سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از روی دوستی نگریستن به چهره دانشمندعبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 3:16 عصر
? سوال زنان از متخصص زنان و زایمان
متخصصان به رایج‌ترین پرسش‌های قاعدگی پاسخ می‌دهند

اگرچه بیشتر زنان تصور می‌کنند درباره قاعدگی اطلاعات کافی دارند؛ مواردی هست که خیلی از آنان درباره‌اش بی‌اطلاع‌اند و همیشه ممکن است در این خصوص، اتفاقاتی بیفتد که تاکنون با آن مواجه نشده باشند. این مطلب، شما را با رایج‌ترین پرسش‌هایی که زنان درباره قاعدگی می‌پرسند، آشنا می‌کند و پاسخ متخصصان زنان و زایمان به این پرسش‌ها را نیز با شما در میان می‌گذارد....

?) چرا قاعدگی، خلق و خوی آدم را تغییر می‌دهد؟

اصولا نشانگان پیش از قاعدگی به این دلیل رخ می‌دهد که بدن به تغییرات هورمونی حساس می‌شود. ?? روز قبل از شروع قاعدگی، سطح هورمون‌هایی مثل پروژسترون و استروژن به سرعت تغییر می‌کند و این تغییر سبب بروز علایمی مثل نفخ، تغییرات خلق و خو، سردرد، حساسیت پستان‌ها و خستگی می‌شود. نزدیک ?? درصد از زنان قبل از قاعدگی‌شان این نشانه‌ها را تجربه می‌کنند. حدود?? درصد از آنها حتی دچار نشانه‌های شدیدتر می‌شوند که بر فعالیت‌های طبیعی‌ زندگی‌شان و حتی بر روابط فردی آنها تاثیر می‌گذارد.

? اما چه باید کرد؟ اول اینکه مطمئن شوید که از نظر جسمی مشکلی ندارید. بعدش باید سعی کنید ورزش کنید مخصوصا وقتی احساس می‌کنید خلق شما تنگ شده است. مایعات فراوان بنوشید؛ حتی هر ? ساعت یک بار. اگر با این کارها بهتر نشدید از پزشک خود کمک بگیرید. مکمل‌های کلسیم و ویتامین‌ها نیز در کاهش نشانه‌های پیش از قاعدگی موثر هستند. گاهی مصرف قرص‌های ضدبارداری با نظر پزشک و در موارد شدید مصرف ضدافسردگی‌ها سبب بهبود این نشانه‌ها می‌شود.

?) چرا گاهی اوقات قاعدگی‌ نامنظم می‌شود؟

عادات ماهیانه زنان هر ?? روز یک بار تکرار می‌شود اما گاهی پیش می‌آید که شما دو ماه یک بار رگل شوید و گاهی هر ?? روز ، ?? یا ?? روز یک‌بار. قاعدگی طبیعی باید به فاصله ?? تا ?? روز رخ ‌دهد؛ یعنی از شروع اولین خون‌ریزی تا خون‌ریزی بعدی باید این‌قدر طول بکشد. بسیاری از زنان احساس می‌کنند که قاعدگی‌شان طبیعی نیست؛ یعنی قاعدگی در یک روز در هر ماه اتفاق نمی‌افتد. این افراد نباید نگران شوند؛ چرا که لازم نیست دقیقا در همان روز ایجاد شود. تغییر دو سه روز در ایجاد قاعدگی مشکل خاصی نیست. اما در صورتی که این فاصله به کمتر از ?? یا بیشتر از ?? روز برسد باید با پزشک مشورت کنید. عادات ماهیانه به ویژه در دوران نوجوانی و سال اول بلوغ تقریبا اصلا مرتب نیست چون سیستم هورمونی بدن هنوز کار خود را به خوبی آغاز نکرده است. این امر ممکن است دو سال یا حتی بیشتر هم ادامه یابد. حدود ?? تا ?? سالگی نیز که اکثر زنان به سن یائسگی نزدیک می‌شوند، دستگاه هورمونی تقریبا خسته و عادات نامرتب می‌شوند. این حالت تا زمان یائسگی ادامه خواهد داشت!

حتی اگر موضوع سن را هم کنار بگذاریم باز هم نامرتب بودن عادات ماهیانه امر بسیار بااهمیتی نیست. اما اگر عادات ماهیانه شما مدت‌هاست نامرتب است، توصیه می‌کنیم به متخصص زنان مراجعه کنید. استرس یا شوک روانی می‌تواند سبب قطع روند تخمک‌گذاری و اختلالاتی در ترشح پروژسترون شود. مشکلات تیروییدی، هیپوتالاموس یا هیپرفیز که در تولید هورمون‌های زنانه دخیل‌اند هم می‌تواند سبب نامرتبی عادات شود. حتی ممکن است تخمدان‌ها دچار مشکلی باشند و با وجود فرمانی که از مغز دریافت می‌کنند، هورمون کافی تولید نکنند! جالب است بدانید افزایش ترشح هورمون مردانه هم سبب نامرتبی دوره‌ها می‌شود. عفونت، تومور، فیبروم یا آندومتریوز هم می‌توانند از علل احتمالی باشند.

استرس، اضطراب و اتفاقات نگران‌کننده به دلیل تغییر در زمان تخمک‌گذاری سبب بروز قاعدگی غیر از موعد مشخص می‌شود. یکی از دلایل دیگر بی‌نظمی یا قطع قاعدگی باروری، اضافه وزن، کاهش وزن، اختلالات تغذیه‌ای و ورزش‌های سنگین است.

?) چرا گاهی اوقات قاعدگی‌ دردناک می‌شود؟ عده‌ای از زنان دچار دردهای شدیدی هنگام قاعدگی می‌شوند و این نشانه‌ها هم در آنها بیشتر است: تغییرات خلقی و عاطفی، کاهش انرژی و حس خستگی. اما این نشانه‌ها با درمان‌های متفاوتی کاهش یافته و از شدت‌شان کم می‌شود. بیش از نیمی از زنان در هنگام قاعدگی دچار درد می‌شوند و برخی از آنها به مدت ? تا ?روز توانایی انجام فعالیت‌های روزمره را ندارند.

درد معمولاً در محل کمر و زیر شکم و پهلوها ظاهر می‌شود و به صورت قولنجی است؛ یعنی شدت آن کم و زیاد می‌شود. درد در روز اول شدید است و به تدریج کاهش می‌یابد. دردگاهی با تهوع، استفراغ، ضعف، خستگی و سردرد همراه است. درد قاعدگی ممکن است در همه دوره‌های خونریزی یا فقط در بعضی از دوره‌ها اتفاق بیافتد. قاعدگی دردناک معمولاً با افزایش سن و پس از ازدواج و زایمان کاهش می‌یابد.

اصولا درد قاعدگی به دلیل ترشح پروستاگلاندین‌ها ایجاد می‌شود. پروستاگلاندین‌‌ها موادی هستند که از بافت‌های نکروزه‌ یا فاسدی که ریزش می‌کنند، ترشح می‌شوند و سبب ایجاد دردقاعدگی می‌شود. هر ماده‌ای که بتواند پروستگلاندین‌‌ها را مهار کند می‌تواند سبب کاهش درد قاعدگی شوند. بر حسب شدت درد می‌توان برای تسکین درد قاعدگی از شیوه‌های مختلفی استفاده کرد:

? اگر درد قاعدگی شدید نباشد استفاده از مسکن‌های ضدالتهاب غیراستروییدی نظیر مفنامیک‌اسید یا ایبوپروفن می‌تواند سبب کاهش درد شود. استفاده از این داروها برای کسانی است که معمولا به مدت یک یا دو روز درد دارند و باید روزهایی که فکر می‌کنند درد قاعدگی‌شان شروع می‌شود قبل از اینکه درد تشدید شود هر ? ساعت یک بار از این داروها استفاده کنند. مسکن‌هایی مثل استامینوفن و استامینوفن کدئین‌دار برای تسکین درد تاثیر چندانی ندارد.

? در کسانی که درد شدیدی دارند و به مسکن‌هایی که نام برده شد جواب نمی‌‌دهند درمان دارویی، استفاده از قرص‌های جلوگیری است. درکسانی که خون‌ریزی زیاد و درد شدیدی دارند، استفاده از این داروها هم خون‌ریزی را کاهش می‌دهد و هم به تدریج درد آنها را کمتر می‌کند؛ مخصوصا کسانی که دچار مشکل آندومتریوز هستند، یعنی بافت رحمی در محل‌هایی به غیر از حفره رحم رشد کرده است که در این صورت این افراد هنگام قاعدگی دچار درد بسیار شدیدی می‌شوند. مصرف قرص‌های ضدبارداری در این خانم‌ها باعث می‌شود هم کم‌کم بافت خارجی نابه‌جای رحمی از بدن دفع شود و هم دردشان کمتر شده و نیاز به مسکن‌ها هم کمتر می‌شود.

? افرادی که دردهای شدیدی ندارند، می‌توانند از روش‌هایی نظیرگرم کردن با استفاده از حوله گرم یا کیسه آب‌گرم و پوشاندن لباس گرم درد را تسکین دهند.

? روش‌هایی نظیر فیزیوتراپی با استفاده از دستگاه‌هایی که به شکم متصل می‌شود و ایجاد ارتعاش و ماساژ شکم، کمر،‌ پهلوها باعث تسکین درد می‌شود؛ مگر اینکه علت این درد، پاتولوژیک یا بیماری‌زا باشد که در آن صورت، درمان‌‌های خاص خود را دارد.

? افسردگی یکی از دلایل ایجاد و تشدید درد قاعدگی است چرا که افراد افسرده تحریک‌پذیرتر بوده و هر دردی در آنها ممکن است تشدید شود. درمان افسردگی در این افراد می‌تواند درد قاعدگی را نیز در آنها کاهش دهد.

?) چرا گاهی اوقات بین دو قاعدگی، ترشحات سفیدرنگ دیده می‌شود؟

نگران نباشید؛ این ترشحات طبیعی هستند. این ترشحات در برخی روزها کمتر و گاهی بیشترند. غددی که داخل واژن قرار گرفته‌اند این ترشحات را تولید می‌کنند که نقش اصلی آن جلوگیری از ورود میکروب به داخل رحم است. در میان دو دوره و در زمان تخمک‌گذاری میزان ترشحات افزایش می‌یابد و وجود آنها کمک می‌کند تا در این زمان اسپرماتوزوییدها بتوانند راحت‌تر از دهانه رحم بالا رفته و به تخمک برسند. در حالت طبیعی این ترشحات، بی‌رنگ و بی‌بو هستند اما اگر ترشحات زردرنگ یا سوزناک شدند یا بوی بدی داشتند می‌توانند نشانه بروز عفونت یا قارچ باشند. در این صورت لازم است برای جلوگیری از پیشرفت عفونت به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

?) آیا ممکن است در دوران قاعدگی هم بارداری اتفاق بیفتد؟

بله، احتمال دارد. کلید تعیین اینکه آیا خون‌ریزی واقعا مربوط به پریود است یا نه، این است گاهی بین دو پریود، لکه‌های خون دیده می‌شود. بعضی از زنان هنگام تخمک‌گذاری کمی خون‌ریزی دارند. اما اگر قاعدگی شما به مدت ? ماه قطع شود حتما بارداری اتفاق افتاده است. اگر خانمی در انتهای قاعدگی‌اش مقاربت داشته باشند بسته به طول مدت قاعدگی‌اش تخمک‌گذاری چند روز بعد اتفاق می‌افتد و اگر اسپرم هنوز در بدن‌ مانده باشد ممکن است باردار شود. اما این همیشه اتفاق نمی‌افتد.

?) آیا استفاده طولانی‌مدت از تامپون، شوک توکسیک می‌آورد؟

نشانگان شوک توکسیک به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود و با حملات ناگهانی تب، لرز، اسهال، تهوع، درد عضلانی و بثورات پوستی مشخص می‌شود. اگر تامپون‌ها به مدت طولانی بمانند زمینه را برای عفونت‌های باکتریایی آماده می‌کنند. بهترین وضعیت آن است که تامپون‌ها هر ? ساعت یک بار تعویض شوند.

منبع: webMD

یکشنبه 89 اردیبهشت 12 , ساعت 11:25 صبح

8 نکته زیرکانه برای آرایش کردن



چشم ها
1- قبل از اینکه، تکنیکی را برای آرایش چشمان خود به کار ببرید، مهم است مطمئن شوید که سایه چشم خوب و درستی را به کار میبرید. تنها راه  حصول اطمینان از  انتخاب صحیح سایه چشم خود امتحان سایه ها و رنگ های مختلف است.

2- خیلی از خانم ها به دنبال راهنمایی هایی برای ترفیع رنگ طبیعی چشم خود هستند.خیلی خوب است که از یک خط چشم طبیعی، قهوه ای تیره یا خاکستری، استفاده نمایید، این خط چشم ها به ناخوشایندی رنگ سیاه نیستند. خط چشمی‌نازک بالا و پایین پلک خود بکشید. برای استفاده از سایه چشم ها، نمونه ای را که با رنگ چشم شما مغایرت داشته باشد، انتخاب کنید. این تضاد باعث بیشتر مشخص شدن چشم ها می‌شود.

3- حلقه های تیره زیر چشم با یک پنهان ساز به طور کامل یا تا حدودی پنهان می‌شوند. از یک پنهان ساز با تن رنگ گرم استفاده کنید. این پنهان ساز زیر چشمی‌را تا ناحیه زیر چشم به کار ببرید و از زیر مجرای اشک شروع نموده و به سوی پایین تا طرف دیگر چشم ببرید. و با انگشت خود یا اسفنجی آنرا یکدست کنید تا خطوط روشن زیر چشم نیز پوشیده شوند، چرا که این خطوط به بدی حلقه های تیره رنگ زیر چشم هستند. یکی دیگر از عوامل ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، ریمل سیاه می‌باشد. پس از یک ریمل ضد آب استفاده کنید.

4- اگر از چشم های پف کرده رنج می‌برید، احتمالا دوست دارید این پف را از بین برده یا تا حدودی پنهان کنید. قبل از هر آرایشی، از کمپرس آب گرم استفاده کنید. در این حالت حتی الامکان به طور خفیف آرایش نمایید. سایه چشم کمی‌به کار ببرید. خط چشم باریکی بکشید یا اصلا نکشید. با این کار پف چشم شما کمتر به چشم می‌آید.

5- آخر همه، از ابروهای خود که چشم های شما را قاب گرفته اند غافل نشوید. تعداد کمی‌از افراد به ابروهای خود توجه می‌کنند. ابروهای بد شکل کل آرایش را به هم می‌ریزند. اگر برای برداشتن ابروهای خود تازه کار هستید، به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید تا حالت ابروهایتان را درست نماید، بعد از آن دیگر خودتان می‌توانید ابروهایتان را بردارید. از نازک و باریک کردن ابروهای خود دست بکشید، چرا که پر کردن آنها کمی‌مشکل است.

لب ها
6- برای آرایش لب ها، از یک خط لب استفاده کنید و لب پایینی خود را یک کم بزرگتر کنید. برای لب ها از یک رژ لب نسبتا تیره استفاده نموده، و برای مرکز لب پایینی از جلای روشن تر بهره بگیرید.اگر می خواهید لب های خود را کوچک یا بزرگ کنید لازم است که چندین مرتبه با خط لب خود این کار را تمرین کنید. اگر یک خط لب را خیلی پایین تر از حد معمول بکشید، همچون دلقک ها به نظر می‌رسید. حتی اگر آرایش لب شما خوب شود، با پایداری رژ لب خود مشکل دارید. بنابراین باید از رژ لب های 24 ساعته یا بادوام استفاده کنید، اما خیلی از افراد بر این باور هستند که این رژ لب ها خیلی خشک و گچ مانند هستند. اگر طرفدار این رژ لب ها نیستید، اول با یک مداد لب های خود را رنگ کنید، سپس روی آن رژ لب بمالید. مداد مثل یک چسب عمل می‌کند و تمام روز رژ لب را نگه می‌دارد.

گونه ها
7-اگر همه به شما می‌گویند که ساختار استخوانی عالی دارید، پس به استخوانهای گونه خود نیز توجه کنید. این یکی از آسان ترین تکنیک های آرایشی می‌باشد، اما به کمی‌تمرین نیاز دارد. روی گونه های خود برونز ملایم و تموج هایلایتی بمالید. از این تکنیک به طور مرتب بهره بگیرید و همیشه در پایان آرایش خود تبسم کنید تا مطمئن شوید، هیچ لکه ای باقی نمانده است. اما از مقابله بیش از حد خودداری کنید. چرا که خطوط  کنار صورت به طور کامل پوشیده نمی‌شوند.

مراقبت کلی از پوست
8- اگر به دنبال امتحان تکنیک های جدید آرایشی برای چشم ها، گونه ها یا لبان خود هستید، به خاطر داشته باشید که مراقبت مرتب از پوست خیلی مهم است. به این معنی که هر روز پوست خود را بشویید و مرطوب کننده بمالید. شب هنگام هم آرایش صورت خود را پاک نمایید. بدون مراقبت صحیح و دائمی از پوست، هیچ آرایشی باعث زیبایی پوست شما نمی‌شود.

 

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 5:0 عصر

خندیدن باعث گرسنگی می شود!



محققان دانشگاه لوما ایندیا در کالیفرنیا کشف کردند که خندیدن نیز همانند ورزش کردن هورمونهای استرس را کاهش می دهد و بنابراین برای سیستم ایمنی بدن مفید است. همچنین موجب کاهش فشار خون و کلسترول بد شده و کلسترول خوب را افزایش می دهد. در پایان همانند ورزش اشتها را افزایش می دهد.

براساس گزارش لس آنجلس تایمز، این بررسیها نشان می دهد که تمرین خنده هورمون اشتها (گرلین) را افزایش و هورمون ضد گرسنگی (لپتین) را کاهش می دهد.

این دانشمندان از گروهی از محققان خواستند که به مدت چند هفته یکسری از فیلمهای درام و کمدی سرگرم کننده را تماشا کنند.

بررسی خون این داوطلبان در زمان تماشای فیلمهای کمدی، "اثر ورزش و اثر اشتها" را نشان داد.

به گفته این محققان، تمرین خنده می تواند برای یکسری از بیماریهایی که در آنها اشتها کاهش می یابد مفید باشد.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 5:0 عصر

آموزش گام به گام آرایشگر هالیوودی برای آرایش مژه ها

اطراف چشم و مژه ها در اثر خشکی آرایش را خوب جذب نمیکند .بعد از یک کرم پودر با رنگ نه چندان تیره برای دور چشم خود استفاده کنید.



در گام دوم از دستگاه فر مژه استفاده کنید .توجه کنید بدون کشیدن مژه ها دستگاه را چند ثانیه در قسمت انتهایی رویش مژه قرار دهید و فشار دهید ودو یا 3 بار این کار را تکرار کنید


در گام بعدی از ریمل استفاده کنید و حرکت آنرا این قسمت رویش مژه با سمت نوک مژه ها چند بار تکرار کنید البته سعی کنید اجازه دهید که بعد از حرکت برس برا چند ثانیه جوهر ریمل بر روی مژه ها خشک شود و بعد لایه بعدی را روی مژه بمالید.


بعد از زدن ریمل برای باز کردن مژه های بهم چسبیده با شانه مژه آنها را از هم جدا کنید تا مژه های شما پر تر به نظر برسند.


اگر میخواهید مژه های شما پرتر به نظر برسد و مژه اضافه کنید توجه کنید که مژه ها را در کوشه پلک بالایی قرار دهید تا به فرم چشم شما نیر زیبایی ببخشد


چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:59 عصر

آیا می توان 11 دقیقه نفس را حبس کرد!



بیشتر انسانها حبس کردن نفس خود را برای بیش از یک دقیقه کاری بسیار مشکل می دانند این در حالی است که "استفان میسفاد" سال گذشته توانست در رقابتی نفس خود به مدت 11 دقیقه و 35 ثانیه حبس کرده و رکوردی جهانی را به ثبت برساند.

رقابتهای رکورد حبس هوا در ریه در استخرهای کودکان و در حالی انجام می گیرند که صورت شرکت کنندگان به سمت پایین استخر در آب قرار دارد. این وضعیت قرارگیری سر به خاطر جلوگیری از تقلب رقیبان نیست بلکه به منظور ایجاد "بازتاب غوطه ور شدن" در شرکت کنندگان انجام می گیرد.

این بازتاب زمانی رخ می دهد که صورت انسان در آب سرد غوطه ور می شود. در این وضعیت رگهای خونی خارجی تر منقبض شده و جریان خون را در مسیر قلب و مغز تغییر می دهند. به این شکل ضربان قلب کاهش پیدا کرده و میزان اکسیژنی که به بدن پمپ می شود نیز کاهش پیدا خواهد کرد. افراد حرفه ای با تمرین می توانند از تعداد ضربان قلب خود تا دو برابر کاهش ضربان در افراد غیر حرفه ای کاهش دهند.

تنفس شدید قبل از حبس طولانی مدت هوا در ریه از دیگر موارد حیاتی به شمار می رود. این به آن دلیل است که مغز میزان دی اکسید کربن خون را به منظور تصمیمگیری برای مقابله با بازتاب تنگی نفس کنترل می کند. به همین دلیل پاکسازی این دی اکسید کربن به واسطه تنفس عمیق و ممتد می تواند مدت زمان حبس هوا در ریه ها را افزایش دهد. در این میان برخورداری از ریه های بزرگ یکی از مزایای طبیعی برای انسانها به شمار می رود.

فیزیولوژیستها بر این باورند که تا کنون محدودیتی برای حبس هوا و تنفس نکردن پیدا نشده است. "یوهان اندرسون" از دانشگاه لاند در سوئد معتقد است غواصان ورزیده ای که در حبس نفس خود مهارت دارند انتظار دارند قبل از تغییر رکورد، میزان محدودیت برای حبس هوا در ریه ها به 15 دقیقه افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، این مهارت و تلاش برای دسترسی به آن می تواند به گونه ای بازی با مرگ نیز به شمار رود. اندرسون در میان مطالعات خود دریافته است تلاش برای حبس هوا و نفس نکشیدن بر روی زمین خشک باعث افزایش 37 درصدی میزان پروتئینی به نام S100B در خون فرد می شود. پروتئینی که از عوامل اصلی اختلال کمبود اکسیژن در مغز به شمار می رود. با وجود اینکه میزان این افزایش هنوز تا حد کافی پایین است اما رقابت بر سر رکورد زدن در این زمینه می تواند در طولانی مدت باعث انباشته شدن آسیبهای مغزی در فرد شود.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:58 عصر

کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، آهن، مس و روى؛ همه موجود در یک ماده غذایی



معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف شیر برای افراد بالای 50 سال تاثیر فراوانی در پیشگیری از بیماریها بویژه پوکی استخوان دارد. حسن امامی رضوی افزود: شیر ماده شناخته شده مکمل در طبیعت است که مى تواند نیازهاى بدن را به طور متعادل تإمین کند.

وی عمده ترین ویژگى شیر و وجه تمایز آن نسبت به سایر مواد غذایى را ترکیب پروتئین و وجود املاح در آن مانند کلسیم و فسفر دانست و اظهار داشت:پروتئین ها، مولکول هاى درشتى هستند که از واحدهاى کوچکترى به نام اسید امینه ساخته شده اند و در شیر ماده ای به نام لاکتوز است که شیرینى آن 30 بار از قند و شکر کمتر است. امامی رضوی ادامه داد: لاکتوز چاق کننده نیست و مصرف آن براى بیماران و افراد بالای 50 سال مضر نبوده بلکه چربى شیر نیز بسیار سهل الهضم و انرژىزا است.

وی با بیان اینکه املاح معدنى در شیر به شکل محلول و یا ترکیب با مواد پروتئینى است، گفت: کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم و مقدار بسیار کمى آهن و مقادیر جزئى "مس" و "روى" بوده که نقش اساسى در ساخت آنزیم ها و هورمون هاى بدن دارند.

امامی رضوی از دیگر فواید مصرف شیر را افزایش طول عمر، بازده جسمى و فکرى بیشتر، کاهش بیمارىهاى عفونى و استخوانى بیان کرد. وی تصریح کرد: مطالعات گسترده انجام شده توسط مراجع بین المللى نشان مىدهد بین مصرف سرانه محصولات شیرى و طول عمر و کاهش سن از کار افتادگى ارتباط مستقیم وجود دارد.

امامی رضوی با بیان این که سرانه مصرف شیر هر فرد ایرانی حدود 75 کیلوگرم در سال است در حالیکه مصرف سرانه شیر در کشورهای اروپای غربی 350 تا 500 کیلوگرم در سال، خاطرنشان کرد: شیر متعادل‌ترین برنامه غذایی در ارتباط با بیماری‌های قلبی‌ و مغزی است و توصیه می شود کودکان و نوچوانان روزانه دو لیوان شیر، زنان آبستن، شیرده و افراد سالمند سه لیوان شیرمصرف کنند. به گفته امامی رضوی ،حداقل نیاز هر فرد به شیر و فرآورده‌های آن در سال 156 کیلوگرم است و باید تدابیری برای تولید فراوان شیر و اطلاع رسانی وسیعی در خصوص فواید آن در کشور صورت گیرد.

ارسال شده توسط در -



چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:57 عصر

سیگار لاغر نمی‌کند



دانشمندان می‌گویند میلیون‌ها نفر از مردم که به امید واهی لاغر شدن سیگار می‌کشند در واقع سلامت خود را برای هیچ به خطر می‌اندازند، چون تحقیقات نشان می‌دهد سیگار، افراد را چاق‌تر می‌کند.

کارشناسان در گزارش جدیدی تاکید کردند که این باور غلط عمومی مبنی بر اینکه سیگار میل به خوردن را کاهش می‌دهد، هیچ صحت و اساس علمی ندارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که اصلا سیگار نمی‌کشند، لاغرتر هستند.

این تحقیق جدید بسیاری از طرفداران جدی سیگار را شوکه می‌کند مخصوصا دختران جوانی که همیشه تحت تاثیر تبلیغات خوش و آب رنگ و فریبنده سیگار هستند.

در این پژوهش که از سوی محققان اسپانیایی انجام گرفته معلوم شد که سیگار کشیدن نمی‌تواند با چاقی مقابله کند. این گروه تحقیقاتی از دانشگاه ناوارا بیش از 7500 نفر را طی یک دوره چهار ساله تحت بررسی داشته و نوع تغذیه آنها، میزان ورزش کردن، میزان وزن و نیز نحوه سیگار کشیدن آنها را کنترل و ارزیابی کردند.

محققان دریافتند: افراد سیگاری که تلاش می‌کنند سیگار را ترک کنند، در واقع چاق‌تر می‌شوند. یک احتمال برای این تاثیرعکس، این است که آنها در ازای کنار گذاشتن سیگار به تنقلات و هله هوله خوری روی می‌آورند.

سیگار کشیدن یکی از عادت‌ها و وابستگی‌های زیان آور در جهان امروز و یکی از بلاهایی است که امروز گریبانگیر مردم دنیا شده و باعث می‌شود، انسانهای زیادی به تباهی کشیده شوند و سرمایه‌های فراوانی به هدر رود. تحقیقات و پژوهش‌های علمی بعمل آمده در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی بسیار معتبر در سراسر جهان در زمانها و مکانهای مختلف همگی نشان داده‌اند که مصرف دخانیات و سیگار بدون شک موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک و لاعلاج و بالارفتن میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به این قبیل بیماریها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که استعمال دخانیات بیش از حوادث رانندگی، قتل، سوء مصرف داروها، خودکشی و آتش سوزی در جهان موجب مرگ و میر انسانها می‌شود.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:56 عصر
5تا از بزرگترین دروغ هایی که مردان می گویند


دروغ پنجم: توی ترافیک گیر کرده بودم
جان آمادو، یک نویسنده معتقد است که مردان ترجیح می دهند که دلیل فوق را بیاورند تا دلیل واقعی تاخیرشان را. چون برایشان ساده تر است. به خاطر داشته باشید که ارتباط برقرار کردن با مردها به خوبی و سادگی رابطه برقرار کردن با خانمها نیست.


دروغ چهارم: این زیاد گران نیست
مردها دوست ندارند نارضایتی شما را ببینند حتی اگر شما حساب بانکی مشترکی با هم نداشته باشید. بارتن گلداسمیت یک نویسنده می گوید: مردها حاضرند دروغ بگویند تا ثابت کنند که درمقابل پولشان مسئولیت پذیر و جوابگو هستند. او نمی خواهد که شما فکر کنید که شوهرتان پولش را خرج خریدن یک تلویزیون پلاسما می کند. مطمئن شوید که هر دو در یک سطح هستید و بعد درمورد مسائل مالی از او بپرسید.


دروغ سوم: من تو راهم
مردها این جمله را وقتی می گویند که شما آنها را مجبور می کنید تا شما را در مراسمی ببینند که اصلا دوست ندارند در آنجا حاضر شوند. مثل مهمانی های خانوادگی شما. او از حاضر شدن در آنجا طفره می رود و راضی به انجام این کار نیست. او مستقیما نمی تواند به شما دلیل عدم حضورش را بگوید همچنین نمی تواند کج خلقی اش را مستقیما به شما نشان دهد. بنابراین، این جمله را می گوید تا تاخیرش را توجیه کند.

دروغ دوم: من زیاد سیگار مصرف نمی کنم
این دروغ به یک مشکل جدی اشاره دارد. اگر باوجود آنکه می دانید همسرتان زیاد سیگاراستفاده می کند، اما به شما گفت که کم مصرف می کند مطمئن باشید که یک مشکل جدی دارد.

دروغ اول: نه تو چاق نیستی
اگر شما درمورد چاقی تان از همسرتان سوال کرده اید، با این سوال از او خواسته اید که با یک جواب مورد علاقه تان آرامتان کند مثلا بگوید نه چاق نیستی. ممکن است اگر او بخواهد راستش را بگوید شما چندوقتی او را کنار بگذارید و به طرفش نروید. این یک جواب درست و خوبی است که او به شما داده. بنابراین با مطرح کردن این گونه سوالها از همسرتان او را در یک شرایط سخت قرار ندهید. اگر می خواهید راستش را بشنوید به سراغ یکی از دوستانتان بروید

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:55 عصر

تا چه مدت می‌توان نخوابید؟


بهنوش خرم‌روز: فکر می‌کنید رکورددار بیدار ماندن چه کسی است و برای چه مدت بیدار مانده است؟

 

چنان که نیوساینتیست منتشر کرده،‌ رندی گاردنر، پسر 17 ساله اهل سن دیه‌گو، در روز 28 دسامبر 1963 ساعت 6 صبح از خواب بیدار شده و تا صبح روز 8 ژانویه 1964 نخوابیده است، یعنی 11 روز کامل بیداری!

گاردنر264 ساعت بیداری گاردنر هنوز هم رکورد علمی نخوابیدن حساب می‌شود که رکورد 260 ساعتی قبل از خود را شکست. گزارش بیداری گاردنر را پژوهشگری به نام ویلیام دمنت از دانشگاه استنفورد نوشته است. جالب است بدانید که این پژوهشگر سه روز آخر را پا به پای گاردنر بیدار ماند.

اما در این مدت برای گاردنر چه اتفاقی افتاد؟ او نوسانات خلقی را تجربه می‌کرد، در حافظه و توجه مشکل داشت،‌ هماهنگی عملکردی نداشت، گفتارش با خطا همراه بود و حتی دچار توهم شده بود. او بعد از 11 روز بیداری، ‌14 ساعت خوابید.

بر اساس گزارش دمنت، گاردنر هیچ دارویی مصرف نکرده بوده است، اما افرادی اطرافش بوده‌اند که او را بیدار نگه می‌داشتند. در غیر این صورت، بعد از 36 ساعت نخوابیدن، ‌بیداری سخت می‌شود و بعد از 48 ساعت تقریبا دیگر نمی‌توانید بیدار ماند.

باید بدانید حتی در این شرایط هم، احتمال زیادی دارد که برای چند ثانیه،‌ بدون این که متوجه شده باشید یا حتی چشم‌هایتان را بسته باشد، خوابیده باشید. به این پدیده میکروخواب می‌گویند.

کسی نمی‌داند که گاردنر چه قدر میکروخواب داشته است. اما مشخص است که بی‌خوابی می‌تواند منجر به مرگ شود. موش‌هایی که بیدار نگه داشته شدند،‌ بعد از 2 هفته مردند، در حالی که موش‌هایی که گرسنه نگه داشته شدند، بیشتر از این زنده ماندند!

هیچ سندی مبنی بر بیدار نگه داشتن انسان تا مرگ وجود ندارد. اما نوعی اختلال بی‌خوابی به نام بی‌خوابی خانوادگی مرگ‌آور وجود دارد که در آن بیماران توانایی خود برای خوابیدن را از دست می‌دهند. این بیماران تا 3 ماه بیشتر زنده نمی‌مانند.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:55 عصر

باچغندردوپینگ کنید


محققان می‌گویند؛ این نوشیدنی معجزه‌آسا می‌تواند تا 16 درصد توان لازم برای ادامه تمرینات ورزشی را افزایش دهد.

محققان دانشگاه اکزستر، برای اولین بار نشان داده‌اند که نیترات موجود در آب چغندر چگونه میزان جذب اکسیژن را کاهش داده و باعث می‌شود که کمتر از ورزش کردن احساس خستگی کنید.

محققان بر اساس این یافته‌ها می‌گویند که این نوشیدنی به حدی جذب اکسیژن را کاهش می‌دهد که با هیچ وسیله دیگری مثل تمرین کردن زیاد دستیابی به این حد امکان پذیر نیست.

همچنین تحقیقات پیشین تایید می‌کند؛ چغندر گیاهی است با فواید بسیار که بخش‌های خوراکی این گیاه شامل هم برگ آن و هم ریشه آن هستند.

در برگ‌های این گیاه در طول روز قند تولید می‌شود و هنگام عصر اگر برگ آن را خام بخورید کاملا شیرین است. مصرف شیره چغندر نیز از قدیم رواج داشته است. چغندر حاوی مقدار زیادی عنصر پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است. همچنین عناصر بسیار کمیابی مثل روبیدیوم و کاسیوم در آن وجود دارد.

کربوهیدرات، کمی پروتئین و ویتامین‌هایی چون ب 1 و ب 2، نیاسین، ب 6 ، ب 12 و ث در آن موجود است.چغندر به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای درد مفاصل و نقرس مفید است. شیره چغندر سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و به عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

شرح این تحقیقات در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است

ارسال شده توسط در -

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ