سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که بر اثر هر گناهی از برادرانش کناره گیری کند، دوستانش کم شوند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:24 عصر

تره‌فرنگی، سبزی پر‌خاصیت

این سبزی از خانواده پیاز و مانند آن سودمند و سرشار از ویتامین و املاح معدنی بوده و دارای برگ‌های سبزرنگ به شکل نوار با غلاف دراز است. تره‌فرنگی ? نوع دارد؛ یکی پیازش کوچک‌تر و دیگری بزرگ‌تر است.
اغلب آنهایی که پیاز بزرگ‌تر دارند را خام نمی‌توان خورد و معمولا به صورت پخته در تهیه سوپ‌های مختلف و کوکو به کار می‌برند. تره‌هایی هم که پیاز کوچک‌تر دارند را به صورت خام در سالاد سبزی استفاده می‌کنند.
? خواص تغذیه‌ای و درمانی
تره‌فرنگی سرشار از ویتامین‌های B و C و دارای مقادیر قابل توجهی املاح معدنی نظیر: آهن (عامل اکسیژ‌ن‌رسانی به خون)‌، منیزیم (ضدسرطان)‌، گوگرد (ضدعفونی‌کننده قوی)‌، پتاسیم (کاهش‌دهنده فشار خون)‌ و فسفر (تقویت کننده حافظه)‌ است.
البته خوب است بدانید ویتامین C، آهن، منیزیم و کلسیم تره‌فرنگی کمتر از سبزی تره است.
معمولا سوپ تره‌فرنگی را به بیماران مبتلا به سوءهاضمه و کسانی که مبتلا به رماتیسم و کم‌خونی هستند توصیه می‌کنیم. این سوپ معده‌های ضعیف را تقویت کرده و در عین حال خاصیت ملینی دارد.
این سبزی در هنگام پخته شدن از خود لعاب لزجی تراوش می‌کند که به همراه تار و پود سلولزی‌اش می‌تواند بقایای مدفوع و سموم روده را به خارج دفع کند.
لذا برای مبتلایان به یبوست و بواسیر بسیار نافع است. تمام برگ‌های سبز تره‌فرنگی به دلیل دارا بودن مواد گوگردی ضدعفونی‌‌کننده قوی بوده و موجب تقویت دستگاه ریوی می‌شوند.
این مواد از طریق خون وارد ریه‌ها شده و عفونت‌های مجاری تنفس و ورم گلو را التیام می‌بخشد و از لحاظ خاصیت ادرارآوری در درجه اول قرار دارد.
لذا با خوردن خام تره‌فرنگی در انواع سالادها به حفظ سلامتی خود کمک بسزایی می‌کنید.
مصرف این سبزی مفید بعد از غذا مانع از ترش‌کردن می‌شود و خلط‌آور خوبی است و غریزه جنسی را تقویت می‌کند.
? توصیه‌ها
?) اگر می‌خواهید با تره‌فرنگی کوکو درست کنید در هنگام طبخ از شعله ملایم استفاده نمایید تا روغن آن نسوزد و محتویات آن ازجمله تخم‌مرغ به آرامی پخته و مغزپخت شود.
در این روش پخت تخریب مواد مغذی به حداقل خود می‌رسد ولی به دلیل آن که ویتامین C سبزیجات به حرارت حساس است در ضمن پخت از مقدار آن بسیار کاسته می‌شود.
لذا به همراه این غذا از سالاد گوجه‌فرنگی و خیار استفاده کنید تا کمبود ویتامین C این غذا جبران شود.
?) در این کوکو از روغن زیاد استفاده نکنید، چراکه روغن باعث سنگین و دیرهضم شدن آن می‌شود.
?) به دلیل آن که بیشتر سبزیجات حاوی سدیم بالایی هستند از مصرف نمک در کوکو یا سوپ تره‌فرنگی اجتناب کنید و برای مزه‌دار کردن کوکو از زرشک و سوپ از آب لیمو استفاده کنید.
این مواد علاوه بر ویتامین C سرشار از پتاسیم بوده و می‌توانند اثرات نامطلوب سدیم را کاسته و جایگزین نمک شوند.
در ضمن جهت مقوی‌تر شدن و خوشمزه و سهل‌الهضم شدن کوکو می‌توانید از گردو در آن استفاده کنید.

? توجه: این غذا را می‌توانید حداکثر تا ? روز در یخچال نگهداری کنید و قبل از مصرف مجدد باید آن را تا دمای ?? درجه سانتی‌گراد حرارت دهید..

ارسال شده توسط در -


سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:24 عصر

استعمال دخانیات عامل حملات حاد قلبی

دکتر سید امیر کسائی در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که دخانیات موجب چسبندگی و غلظت خون می‌شود، افزود: دخانیات باعث شکل‌گیری، فعال شدن و شکافته شدن تنگی‌های عروق که مملو از چربی هستند، می‌شود.
وی ادامه داد: به این ترتیب آزاد شدن چربی‌ها در جریان خون موجب اضافه شدن لخته خون به مولکول‌های چربی و تشکیل لخته در محل‌های نابجا و به تبع آن، انسداد رگ‌ها و در پی این امر، بروز حملات حاد قلبی می‌شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه، یادآور شد: به طور کلی کلسترول و اسیدهای چرب اشباع شده به دلیل رسوب در جداره رگ‌ها، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.
کسایی با یادآوری این‌که غذاهای طبخ شده با روغن‌های حیوانی و اشباع شده برای سلامت قلب و عروق مضر است، خاطرنشان کرد: علاوه بر فست‌فودها، حتی غذاهای طبیعی و خانگی نیز در صورت طبخ با چربی فراوان و سنگین، می‌توانند سلامت قلب و عروق را تهدید کنند

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:23 عصر

بدترین عادت‌هایی که به کمر آسیب می رسانند


غل و زنجیر شدن به میز کار
آیا می‌دانستید که در حالت نشسته?? درصد بیشتر از زمانی که در حالت ایستاده قرار گرفته‌اید به مهره‌های کمرتان فشار وارد می‌آید؟
صادقانه بخواهیم بگوئیم: زمانی که زیر فشار زیادی از کار قرار گرفته‌ایم حفظ وضعیت درست جسمانی آخرین چیزی است که راجع به آن فکر می‌کنیم. در یک روز شلوغ کاری، داشتن چند زنگ تفریح کوتاه ممکن است چندان عاقلانه به نظر نرسد و نوعی وقت تلف کردن به شمار آید. بهره نبردن از ماهیچه‌های کمر باعث ضعیف شدن آن‌ها خواهد شد. مفاصلی که غیر فعال باشند به سرعت فرسوده و خشک خواهند شد.
تغییر عادت:
نشستن پشت میز باید به گونه‌ای باشد که بدن شما یک زاویه‌ی ??? درجه را تشکیل دهد تا به این صورت از فشار وارد آمده به دیسک‌های کمر کاسته شود. پس از مدتی، به عقب تکیه داده و مجددا به حالت اولیه برگردید. زمانی که مشغول صحبت کردن با تلفن یا زمانی که با یک همکار در حال گپ و گفت‌وگو هستید می‌توانید به کمر خود کمی استراحت بدهید.
سینت (Sinett) توصیه می‌کند که از ایمنی صندلی کار خود اطمینان داشته باشید. صندلی باید به گونه‌ای باشد که گودی کمر را پر کرده و مناسب با قسمت تحتانی کمر باشد. زمانی که به کامپیوتر نگاه می‌کنید سر باید در وضعیت  راست و مستقیم قرار گیرد  و به جلو خم نشود. هر نیم ساعت یک بار از جا بلند شده و به مدت چند دقیقه در اطراف راه بروید مثلا یک لیوان آب برای خود بیاورید، به سرویس بهداشتی بروید یا برگه‌ها را از چاپگر خارج کنید.
سفر طولانی داشتن
قوز کردن پشت فرمان اتوموبیل ، درست مانند زمانی که پشت میز کاری‌تان نشسته‌اید، باعث سفت شدن ماهیچه‌های قفسه سینه و گرد شدن سرشانه‌ها می‌شود.
وضعیت خمیده بدن نه تنها باعث بروز مشکلاتی در ناحیه کمر و گردن می‌شود بلکه انرژی بیشتری از شما گرفته و باعث می‌شود تا سنگین و کسل به نظر بیایید.
دارن دابلیو مارلو ((Darran W. Marlow – مدیر بخش فن ماساژ و جابجا کردن ستون فقرات در موسسه درمان کمردرد تگزاس Texas Back Institute)) - می‌گوید شکایت از کمردرد یکی از شایع‌ترین عواملی است که بیماران برای درمان آن به او مراجعه می‌کنند . توصیه مارلو به بیماران، بررسی وضعیت نشستن آن‌ها در هنگام رانندگی است.
تغییر عادت: به گفته مارلو وضعیت نشستن پشت فرمان باید به گونه‌ای باشد که بدن یک زاویه‌ی ?? درجه تشکیل دهد و باید تا حدی به فرمان نزدیک شد که نیازی به کش آمدن نباشد. زمانی که پا در حالت کشیده قرار می‌گیرد فشار زیادی به ناحیه کمر وارد می‌آید در حالی که بسیاری از افراد به هیچ‌وجه از این موضوع آگاهی ندارند.
رها کردن ورزش
حرکت و فعالیت باعث کمتر شدن درد و ناراحتی در ناحیه کمر و برگشت سریع‌تر آن به حالت اولیه خواهد شد.
تحقیقات جدید حاکی از آن است که ?? درصد افراد پس از بروز کمردرد کمتر به فعالیت می‌پردازند. استراتژی که به طور حتم روند درمان آن‌ها را کندتر کرده و حتی ممکن است باعث وخیم‌ترشدن وضعیت‌شان بشود.
تغییر عادت: به گفته راج رائو( (Raj Rao – جراح ستون فقرات-  بسیاری از کمردردها با فعالیت بیشتر، درمان خواهند شد. به ویژه فعالیتی مانند پیاده روی که با انجام آن به صورت مرتب شاهد از بین رفتن کوفتگی و سفتی ماهیچه‌های کمر خواهید بود. کشیده شدن عضلات عقب ومفاصل ران در هنگام راه رفتن نشانه راه رفتن صحیح بوده و از فشارهای وارد آمده به کمر می‌کاهد.
انجام ندادن یوگا
هرنوع ورزش یا نرمشی که منجر به کم شدن استرس و بهبود در سیستم گردش خون بشود باعث بهبود کمر درد نیز خواهد شد اما در میان ورزش‌های گوناگون، یوگا بهترین ورزش به شمار می‌آید.
محققان دانشگاه واشینگتن براین باورند که ورزش یوگا در مقایسه با سایر حرکت‌های ورزشی باعث بهبود سریع‌تر کمردرد می‌شود. در یک مطالعه صورت گرفته، ??? بیمار را به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم کردند. گروه اول به صورت هفتگی در کلاس‌های یوگا شرکت کرده و تمرینات آن را در خانه انجام می‌دادند؛ گروه دوم در کلاس‌های هفتگی یک فیزویوتراپیست شرکت کرده و تمرینات آن را در خانه نیز انجام می‌دادند؛ و به گروه سوم کتابی در خصوص پیشگیری از کمر درد ارایه شد که خود باید به تنهایی آن‌ها را انجام می‌دادند. پس از گذشت سه ماه، گروهی که در کلاس‌های یوگا شرکت کرده بودند در مقایسه با دو گروه دیگر از نتایج بهتری برخوردار شده بودند. بعد از گذشت ? ماه ، بیمارانی که به تمرینات یوگا پرداخته بودند شکایت کمتری از درد کمر داشته و شرایط جسمانی آن‌ها نیز بهتر شده بود. در یوگا به علت تقویت تنفس عمیق ، ریلکسیشن و انجام حرکات کششی و قدرتی بیماران هم از نظر روحی و هم از نظر ساختاری بهبود می‌یابند.
تغییر عادت:
کلاس‌های یوگا را به راحتی در سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی می‌توان یافت. قبل از شرکت در تمرینات کلاس، مربی خود را از بیماری کمردردتان مطلع سازید تا با ارایه حرکات و تمرینات خاص بتواند به درمان بیماری‌تان بپردازد. همچنین از فایل‌های ویدیویی وب سایت ما که در خصوص تمرینات آرامش بخش یوگا است می‌توانید دیدن نمایید و در کنار تمرینات خود از آن‌ها استفاده نمائید. اعتیاد به دراز- نشست

به اعتقاد سینت (Sinett) انجام حرکاتی مانند دراز نشست بر خلاف اینکه مانع کمر درد بشود باعث بروز آن نیز خواهد شد.
اینکه یک شکم سفت و محکم تا حد زیادی قادر است از کمر محافظت نماید کاملا درست است اما دراز-نشست تاثیری روی  آن دسته از ماهیچه‌هایی شکمی که باعث مستحکم شدن کمر می‌شوند نخواهد داشت.
در واقع سینت (Sinett) معتقد است که دراز- نشست با ایجاد تغییر در شکم و برهمزدن تعادل آن باعث ایجاد کمر درد خواهد شد. در هنگام دراز- نشست شرایطی بوجود می‌آید که فشار بیش از حدی به ستون فقرات وارد آمده و باعث تغییر حالت آن ( چیزی شبیه حرف C انگلیسی) می‌شود.
تغییر عادت:
شما مجبور نیستید که دراز- نشست را به طور کامل حذف کنید بلکه می‌توانید حرکات آن را به آرامی و به شکل صحیح انجام دهید. حرکات دراز نشست را به عنوان تمرین منبسط کننده شکم که همزمان باعث تقویت ماهیچه‌ عرضی شکمتان نیز می‌شود در نظر بگیرید. ماهیچه‌ایی که برای تقویت و استحکام عضلات شکمی و محافظت از کمر نقش به سزایی دارد. بهترین روش برای انجام دادن حرکات دراز نشست شیوه‌ایی است که در این مقاله است ،با انجام روش درست در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم چربی‌های شکم را آب کرده و تناسب اندام پیدا می‌کنید و هم از شر کمر درد خلاص می‌شوید.
غذا خوردن به شیوه غلط
تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن عادت‌های غذایی خوب علاوه بر مفید بودن برای قلب، وزن و قند خون برای کمر نیز مفید خواهد بود.
تحقیقات دانشمندان فنلاندی حاکی از آن است که افراد مبتلا به کمر درد بیش از اینکه مشکل جسمی داشته باشند از وجود شریان‌های مسدود شده در قسمت ستون فقرات رنج می‌برند. به گفته سینت جریان خون سالم مواد غذایی را به ستون فقرات آورده و مواد زاید را دفع خواهد کرد. در شرایطی که چنین اتفاقی نیافتد، آماس( التهاب) صورت گرفته و مواد شیمیایی مضر در کمر تجمع کرده وباعث حساس شدن عصب‌ها می‌شوند که این خود موجب ارسال سیگنال‌های درد به مغز خواهد شد.
تغییر عادت:
بر طبق توصیه‌های کتاب ” حقایقی در خصوص کمر درد” (The Truth about Back Pain
) یک رژیم غذایی سالم متناسب با کمر، رژیمی است که التهاب را در شریان‌ها کاهش دهد. تاکید کتاب برعدم استفاده بی رویه کافئین و غذاهای فراوری شده است. از مصرف غذاهایی که روی برچسب آن‌ها ترکیباتی نظیر روغن‌های هیدوژنه یا نیمه هیدروژنه، آرد گندم غنی شده به چشم می‌خورد و یا دارای ترکیباتی هستند که به -ose و افزودنی‌هایی که به -ates یا -ites ختم می‌شوند اجتناب کنید.(منظور فراوری و افزودنیست) کتاب به مصرف بیشتر حبوبات، سبوس، مغزها و دانه‌ها ، پروتئین ( مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی ) ، سبزیجات و میوه‌ تاکید می‌نماید.
حمل کیف سنگین
آسیبی که کیف‌های سنگین به کمر وارد می‌آورند برابر است با میزان آسیبی که ورزشکاران در رقابت‌هایی ورزشی با آن مواجه می‌شوند.
سینت بیان می‌کند که با حمل کیف سنگین تعادل شانه‌ها به هم می‌خورد. بدن سعی می‌کند شانه‌ایی را که کیف روی آن قرار گرفته بالا نگه‌دارد و این امر باعث برهمزدن تعادل و توازن ستون فقرات خواهد شد. حمل کیف سنگین آن هم به طور مرتب و روزانه باعث آسیب به ماهیچه‌های کمر و ایجاد درد در آن ناحیه خواهد شد.
تغییر عادت:
اول از همه اینکه تا آنجا که امکان دارد سبک‌ترین کیف را حمل کنید. برخی از کیف‌های امروزی به دلیل داشتن وسایلی همچون زنجیر، دسته و سایر آهن آلات حتی اگر خالی هم باشند باز سنگین وزن هستند. انجمن فن ماساژ و جابجا کردن ستون فقرات آمریکا توصیه می‌کند که وزن کیف باید به اندازه‌ای باشد که وقتی آن را کاملا پر می‌کنید بیش از ?? درصد وزن بدنتان نباشد. از حمل کیف فقط روی یک شانه اجتناب کرده و هر روز از شانه‌ی دیگر استفاده نمایید. اگر وسایل داخل کیف زیاد و سنگین هستند آن‌ها را بین دو کیف تقسیم کرده و هر کیف را روی یک شانه بیاندازید. این کار باعث می‌شود تا فشار ناشی از کیف به طور متعادل روی بدن وارد آید.
عدم تعویض تشک
آیا می‌توانید به یاد بیاورید که آخرین بار کی تشک خود را عوض کرده‌اید؟ ممکن است تشک فعلی به کمرتان آسیب بزند.
بر طبق آمارهای موسسه خواب ملی National Sleep Foundation )) عمر مفید یک تشک خوب بین ? تا ?? سال است اما اگر از خواب راحتی برخوردار نیستید یا دردهایی را در ناحیه کمر احساس می‌کنید بهتر است که هر ? یا ? سال ، تشک خود را تغییر دهید. مطالعه‌ایی که در دانشگاه ایالت اوکلاهاما صورت گرفت نشان داد افرادی که پس از ? سال ، سرویس خواب خود را تغییر می‌دهند به میزان قابل توجهی از خواب بهتری برخوردار بوده و به کمر درد کمتری مبتلا خواهند شد.
تغییر عادت:
زمانی که تصمیم گرفتید تشک خود را تغییر دهید نگرشی مانند ” گولدیلاکس” داشته باشید.
( مترجم: گولدیلاکس یکی از شخصیت‌های داستانی کودکان است که دارای موهای طلایی بوده و برای یافتن تختخواب نرم و راحت چندین تخت را امتحان کرد.) تشکی را انتخاب کنید که نه بیش از اندازه نرم و نه سفت باشد. بنابر تحقیقات محققان اسپانیایی تشک‌های بسیار سفت فشار وارد آمده  به ستون فقرات را افزایش داده و باعث تشدید درد می‌شوند. مطالعات انجام شده روی ??? فرد نشان داد که روند بهبودی کمردرد در میان افرادی که ازتشک‌های نسبتا سفت( نه سفت و نه نرم) استفاده می‌کردند بیشتراز افرادی بوده که روی تشک‌های سفت‌تر می‌خوابیدند. برای اینکه در طول شب از خواب بهتری برخوردار باشید توصیه می‌شود اگر روی کمرتان می‌خوابید برای زیر زانوهایتان، اگر به پهلو می‌خوابید برای بین زانوهایتان و اگر به روی شکم می‌خوابید برای زیر شکم و قسمت میان ران و تهیگاهتان از یک بالش کوچک استفاده نمایید.
مناسب نبودن دوچرخه
آیا به طور مرتب و حتی پس از یک دوچرخه سواری کوتاه دچار کمر درد می‌شوید؟ ممکن است نیاز باشد تا وسیله خود را سرویس نمایید. به گفته پروفسورجنیفر چو (Jennifer Chu,) – عضو پیوسته بخش توانبخشی دانشگاه پنسیلوانیا- و یک کارشناس دردهای مزمن – که صاحب وبلاگ Wellsphere نیز است- در همه جای دنیا بین ?? تا ?? درصد دوچرخه سواران به نوعی تجربه درد‌های کمر را داشته‌اند. اد برک (Ed Burke) – مربی سابق دوچرخه سواری المپیک آمریکا- از کلرادو اسپرینگز کو می‌گوید حتی اگر نخواهید یک دوچرخه سوار حرفه‌ای یا ستاره بشوید  بازهم باید از مناسب بودن دوچرخه خود اطمینان داشته باشید.
تغییر عادت: این آزمایش ساده را انجام دهید:
زمانی که روی یک دوچرخه جاده‌ای یا هایبرید می‌نشینید، فرمان آن با محل انشعاب بدن شما ( فاصله میان دو ران) باید به اندازه ? تا ? سانتی‌متر فاصله داشته باشد. در دوچرخه‌های کوهستان فاصله باید به اندازه‌ی ? تا ?? سانتی‌متر باشد. به‌منظور تناسب ارتفاع صندلی آزمایش زیر را انجام دهید. روی صندلی به‌گونه‌ایی بنشینید که پاشنه‌ی پایی که پایین‌تر قرار گرفته روی پدال در وضعیتی شبیه به وضعیت عقربه‌های ساعت که ساعت ? را نشان می‌دهند قرار بگیرد و کاملا کشیده شده باشد. حالا پای خود را روی پدال بگذارید ، در چنین شرایطی باید در قسمت زانو کمی خمیدگی ایجاد نمائید. در قسمت آرنج‌ها باید اندکی خمیدگی نیز ایجاد شود و زمانی که فرمان دوچرخه را نگه‌ می‌دارید آرنج‌ها نباید کاملا کشیده شده باشند. اگر دوچرخه شما تناسبی با اندام و وضعیت جسمانی شما ندارد بهتر است از یک متخصص یا شخص با تجربه بخواهید که آن را برای شما تنظیم نماید. از فروشند‌ه‌های محلی یا مربیان باشگاه دوچرخه سواری نیزمی‌توانید کمک بگیرید.
یکی دیگر از تغییراتی که می‌تواند موثر باشد این است که : قسمت جلوی زین دوچرخه را به اندازه ?? تا ?? درجه به سمت پایین متمایل نمائید. تحقیقات نشان می‌دهد این تنظیم ساده کمک می‌کند تا از فشار وارد آمده به قسمت‌های فوقانی ستون فقرات و لگن خاصره کاسته شود.
زمانی که محققان این تنظیم را برای ?? دوچرخه‌سوار غیرحرفه‌ای که سابقه کمردرد داشتند انجام دادند متوجه شدند که در ?? درصد از موارد کمردرد  افراد کاملا برطرف شده و ?? درصد از آن‌ها نیز به طور قابل توجهی از کم شدن شدت دردشان خبر داده‌اند.
پوشیدن کفش‌های نامناسب
پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و یا دمپایی‌های لا انگشتی از مواردی هستند که باعث بی‌ثباتی پا و در نتیجه آسیب رساندن به کمر می‌شوند.
کفش‌های پاشنه بلند باعث خم شدن کمر و به مرور موجب گرفتگی ماهیچه‌های ستون فقرات خواهند شد. به گفته سینت کفش‌هایی مثل صندل که فاقد پشت هستند باعث حکرت پا از یک طرف به طرف دیگر و همچنین باعث عدم توزیع متعادل وزن بدن روی تمام قسمت‌ها خواهند شد که این امر به مرور باعث بروز درد نیز خواهد شد.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:17 عصر

جوکهای خنده دار غضنفر


از غضنفر میپرسن: میگذاری پسرت بره دانشگاه؟ غضنفر میگه: آره، به شرطی که به درسش لطمه نزنه!!!
************************

به غضنفر میگن باباتو بیشتر دوست داری یا مامانتو؟ میگه مامانتو!



غضنفر خودشو دار میزنه. پزشکی قانونی اعلام می کنه : دلیل مرگ : ضربه ی مغزی. می رن تحقیق می کنن می بینن با کش خودشو دار زده !
**************************

غضنفر بعد از سی سال کچل بودن میره مو میکاره دو روز بعدش توی قرعه کشی بانک حج واجب برنده میشه
*************************

یه روز غضنفر میره مغازه لوازم خونگی چشش میافته به فلاسک میپرسه آقا اون چیه؟ مغازه دار میگه اون فلاسکه میپرسه کارش چیه میگه هر چیز سردی رو بزاری تو ش سرد نگه میداره هر چیز گرم هم بذاری توش گرم نگه میداره مرده خوشحال میشه و یکی میخره فردا که میره اداره باخودش میبره رییسش وقتی فلاسکو میبینه میگه ببینم چی تو اون فلاسکت داری؟ میگه اقای رییس ? تا الاسکا دارم با ? تا فنجون قهوه!



غضنفر نمیتوانند با ??? تماس بگیرند .چون کلید ?? رو روی تلفن پیدا نمیکنند!

**********************

غضنفر بالای پل هوایی ایستاده بوده میگه: حالا ما خر، ما نفهم ، ما بی شعور … اینجا اصلأ آب ردمیشه که پل زدن؟!
********************

به غضنفر میگن چرا سی دیت انقدر خش داره میگه:آخه زیر قسمتهای مهمش خط کشیدم !



به غضنفر میگند اگه دنیارو بهت بدند چه کار میکنی میگه میفروشم میرم خارج !

************************

جاسم (بنده خدا خسیس) به بچه اش میگه: اگه همه نمره هات بیست بشه می برمت پارک تا بستنی خوردن بچه های دیگرو ببینی!
************************

غضنفر به رفیقش می گه من یه تمساح پیدا کردم چیکارش کنم؟ میگه ببرش باغ وحش. فردا رفقیش می گه بردیش؟ غضنفر می گه : آره ، تازه امشب هم می خوام ببرمش سینما !



غضنفر و دوستش به تاکسی میگن: آقا ? نفر تا تجریش چقدر میگیری؟ راننده میگه: شما که ? نفر هستید ! غضنفر میگه: مگه خودت نمیخوای بیای !
************************

غضنفر رفته بوده تئاتر، دوستش ازش می پرسه: چطور بود؟
غضنفر میگه: خوب بود، ولی آخرش رو نفهمیدم چی شد. قست اول که تموم شد یک پلاکارد نشون دادن که نوشته بود: “پرده دوم، دو سال بعد”
من دیگه حوصله نداشتم دو سال صبر کنم اومدم بیرون!
************************

تو شهر غضنفر اینا برای اولین بار چرخ فلک نصب می کنن. غضنفر به شهرداری زنگ می زنه می گه دستتون درد نکنه، از وقتی پنکه بزرگه رو نصب کردین هوا خیلی خنک شده!

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:15 عصر

نحوه کنترل عصبانیت در کودکان


بنابراین آنها به جای انتخاب خشم و عصبانیت ، می توانند دلیل عصبانیت خود را بگویند. به محض این که دلیل عصبانیت کودک خود را فهمیدید، می توانید به او در کنترل کردن احساساتش کمک کنید. در زیر مهمترین عواملی را که در عصبانیت کودکان نقش دارند، آورده ایم.
خصیصه های ذاتی
مواقعی که فرد عصبانی می شود، میزان عصبانیت او را غالباً شخصیت او معین می کند. حالات فوق العاده حساس ، سرکش ، بی دقت، پرتحرک یا پرخاشگر بودن می تواند بخش رشد یافته ای از یک شخصیت سالم و یا در نهایت یک مبارزه جو باشد. نکته مهم این است که با پی بردن به ضعف رفتاری فرزندتان می توانید پرخاشگری ها را به نقاط قوت تبدیل کنید. وقتی که کودک عصبی در مورد چیزهایی عصبانی می شود که دوست صبور او اصلاً به آن موارد توجهی ندارد ، در این صورت شما نیازبه زمان بیشتری دارید تا جایگزین هایی را به جای عصبانیت به او بیاموزید.


مراحل رشد
زمانی که کودک در مرحله رشد فیزیکی یا اجتماعی قرار دارد زمینه بیشتری برای پرخاشگری و عصبانیت در او ایجاد می شود. مراحل مختلف رشد ، عوامل خشم متفاوتی دارند. وقتی به کودک خود که به کاسه توت فرنگی دست درازی کرده، می گویید:” الان اجازه خوردن آنها را نداری”، عصبانی می شود.

ولی فرزند بزرگتر شما تحمل جواب مشابه را دارد به دلیل این که او صبر و بردباری را در خود پرورانده است.


جنسیت:


به طور کلی، پسرها خشم خود را راحت تر از دخترها ابراز می کنند و شاید یک توجیه فرهنگی برای آن وجود داشته باشد. به احتمال زیاد والدین و مربیان از پسرها فوران خشم را انتظار دارند و از آن چشم پوشی می کنند در صورتی که گریه رنجورانه یک دختر عصبانی مورد قبول آنهاست. اما کودکان در هر دو جنس نیاز به یادگیری کنترل خشم دارند.

زندگی خانوادگی
به طور کلی ناراحتی یک کودک به دلیل جدایی والدین ، بیماری ، مرگ ، تولد خواهر یا برادر، تغییر منزل و یا دیگر اتفاق های مهم زندگی ، اغلب در او پنهان می ماند و با بروز عصبانیت و پرخاشگری به کودک آسیب می رساند. زیرا او احساس می کند مورد آزار و اذیت واقع شده و سعی می کند این احساس را منتقل کند.

اگر کودک لطیفه ای برای مهار کردن موقعیت حاد روحی بگوید و یا کوله پشتی برادرش را پرت کند ، به هر حال این رفتارها به میزان زیادی به الگوی رفتاری خانواده اش بستگی دارد. مخصوصاً این رفتارها در خانواده هایی شایع است که خشم، داد و فریاد و پرخاشگری هایی مثل ” به هم زدن در” در آنها مشاهده می شود. در بیشتر خانواده هایی که در مقابل احساسات ، اتفاقات و هیجانات ناآرام و سرکوبگر هستند، الگوی دیگری وجود دارد. ” الگوی کودکان رفتارهایی است که آنها در اطرافشان می بینند.”

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:12 عصر

نکاتی مهم راجع به تیروئید


تیرویید از جمله غدد بدن است که در تمام طول عمر فعال است و با ترشح هورمون تیرویید، اعمال حیاتی مهمی را در درون بدن کنترل می‌کند….
به طور مسلم، اختلال در تولید این هورمون ایجاد علایم و عوارض متعددی را در بدن سبب خواهد شد. آنچه درباره عملکرد غده تیرویید و همچنین اختلالات مربوط به ترشح هورمون‌های آن اهمیت دارد، این مساله است که عوارض بیماری‌های تیرویید در سنین گوناگون، متفاوت است و در هر سن، علایم مخصوص همان سن بروز می‌کند. همچنین این اختلالات هورمونی ممکن است در هر سنی از بدو تولد تا دوران کهولت در افراد بروز می‌کند و به علت اعمال بسیار مهم و حیاتی هورمون تیرویید در بدن افراد، تشخیص به موقع بیماری تیرویید از عوارض خطرناک این بیماری‌ها در بدن جلوگیری خواهد کرد.
به‌طور معمول، افزایش سن در افراد با بیماری‌ها و علایم جسمی خاصی همراه است که اغلب افراد به آنها آگاهی دارند. بسیاری از سالمندان نیز حالات گوناگون و علایمی را که در ذهن و جسم احساس می‌کنند، به سن بالای خود مربوط می‌دانند و با این توجیه که این علایم به دوران کهولت اختصاص دارد و اغلب درمانی ندارد، به آن نشانه‌ها توجه نمی‌کنند.
برای مثال، اگر یک فرد سالمند به کاهش تمرکز و یا کم‌حافظگی مبتلا شود، آن را با افزایش سن خود توجیه می‌کند. حتی در صورت بروز تپش قلب و درد قفسه سینه، بیماری‌ قلب اولین گزینه مورد توجه شخص و اطرافیان اوست.



تمام این مسایل که افزایش سن می‌تواند موجب آن شود، در یک نگاه اجمالی منطقی به نظر می‌رسد اما لازم به تذکر است که بسیاری از علایم بیماری‌ها در دوران سالمندی با دوران میانسالی و جوانی متفاوت است و نباید همه آنها را با افزایش سن توجیه کرد.
به طور مثال، بیماری‌های تیرویید از جمله بیماری‌هایی هستند که باید در دوران سالمندی مورد توجه قرار بگیرد زیرا درباره اثر کم‌کاری یا پرکاری تیرویید روی عملکرد شناختی سالمندان مدارک کافی گزارش شده است. در سالمندان، اختلالات غده تیرویید به شکل غیرمعمول ظاهر می‌شود. برای مثال، پرکاری تیرویید با حالت‌های بی‌خوابی، فراموشی و کاهش تمرکز حواس همراه است. کم‌کاری آن نیز به شکل کندی حرکات جسمی و ذهنی تظاهر می‌یابد. ضعیف شدن حافظه، کاهش تمرکز و ضعیف شدن قدرت شناخت در افراد بروز می‌کند. برخی از سالمندان مبتلا به پرکاری تیرویید، اغلب از دردهای قلبی و تپش قلب شکایت می‌کنند غافل از اینکه این علایم به علت اختلال در غده تیرویید فرد بروز می‌کند و تا زمانی که این مشکل درمان نشود، علایم بیماری از بین نخواهد رفت.
همچنین نباید علایم مربوط به کم‌حافظگی و تمرکز نداشتن فرد سالمند را همیشه با کهولت سن توجیه کرد. بسیار دیده شده است که درمان کم‌کاری تیرویید در بیماران سالخورده موجب به وجود آمدن شرایط بهتر ذهنی در بیمار شده است. بنابراین توصیه می‌کنم اگر به مشکلات حافظه دچار شده‌اید، از پزشک‌تان بخواهید بررسی تیرویید را هم مدنظر قرار دهد.


سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:12 عصر

خواص درمانی بادام


بادام به کاهش وزن و کاهش کلسترول کمک می کند
اگر می خواهید از مضرات داروهای استاتین خلاص شوید و همچنان کلسترول خون خود را پایین نگهدارید، مصرف بادام را به شما توصیه می کنیم. مطالعات نشان داده است که خوردن یک وعده غذایی سالم که شامل بادام هم هست موجب افت میزان LDL می گردد و به علاوه خواص دیگری نیز به همراه دارد. مصرف بادام موجب حفاظت بسیار قوی بدن در مقابل دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، سرطان و حتی افزایش وزن و چاقی می شود.
در نتیجه تحقیقات درباره کلسترول، بادام تک ستاره است.
در یک تحقیق چهار هفته ای که گزارش آن در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، ?? نفر که از سلامت برخوردار بودند به سه گروه تقسیم بندی شدند. گروه کنترل وعده های غذایی شامل چربی اشباع شده اندک مصرف کرد که محتوی گندم، غلات و غذاهای کم چرب بود. گروه دوم همان غذاها را مصرف کرد و به علاوه از داروی استاتین لوواستاتین نیز استفاده نمود.
گروه سوم بادام و روغنهای گیاهی، پروتئین بدون گوشت و فیبر مصرف کردند. کلسترول LDL در گروه کنترل به میزان ? درصد کاهش یافت، این میزان برای گروه دو ?? درصد و در گروه سوم که بادام مصرف می کرد ?? درصد بود.

یک مطالعه دیگر که در مجله اروپایی Clinical Nutrition منتشر شد نشان داد که خطر حملات قلبی نه تنها با سطح کلسترول همبستگی مستقیم دارد بلکه با انسداد عروق نیز مرتبط است. پیروی از وعده های غذایی که شامل بادام می باشند نه تنها موجب کاهش سطح کلسترول LDL می گردد بلکه سطح پروتئین واکنشی C که شاخصی برای گرفتگی رگها می باشد را نیز کاهش می دهد. این گرفتگیها برای قلب مشکل ساز هستند زیرا موجب بیماری تصلب شراین گردیده و قلب را مجبور به انجام پمپاژ به طور سریعتر و شدیدتر می کنند.

در این تحقیق ?? نفر در یک طرح برنامه غذایی شرکت کردند که محتوی بادام بود. در این گروه سطح پروتئین واکنشی C 24 درصد کاهش یافت که این میزان مشابه با میزان کاهشی است که از مصرف داروی استاتین بدست می آید با این تفاوت که بادام اثرات جانبی مصرف دارو را نیز به دنبال ندارد.

در یک تحقیق دیگر که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition  منتشر شد همان گروه در نظر گرفته شد و ملاحظه گردید که در مقایسه با داروهای استاتین نسل اول، این برنامه غذایی که بر روی بادام تأکید دارد به همان میزان در کاهش کلسترول LDL موثر بوده و آنرا به میزان توصیه شده برای جلوگیری از بیماریهای قلبی کاهش می دهد.
پنج مطالعه گسترده اپیدمیولوژی شامل مطالعات سلامت پرستاران همگی نشان می دهند که مصرف آجیل با کاهش بیماریهای قلبی رابطه مستقیم دارد. داده های تحقیقاتی محققان که از پرستاران بدست آمده است نشان می دهد که جایگزین کردن آجیل به جای همان مقدار هیدرات کربن در وعده های غذا به طور متوسط موجب کاهش ?? درصدی خطر بیماری قلبی خواهد شد. استفاده از چربی گیاهی حاصل از آجیل به جای چربیهای اشباع شده نیز موجب کاهش ?? درصدی این خطر گردید.
بادام در مقابل بیماریهای قلبی عروقی و دیابت از ما محافظت می کند
قابلیت بادام در کاهش خطر بیماری قلبی می تواند به دلیل مقدار زیاد ویتامین E یافت شده در این مواد، و اثر چربیهای غیر اشباع آنها در کاهش LDL باشد. با جایگزین کردن چربی بادام به جای چربیهای مرسومی که توسط انسان مصرف می شود، کلسترول LDL بین ? تا ?? درصد کاهش می یابد.

یک چهارم فنجان بادام حاوی ?? میلیگرم منیزیم، و ??? میلیگرم پتاسیم است. منیزیم یک محافظ طبیعی برای رگها است. هنگامی که سطح منیزیم بالا است، سرخرگها و سیاهرگها آزاد و شل هستند که موجب کاهش مقاومت و امکان افزایش جریان اکسیژن در رگ و تغذیه بهتر رگها می گردد. پتاسیم در انتقال عصبی و انقباض ماهیچه ها از جمله قلب نقش دارد. این ماده یکی از مواد معدنی لازم برای ایجاد فشار خون طبیعی و عملکرد طبیعی قلب می باشد. بادام به پایدار نگاه داشتن سطح قند خون کمک می کند و از بوجود آمدن رادیکالهای آزاد جلوگیری می کند.

در مجله تغذیه مقاله ای درباره مطالعه صورت گرفته بر روی ?? نفر افراد سالم که روزانه ? وعده غذایی شامل مقادیری پروتئین، هیدرات کربن و چربی مصرف می کردند چاپ شده بود. این وعده آنها فقط از نان تشکیل می شد. سه وعده دیگر از بادام، نان، برنج دم کرده و پوره سیب زمینی بود. پس از هر وعده غذایی از آنها خون گرفته می شد و بررسی ها نشان داد که پس از هر وعده که شامل بادام است قند خون و انسولین کاهش یافته و آنتی اکسیدانها افزایش می یابند. این مطالعه قدرت اثر ضد پیری بادام و نیز توانایی آن در کنترل دیابت را نشان می دهد.
هر چه در یک وعده غذایی بادام بیشتری مصرف شود شاخص گلیسمیا و میزان افزایش قند خون به ازای آن وعده غذایی کاهش می یابد. فواید مصرف بادام به میزان دوز مصرف آن وابسته است.

چربی های سالم موجود در بادام به کاهش وزن کمک می کنند
آجیل دارای مقدار زیادی چربی هستند و بسیاری از افراد همچنان به اشتباه تصور می کنند که خوردن چربی موجب چاق شدن می شود. با این حال بررسی اطلاعات حاصل از مطالعه سلامت پرستاران نشان می دهد کسانی که به طور متناوب آجیل مصرف می کنند نسبت به کسانی که هیچگاه آجیل نمی خورند به طور میانگین لاغرتر هستند.

یک دلیل اینکه آجیل به کاهش وزن کمک می کند چگالی ماده مغذی آن است. کسی که از غذا سیر باشد تمایلی به خوردن غذای بیشتر ندارد. رژیم غذایی مرسوم در آمریکا چنان از مواد مغذی تهی است که بدن با وجود دریافت غذا همچنان به ارسال سیگنال گرسنگی ادامه می دهد. در پاسخ به این سیگنالها، شخص غذای بی محتوای بیشتری مصرف می کند و در ازای آن سیگنالهای گرسنگی بیشتری فرستاده می شود. این یک دور تسلسل است که در طی سالیان موجب افزایش وزن می شود. با مصرف بادام و سایر خشکبار حاوی مواد مغذی این دور تسلسل شکسته می شود و احساس سیری جای آنرا می گیرد.

در یک مطالعه صورت گرفته که در مجله بین المللی چاقی و اختلالات سوخت و سازی مربوط به آن منتشر شد چنین بدست آمده است که اضافه کردن بادام به یک وعده غذایی کم کالری به جای مصرف کربوهیدراتهای پیچیده در یک وعده غذایی کم کالری می تواند به افراد چاق در کاهش وزن آنها کمک کند. از بین ?? فرد چاق که در این مطالعه شرکت داشتند، استفاده از وعده غذایی کم کالری غنی شده با بادام موجب مصرف ?? درصد کالریهای از  چربیها می شد. شرکت کننده هایی که از وعده های غذایی کم کالری و مملو از هیدرات کربن پیچیده استفاده می کردند تنها ?? درصد از کالریهایی که مصرف می کردند از چربی بود. هر دو وعده غذایی از نظر میزان کالری و پروتئین باهم برابر بودند.

پس از شش ماه کسانی که به وعده غذاییشان بادام اضافه شده بود بیشتر دچار کاهش وزن و چربی بدن، آب بدن و فشار خون شدند. کسانی که بادام مصرف می کردند شاخص جرمی بدنشان( BMI) 62 درصد بیش از سایرین و دور کمر آنها نیز ?? درصد بیش از سایرین دچار کاهش شد. همچنین چربی بدن آنها در مقایسه با کسانی که وعده های غذایی کم کالری با هیدرات کربن پیچیده مصرف می کردند ?? درصد بیشتر کاهش یافت. در این بین افرادی که مبتلا به دیابت بودند مصرف دارو را کاهش دادند و از بین آنها کسانی که بادام مصرف می کردند ?? درصد بیش از بقیه مصرف داروهای دیابت را کاهش دادند.

یک مطالعه انجام شده دیگر که تحت عنوان بادام در WHFOOD منتشر گردید با بررسی بر روی ???? نفر افراد بالغ دریافت که کسانی که در هفته حداقل دوبار بادام مصرف می کنند نسبت به کسانی که به ندرت بادام مصرف می کنند ?? درصد کمتر دچار افزایش وزن می شوند.
مجله انگلیسی غذا گزارش یک مطالعه صورت گرفته بر روی ?? مرد و ?? زن منتشر کرد که در آن الگوی غذا خوردن طبیعی این افراد به مدت شش ماه تحت نظر قرار گرفت. همچنین به آنها گفته شد که روزانه حدود ? اونس یا یک چهارم فنجان بادام خالص مصرف کنند. سپس با بررسی در یک دوره شش ماهه دیگر مشاهده شد که میزان دریافت اسیدهای چرب اشباع نشده ساده، اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه، فیبر، سبزی، پروتئین، ویتامین E، مس و منیزیم در بدن آنها بیشتر بوده و سطح موادی مانند اسیدهای چرب ترنس، پروتئین حیوانی، سدیم، کلسترول و شکر در بدن آنها کاهش نشان میدهد.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:10 عصر

عادات بدی که 12 سال پیرترتان می کند


این نتیجه از مطالعه ای حاصل شده روی بیش از 5000 فرد بزرگسال انگلیسی به مدت 20 سال انجام گرفت که اهمیت داشتن سبک زندگی سالم را بیش از پیش تاکید می کند.

به طور کل، 314 نفر هر چهار عادت ناسالم را داشتند که از میان آنها 91 نفر یا 29 درصد طی تحقیق فوت کردند. از میان آنها 387 نفر سالمترین نوع زندگی را داشته و هیچکدام از  چهار عادت ناسالم را نداشتند و فقط 32 نفر آنها یا تقریباً 8 درصد طی تحقیق فوت کردند.

این رفتارها و عادات خطرناک عبارت بودند از: سیگار کشیدن، مصرف نوشیدنی الکلی ، داشتن کمتر از 2 ساعت فعالیت فیزیکی در هفته و مصرف کمتر از سه وعده میوه و سبزیجات در روز.

الیزابت کواویک، محقق این مطالعه در دانشگاه اوسلو می گوید، همراه بودن این عادات ناسالم احتمال مرگ را بالا برد و باعث می شد که افرادیکه این عادات را داشتند 12 سال پیرتر از گروهی که عادات سالم داشتند به نظر برسند.

گروه سالمتر شامل افرادی بود که اصلاً در طول عمر خود سیگار نکشیده بودند یا سیگار را ترک کرده بودند، آنهایی که از نوشیدنی های الکلی به هیچ وجه استفاده نمی کردند یا کمتر از دو نوشیدنی در روز مصرف می کردند، آنهایی که حداقل دو ساعت در هفته فعالیت جسمی داشتند و آنهایی که حداقل سه وعده در روز از میوه ها  سبزیجات در برنامه غذایی خود بهره می بردند.

کواویک می گوید، "نیازی نیست که افراطی عمل کنید تا در گروه افراد سالم دسته بندی شوید. فقط باید تعادل را رعایت کنید. به طور مثال یک عدد هویج، یک عدد سیب و یک لیوان آب پرتقال برای سهم میوه و سبزیجات روز شما کافی است."

دولت معمولاً مصرف روزانه 4 فنجان میوه و سبزیجات و یک تا دو ساعت ورزش را در هغته برحسب میزان فعالیت و سن برای افراد بزرگسال توصیه می کند.

شرکت کننده های این تحقیق 4886 فرد انگلیسی 18 سال یا بالاتر بودند که میانگین سن آنها 44 سال بود. این افراد به طور تصادفی برای شرکت در این تحقیق انتخاب شده بودند. سبک های زندگی این افراد یک بار از این افراد سوال شده بود. و کواویک اعتقاد دارد که عادات زندگی در دوران بزرگسالی معمولاً ثابت هستند وکمتر تغییر می کنند.

20 سال بعد گواهی فوت این افراد بررسی شد و مهمترین دلیل مرگ افراد بیماری قلبی و سرطان گزارش شده بود که هر دو به داشتن عادات ناسالم در زندگی برمی گردند.

کواویک می گوید که نتایج تحقیق او قابل بسط به سایر ملل از جمله ایالات متحده می باشد.

جون استیونس محقق دانشگاه نورس کارولینا می گوید که نتایج این تحقیق مطابق با تحقیقات قبلی است که درمورد تاثیرات عادات ناسالم بر طول عمر انجام گرفته است.

دکتر استیونس اعتقاد دارد که این نتایج مبنی بر این نیست که همه افرادیکه عادات سالمی در زندگی اتخاذ می کنند طول عمر بیشتری از آنهایی دارند که عادات ناسالمی دارند اما عادات سالم احتمال طول عمر بیشتر را افزایش می دهد.

ارسال شده توسط در -

شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 4:15 عصر

?عادت بدی که اگر ترک کنید، ?? سال بیشتر عمر می‌کنید!


بر اساس یک کشف جدید این چهار عادت عبارت از کشیدن سیگار، مصرف الکل، تنبلی و کم‌تحرکی و نیز رژیم غذایی ناسالم هستند که ?? سال از طول عمر انسان کم می‌کنند.

این یافته‌ها حاصل مطالعه روی پنج هزار فرد بالغ طی یک دوره ?? ساله است. شرکت کنندگان از یک تحقیق ملی سلامت انگلیس انتخاب شده بودند. به طور کلی معلوم شد که ??? نفر از این افراد تمام چهار عادت رفتاری نامطلوب را دارند. از بین این افراد ?? نفر در طول پژوهش مردند. هم چنین فقط هشت درصد از ??? نفر از سالم‌ترین این افراد در طول پژوهش، هیچ یک از ? عادت نامطلوب عنوان شده را نداشتند.

این رفتارهای بد شامل استعمال هر نوع دخانیات، مصرف مشروبات الکلی، تحرک بدنی کمتر از دو ساعت در هفته و مصرف میوه‌ها و سبزیجات کمتر از سه نوبت در روز هستند.
الیزابت کواویک محقق اصلی دانشگاه اوسلو در بررسی‌های خود مشاهده کرد که این عادات در ترکیب با هم بسیار خطرناک هستند و عمر انسان را ?? سال کاهش می‌دهند.

ارسال شده توسط در -

شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 4:14 عصر

هشدار پزشکان درباره جراحی کم کردن وزن


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز ،پزشکان می گویند جراحی کم کردن وزن فقط باید برای کودکان بسیار چاق استفاده شود. جراحی کاهش وزن فقط در حالت های چاقی بسیار شدید و در صورتی که با دقت فوق العاده انجام شود، مفید است. پرفسور دبی لالور گفت هر نوع جراحی عوارض دارد .

جراحی کاهش وزن به خصوص زمانی که شما خیلی اضافه وزن داشته باشید خطرناک است اما برای کودکان این خطر کمتر است. آخرین آمارها نشان می دهد در سال دوهزار و هشت هفده درصد از پسران و پانزده درصد از دختران زیر شانزده سال یعنی حدود یک میلیون و سیصد هزار کودک بیماری چاقی حاد داشته اند.

جراحان معتقدند جراحی به ندرت جواب می دهد. احمد احمد پزشک جراح می گوید جراحی کاهش وزن نحوه خوردن غذا را تغییر می دهد و شما نمی توانید مثل سابق غذا بخورید. نوجوانان به علت اینکه تغییراتی در آنها روی می دهد و آنها خانه را ترک می کنند و به دانشگاه می روند نحوه غذا خوردن در آنها تغییر می کند.

ارسال شده توسط در -

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ