سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که چیزى را جوید ، بدان یا به برخى از آن رسد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 4:13 عصر

شکلات تلخ مرهمی برای بیماران کبدی

«مارک ترسز» یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ای با رسانه های دولتی انگلستان ، عنوان کرد: این تحقیق که روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند.

همچنین مصرف شکلات تلخ می تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا که باعث بروز ناراحتی های کبدی در افراد مستعد می شود، بکاهد.

بر اساس این تحقیق مشخص شد که آنتی اکسیدان موسوم به فلاوانول در شکلات سیاه و تلخ عامل اصلی کاهش فشار خون و دردهای مزمن کبدی است و باعث سست شدن عضلات بدن هنگام احساس دردهای کبدی می شود.

ارسال شده توسط در -

شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 12:5 عصر

Answer the phone by LEFT ear                      
برای صحبت با موبایل از گوش چپ استفاده کن                                      
 
 
Do not drink coffee TWICE a day
روزانه بیش از دو فنجان قهوه ننوشید.
 
Do not take pills with COOL water
قرص و داروها را با آب خیلی سرد تناول نکنید.
 
Do not have HUGE meals after 5pm
بعد از ساعت  17:00 از خوردن غذای حجیم خوداری کنید.
 
 
Reduce the amount of TEA you consume
مصرف چای روزانه را کم کنید
 
 
Reduce the amount of OILY food you consume
از مقدار غذای چرب و اشباع شده با روغن در وعده های غذایی کم کنید
 
Drink more WATER in the morning, less at night
در صبح آب بیشتر و در شب آب کمتر بنوشید.
 
 
 
Keep your distance from hand phone CHARGERS
از گوشی موبایل در زمان شارژ شدن دوری کنید..
 
 
 
Do not use headphones/earphone for LONG period of time
از سمعکهای تلفن ثابت و موبایل برای مدت طولانی استفاده نکنید.
 
 
 
Best sleeping time is from 10pm at night to 6am in the morning
بهترین زمان خواب از ساعت 10:00 شب تا ساعت 6:00 صبح است
 
 
 
Do not lie down immediately after taking medicine before sleeping
بعد ازخوردن دارو فورا" به خواب نروید.
 
 
 
When battery is down to the LAST grid/bar, do not answer the phone as the radiation is 1000 times
زمانیکه باتری موبایل ضعیف است با جایی تماس نگیرید و تماس کسی را جواب ندهید چون در این حالت امواجی که گوشی منتشر می کند 1000 برابر است.
 
 
Forward this to those whom you CARE about
لطفا" این نامه را به هرکسی که نگران سلامتی او هستید بفرستید
 

 


شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 12:5 عصر

بچه‌دار شدن پیرمرد 100ساله در دبی!


بنابراین گزارش، بزرگترین پسر سالم سعید در سال 2004 در سن 70 سالگی فوت کرده است. همچنین کوچک ترین فرزند این مرد 100 ساله تنها یک سال دارد.
سالم سعید اماراتی علاوه بر 120 نوه‌ای که دارد، تا کنون صاحب 32 فرزند پسر شده است.
گفته می‌شود وی در زمانی زندگی می‌کرده است که عبور و مرور مردم در امارات تنها با استفاده از چهارپایان انجام می‌شده است. سالم سعید 100 ساله همچنین اعلام کرده است که در برنامه غذایی خود بیشتر از خرما و عسل استفاده می‌کند.

ارسال شده توسط در -

شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 12:4 عصر

مسواک قبل از صبحانه !! چرا ؟


مسواک زدن دندان ها قبل از هر وعده صبحانه,از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.اغلب مردم که به حفظ سلامتی دندان‌های خود اهمیت می‌دهند، روزی سه بار(پس از هر وعده غذایی) مسواک می‌زنند.
اما تحقیقات جدید دانشمندان در انگلیس نشان داده است که مسواک زدن بلافاصله پس از صرف صبحانه سلامت دندان‌ها را تهدید می‌کند.
این تحقیق نشان می دهد که بیش از یک سوم افراد (?? درصد) نمی دانند که مسواک زدن دندان ها بعد از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی باعث تخریب دندان ها می شود.
غذاها و نوشیدنی های اسیدی مثل پرتقال،گریپ فروت و سایر مرکبات،آب میوه هاست که اغلب در وعده صبحانه (البته در برنامه های غذایی اروپایی ها) مصرف می شود و باعث نرم شدن مینای دندان می شود.مسواک زدن دندان ها بلافاصله بعد از مصرف غذاهای اسیدی باعث سایش مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی آن می شود که درد و حساسیت شدید دندانی و همچنین مشکلات زیبایی ایجاد می کند.
بزاق دهان خاصیت اسیدی این غذاها را خنثی می کند و محیط دهان را در حالت تعادل نگه می دارد ولی تحقیقات نشان می دهد یک ساعت طول می کشد تا بزاق اثر خود را نشان دهد. مصرف مداوم غذاهای اسیدی در طی روز باعث کاهش و فرسایش سطح دندان ها می شود.

 


شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 12:4 عصر

از طریق چشم افکار انسان را بخوانیم


یک نگاه مختصر به بالا یا پایین ، چپ یا راست می تواند به فهمیدن آنچه که در ذهن هر انسانی می گذرد کمک کند.

در یک تحقیق که توسط دانشگاه ملبورن انجام شده است ، از داوطلبان خواسته شد به یک سری از اعداد بین یک تا ?? فکر کنند و آنها را به صورت تصادفی بیان کنند.

دانشمندان حرکات چشم هر نفر را تحلیل کرده و اعلام کردند که میتوانند عددی را که هر شخص در ذهن خود به آن فکر می کند را با دقت بالایی حدس بزنند.

این تحقیقات نشان می دهد که هنر خواندن ذهن می تواند با کمک مطالعه حرکات و حالات غیر ارادی چهره به صورت علمی دربیاید.

دکتر مایکل نیکولاس یک عصب شناس و یکی از نویسندگان این تحقیق در این باره گفت : چشم ها نه تنها به ما اجازه می دهند که دنیای اطراف خود را ببینیم ، بلکه با کمک آنها میتواند به دنیای درون ذهن انسان ها هم نفوذ پیدا کرد.

در این تحقیقات که نتایج آن در نشریه Current Biology به چاپ رسیده است ?? مرد راست دست در یک اتاق تاریک قرار گرفتند و از آنها خواسته شد اعداد بین یک تا ?? را به طور کاملا تصادفی لیست کنند.در این بین حرکات چشم آنها به طور کامل جزئی تحت نظر قرار گرفت و هر حرکت کوچک ثبت شد.

دانشمندان متوجه شدند اگر چشم افراد کمی به طرف چپ و سپس اندکی به سمت پایین حرکت کند ، احتمالا عدد بعدی که آنها انتخاب می کنند کوچک تر خواهد بود ، اما اگر آنها چشمان خود را به سمت راست و بالا حرکت دهند احتمالا عدد بزرگتری را انتخاب خواهند کرد.

در این تحقیقات دانشمندان توانستند در ?? درصد موارد به درستی عدد بعدی را حدس بزنند.

دکتر توبیاس لوتشر در این باره گفت : ما معمولا اعداد را در یک خط تصور میکنیم .زمانی که ما در مورد اعداد فکر می کنیم به طور خودکار آنها را در فضا تصور می کنیم و اعداد کوچک را در سمت چپ و اعداد بزرگتر را در سمت راست قرار می دهیم.این در حالی است که ما خودمان هم به این نوع تصور ذهنی که از اعداد داریم توجه نمی کنیم.

دانشمندان با انجام این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که این گفته قدیمی که چشم ها میتوانند انسان را لو بدهند درست است.این یافته ها نشان می دهد ارتباطات بسیار پیچیده ای بین افکار انسان ها ، حرکات بدن و جهان اطراف ما وجود دارد.

این تحقیقات می تواند از این منظر هم قابل توجه باشد که فکر کردن ساده نسبت به اعداد تصادفی منجر به تغییرات سیستماتیک در موقعیت چشم انسان ها میشود.قبلا نیز حرکات عرضی چشم به محاسبات ریاضی و یادآوری خاطرات گذشته مرتبط شده بود.

پروفسور ریچارد وایزمن استاد روانشناسی دانشگاه هرت فورد شایر در این باره گفت : مغز انسان ها افکار و حرکات بدن را کنترل می کند.اما سوال اصلی این جاست که کدام یک زودتر اتفاق می افتند ، فکر کردن یا حرک بدن؟

به نظر می رسد که این حرکت ها هستند که بر تفکرات انسان ها مقدم هستند و این بسیار موضوع جالبی است.

پروفسور وایزمن گفت آین تحقیقات بر اساس مطالعاتی بود که توسط ادماند جکوبسون روانپزشک آمریکایی در دهه ???? انجام شد که در طی آن از شرکت کنندگان در تحقیق خواست که به برج ایفل فکر کنند و در این هنگام آنها به طور ناخودآگاه به سمت بالا نگاه می کردند.

ارسال شده توسط در -

شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 11:53 صبح

برای تغییر رنگ موهای شرابی و قرمز به رنگهای روشن چه مدت باید صبر کرد؟

قهوه ای متوسط به این دلیل که با شسته شدن رنگ شرابی و بادمجانی از روی مو کم کم رنگ موها به سمت قهوه ای متوسط خواهد رفت و شما برای اینکه از رنگ قبلی گروه قرمز استفاده نکنید تا در این مدت زمان کاملا رنگ قرمز و بنفش از روی مو پاک شود با این رنگ می توانید به یکدست بودن موها کمک کنید.
البته پاک کننده هایی هم موجود است که می تواند رنگهای تیره را از روی مو پاک کند ولی خود آنها نیز در آسیب رساندن به مو بی تاثیر نخواهند بود چرا که یک عمل شیمیایی بوده و مثل تمام اعمال شیمیایی که روی موها انجام می شود می تواند برای مو ضرر داشته و به زود سفید شدن آن کمک کند .
توصیه می شود در این مدت زمان از تقویت کننده های مو مثل بوناول هفته ای یکبار استفاده شود چرا که این تقویت کننده نه تنها برای شاداب کردن موهای آسیب دیده بسیار مفید خواهد بود بلکه رنگ قرمز را از روی موها پاک خواهد کرد.

ارسال شده توسط در -

شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 11:45 صبح

مجردها بیشتر وسواسی هستند



غلامعلی افروز گفت: وسواس به برخی از افکار، اندیشه‌ها، اعمال پیوسته و ناخواسته که به صورت اضطراری و اجباری وجود فرد را فرا می‌گیرد، گفته می‌شود. وی گفت: وسواس‌های فکری شامل اندیشه‌ها، نگرش‌ها و عقاید ناخواسته و مداومی هستند که فرد مبتلا قادر به خودداری از آنها نیست و وسواس‌های عملی، رفتارهای به ظاهر نامعقولی است که شخص به صورت تکراری انجام می‌دهد، مانند شست‌وشو، نظم و ترتیب بیش از حد.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور افزود: افرادی که اختلال وسواس فکری و عملی دارند، از ماهیت اضطراب‌آور و ناتوان کننده وسواس‌های خود آگاهند، ولی احساس می‌کنند که قادر نیستند آنها را متوقف کنند.

افروز اضافه کرد: افراد وسواسی توجه اغراق‌آمیز نسبت به جزئیات دارند و عموماً تمایل دارند که در گوشه‌ای آرام باشند. این افراد در تصمیم‌گیری‌ دچار اشکال جدی هستند، چرا که افکار وسواسی به صورت تحمیل شونده افکار و آگاهی‌های آنان را فرا گرفته است. وی گفت: شیوع وسواس در بین زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد، اما متأسفانه در بین افراد مجرد، بیش از افراد متأهل است. شاید یکی از دلایل مجرد ماندن این افراد، همان اندیشه‌های وسواسی باشد.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور افزود: اختلال وسواس در بین کسانی که به خانواده‌های نسبتاً مرفه تعلق دارند، بیشتر دیده می‌شود و به دلایل گوناگون وسواس در بین افرادی که از هوش بیشتری برخوردارند، بیشتر مشاهده می‌شود.

افروز اضافه کرد: «وسواس» یک پدیده‌ ارثی نیست، یعنی ژن خاصی عامل انتقال وسواس از پدران و مادران به فرزندان نیست، اما احتمال تقلید از بزرگترهایی که وسواس داشته یا دارند مثل پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، پدرها، مادرها و دیگر الگوهای بزرگسال و یادگیری از رفتار می‌تواند، یکی از زمینه‌های پدید آمدن وسواس در فرزندان باشد. وی اضافه کرد: وسواس در بین کودکان و خردسالان بسیار نادر است و بیشتر مبتلایان به وسواس را جوانان و بزرگسالان تشکیل می‌دهند.

ارسال شده توسط در -

شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 11:44 صبح

غذاهایی که شکم شما را آب می کنند



*H2Oبیشتری مصرف کنید

نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

? حرکت شکم که معجزه می کند!


دراز نشست استاندارد

دوچرخه

دراز نشست عمودی

ورزش پهلوها

? تصور غلط که باعث افتادگی شکم می شود

برای سفت شدن شکم باید حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهید

دلیل: عضلات شکم نیاز به استراحت و بهبودی دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می شود. ”کتی کیلر” مربی و نویسنده کتاب ” تمرین های کتی برای هنر پیشگان” اظهار می دارد که: ”انجام تمرین های شکمی برای ? تا ? روز در هفته موجب می شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید.”

تمرین کامل شکم نیم ساعت طول می کشد

دلیل: کیلر معتقد است. ”اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام می دهید. …نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبینی نمایید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.

دراز نشست خیلی آرام، عضلات را محکم تر می کند

دلیل: آنقدر که روند معمولی دراز نشست شما را لاغز می کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی ها کمک نمی کند. در حقیقت کندی در انجام حرکات اصلا سودمند نیست. تمرینات باید به شما در هر حالتی کمک کنند: چه بخواهید وارد ورزش کیک بوکس شوید چه بخواهید یک چمدان را از روی زمین بلند کنید. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهای خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نمیدهید.

بهترین زمان برای انجام حرکات شکمی، آخر تمرین ها می باشد

دلیل: ”گیلبرت ویلت” محقق، فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکی می گوید: ”هیچ فرقی نمی کند شما چه زمان ورزش های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد.” بنابراین بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می خواهید در ابتدای تمرینات حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید. هنگامیکه خون در گردش باشد، می توان به آسانی از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها جلوگیری کرد.

با انجام حرکات پایلیت (Pilates ) نمی توانید شکم خود را ? تکه کنید

دلیل: ”کیمبرلی لیون” یک مربی خصوصی در لوس آنجلس معتقد است که: ”این حرکات بیشترین تاثیر را بر روی شکم شما می گذارند و اگر آنها را به همراه یک رژیم غذایی سالم انجام دهید، به طور حتم می توانید لایه های مورد نظر خود را بر روی شکم به وجود آورید. شکل شکم، قد و بلندی نیم تنه بالایی شما، جزء اموری هستند که به ژن هایتان ارتباط پیدا می کند.”

بدون وزنه و دستگاه نمی توانید شکم خود را آب کنید

دلیل: شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید، البته بسیاری از ورزشکاران برای اینکه توانایی و قدرت خود را افزایش دهند از وزنه استفاده می کنند. لیون می گوید: ”بسیاری از دستگاهها و وزنه ها برای استفاده خانم ها طراحی نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت های که نباید، وارد شود. او برای ما یک نصیحت دیگر هم دارد: به زمین بچسبید که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جایی به راحتی می توانید پیدا کنید.



نتیجه بیشتر در زمان کمتر


”لیو جردن”، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند.

حرکات را کمی آرام تر انجام دهید. با چهار شماره بالا بیایید و با ? شماره به حالت اول باز گردید.? تا ?? ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.

حرکات خود را کم کم انجام دهید. این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.




انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغر تر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.

ارسال شده توسط در -

شنبه 89 اردیبهشت 18 , ساعت 11:41 صبح
حراج سلامت در خیابان‌های بندرعباس
عمومی- شهین صادقی:
ابتدایی‌ترین نیاز غیرزیستی انسان، احساس امنیت است که از مهم‌ترین عوامل ایجاد‌کننده آن تأمین سلامت انسان است.

انسان سالم،  محور توسعه پایدار است. هیچ جامعه‌ای بدون انسان سالم به رشد،  ترقی و توسعه دست نخواهد یافت. چند سالی است که شعار «تأمین سلامت» نقل محافل بهداشتی است و با آب و تاب فراوان در همایش‌ها و کنفرانس‌ها بیان می‌شود،  اما چیزی که در سطح شهرها می‌بینیم با شعارها فاصله‌ دارد.  با وجود تمام کارهایی که در زمینه بهداشت در شهر بندرعباس انجام شده است،  این شهر هنوز با مشکلات فراوانی در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کند.  برای مشاهده واقعیت‌ها کافی است سری به چند خیابان یا یکی از بازارهای متعدد شهر بزنید؛ تنها عاملی که محلی از اعراب ندارد،  بهداشت است.

بازار روز بندرعباس آینه تمام‌نمایی از حراج سلامت است. از ابتدا که وارد بازار می‌شوید،  خانم‌های دست‌فروشی را می‌بینید که انواع نان‌های چیده شده روی صندوق‌ها و کارتن‌های میوه را به شما عرضه کنند. کمی جلوتر بساط متنوع‌تری برپاست؛  انواع قوطی‌های کمپوت،  کنسرو و رب‌گوجه‌فرنگی خودنمایی می‌کنند که در هوای گرم و آفتابی همه شکل و خاصیت خود را از دست می‌دهند. نکته مهم و جالب اینکه در این بساط‌ها مواد لبنی هم عرضه می‌شوند،  خصوصا پنیر که به‌دلیل زیر قیمت بازار بودن مشتریان زیادی دارد.

از این بساط رنگارنگ که بگذریم،  خرما فروشان نبش دوم بازار هم حکایتی دارند.  آنها سال‌های سال است که اینجا اتراق کرده‌اند و کسی هم کاری به کارشان ندارد؛ انواع خرما را بدون پوشش عرضه می‌کنند و انواع مگس،  زنبور و حشرات دیگر روی سینی‌ها،  مهمانی شیرینی برای خود برپا کرده‌اند. این خرماهای آلوده با دست‌های بدون دستکش عرضه می‌شوند. فروشندگان با یک دست صیفی می‌فروشند و با دست دیگر خرما.

همراه ما  تا وسط بازار روز پشت مسجد امام (ره) بیایید. اینجا برای خود حکایتی دارد. این فضای کوچک برای خود بازاری است جدا. به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این محل پیدا می‌شود. عرضه ماهی بدون یخچال آن هم در هوای بسیار گرم بندرعباس فراوان دیده می‌شود؛ نیز ماهی‌هایی که روی یک تکه کارتن قطعه‌قطعه و بدون شست‌وشو تحویل مشتریان می‌شوند.

اگر تمایلی به خرید ماهی هم نداشته باشید،  بوی بسیار مشمئز‌کننده‌ای که از امعاء و احشای ماهی به مشام می‌رسد،  گذر از این قسمت را برای شما غیرقابل تحمل می‌کند. ظاهراً تدارک خوراک ماهی به پیاز،  گوجه،  ماست و روغن محلی (در ظروف نوشابه‌های چند بار مصرف شده) نیاز دارد و همه اینها در بساط خانم‌های این بازار برای عرضه به خریداران آماده است.

حالا از بازار بیرون می‌آییم و سری به محلات بندرعباس می‌زنیم. ابتدای شب به هر محله‌ای که پا بگذارید،  کنار هر تیر چراغ برق یا سر نبش هر کوچه‌ای بساط گرم فلافل و سمبوسه و به تازگی هم باقالی برپاست.  علاوه بر این تماشای ماهی‌های روی گاری یا داخل فرغون در محلات، شما را با یکی دیگر از مصادیق بارز به خطر افتادن سلامت افراد جامعه آشنا می‌کند. فروشندگان این خوراکی‌ها بدون هیچ‌گونه ترسی از مأموران بهداشت یا... این ماهی‌ها را روانه سفره مردم می‌کنند.

اما در مرکز هرمزگان و در محله‌های قدیمی‌ چیزهای دیگری هم دیده می‌شوند؛ ازجمله دام‌های سرگردان. این دام‌ها، بیشتر از زباله‌های مختلف تغذیه می‌کنند و بعد از ذبح این دام‌ها،گوشت آلوده‌شان روانه قصابی‌ها می‌شود. شاید هم مهری روی ران آنها خورده باشد.

حکایت‌« خور» های سطح شهر بندرعباس از آن دست حکایت‌هایی است که از مثنوی هفتاد من بیشتر شده است. با وجود اینکه بارها و بارها رسیدگی به این خورها و ساماندهی آنها از تریبون‌های مختلف، حتی تریبون نماز جمعه هم اعلام شده است،  هنوز اقدامی برای ساماندهی آنها صورت نگرفته است و به‌عنوان مهم‌ترین منبع آلودگی درون شهر،  سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

بگذریم از سوپرمارکت‌هایی که گالن‌های آب معدنی آنها قسمتی از سطح پیاده‌روها را می‌پوشاند و در عین حال در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارند‌ یا یخچال‌های حاوی مواد غذایی که برای جلب توجه مشتری پشت شیشه مغازه‌ها جا خوش کرده‌اند و در نور شدید و گرم خورشید، خود و مواد غذایی داخل آنها حمام آفتاب می‌گیرند.

در این باره رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان،  مقوله بهداشت شهر بندرعباس را مربوط به امروز و دیروز نمی‌داند،  بلکه از نظر او این موضوع سابقه طولانی دارد. به گفته دکتر شکری،  فقط دانشگاه علوم پزشکی مسئول رسیدگی به کمبود‌های بهداشتی و رفع بنیادی آنها نیست،  بلکه بسیاری از ادارات،  نهادها و سازمان‌ها در خط مقدم این مشکل هستند.

دکتر شکری می‌گوید: «آنچه امروز به‌عنوان انتقاد از وضعیت بهداشت شهر بندرعباس از تریبون‌های عمومی مطرح می‌شود،  تمرکز جدی بر وضعیت نامناسب بهداشت و حوزه‌های شهری و متعاقب آن افزایش حیوانات موذی است که دانشگاه علوم پزشکی نیز  با منتقدان، هم صداست.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان رسیدگی به وضعیت « خور» ‌ها،  جمع‌آوری به موقع زباله‌ها و نظافت عمومی شهر را از جمله نکات کلیدی می‌داند که غفلت از آن می‌تواند عواقب ناگواری را متوجه سلامت عمومی مردم کند.

فرماندار بندرعباس نیز معتقد است که بندرعباس مشکلات بهداشتی فراوانی دارد. از نظر او سلامت و بهداشت مردم باید در اولویت کاری مسئولان باشد و کمیته‌های تخصصی هم باید برای رفع مشکلات بهداشتی مردم تشکیل شود.

عباس امینی‌زاده می‌گوید که تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف هستند با تمام امکانات خود برای رفع مشکلات بهداشتی شهر با مرکز بهداشت همکاری کنند. وی از آغاز کار آموزش کارکنان واحدهای صنفی که مستقیماً با مواد غذایی سروکار دارند هم خبر داد و اعلام کرد که طرح جامع بهداشتی شهرستان بندرعباس در حال تدوین است که براساس آن توجه به آموزش،  رسیدگی به شکایات مردم و برخورد قانونی با متخلفان اجرا خواهد شد.

شهردار بندرعباس البته درباره ساماندهی

« خور»ها گفته است که دیوارکشی، رنگ‌آمیزی و جمع‌آوری زباله‌ها از سطح « خور»های بندرعباس انجام شده است و برای ساماندهی کامل آنها،  شرکت آب و فاضلاب استان باید به تعهدات خود در راستای ایجاد شبکه فاضلاب عمل کند. شریف شریفی‌نژاد وجود محلات مختلف شهر بندرعباس مانند محله چاهستانی‌ها،  دوراهی ایسینی تا شمال بهشت زهرا(س)،  کوی ملت،  بخشی از محله600  دستگاه،  زمین‌های غرب نیروی دریایی و شهرک نبوت  را از جمله عواملی می‌داند که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد چون شبکه فاصلاب ندارند. به‌نظر او ، تاخیر و تعلل شرکت آب و فاضلاب در اجرای وظایف و تعهدات خود در ایجاد شبکه فاضلاب شهری باعث رهاسازی فاضلاب این محلات به درون جوی‌ها،  کانال‌ها و معابر عمومی می‌شود.

 وی تخلیه پسماند تصفیه‌خانه شرکت آب و فاضلاب در شمال دوراهی ایسینی و رهاسازی آن در خور گورسوزان را از عوامل تاثیر‌گذار در افزایش گل و لای این خور و آلودگی زیست‌محیطی می‌داند و می‌گوید که ما هیچ‌گاه از انجام کار، شانه خالی نکرده‌ایم.

بندرعباس به دلیل موقعیتی که دارد، بیش از آنکه  مرکز یک استان باشد،‌ یکی از شریان‌های اقتصادی کشور است و به این دلیل  نه تنها باید از نظر منظر شهری مورد توجه قرار گیرد،  بلکه باید دیگر مشکلات پیش روی این شهر رفع شود تا بتوان شهری ایده‌آل و در شأن مردم این استان و کشور داشت.


سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 3:17 عصر
مشکل ?? درصد زنان
آنچه خانم‌ها باید درباره ماستالژی یا احساس درد در ناحیه پستان بدانند

درد سینه یا ماستالژی مشکل شایعی بین خانم‌هاست؛ به‌طوری که از هر ?? خانم ? نفر در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند. در واقع در حدود ?? درصد از زنان، درد متوسط تا شدید پستان را لااقل در ? روز از ماه تجربه می‌کنند و در برخی موارد، در سرتاسر دوران قاعدگی چنین درد شدیدی وجود دارد...

زنانی که یائسه شده‌اند، ممکن است دچار درد پستان شوند و البته این علایم بیشتر در زنان جوان‌تر و حوالی یائسگی رخ می‌دهند. اگر درد پستان شدید باشد، می‌تواند زندگی فرد و فعالیت روزانه را تحت‌تاثیر قرار دهد. اینکه درد پستان به تنهایی نشان‌دهنده سرطان پستان باشد، اتفاق نادری است و تنها در ? تا ? درصد از زنان، درد پستان ممکن است نشانه سرطان باشد. اما اگر شما درد غیرقابل توجیهی دارید که زندگی شما را مختل کرده و اگر به هر دلیلی در مورد سرطان پستان نگران هستید، به پزشک مراجعه کنید تا مشکل شما بررسی شود.

? درد پستان؛ چرا و به چه علت؟

در بیشتر موارد، تعیین علت دقیق درد پستان امکان‌پذیر نیست اما علل احتمالی شامل تاثیر این موارد است:

? هورمون‌ها: درد پستان اگر به صورت دوره‌ای باشد و با قاعدگی ارتباط داشته باشد، احتمالا با هورمون‌های جنسی مرتبط است. کاهش یا از بین رفتن این نوع درد با بارداری یا یائسگی نشان می‌دهد که احتمالا هورمون‌ها در این مورد نقش دارند. به هر حال مطالعات تاکنون نتوانسته‌اند اختلال هورمونی خاصی را شناسایی کنند که عامل قطعی ایجاد درد دوره‌ای سینه‌ها باشد.

? عوامل ساختاری: مشکلات آناتومیکی و ساختاری در سینه‌ها می‌تواند موجب ایجاد درد شود که در بیشتر موارد این دردها غیردوره‌ای هستند. اختلالاتی مانند کیست‌ها، ضربه‌ها و آسیب دیدگی‌ها و جراحی‌های قبلی می‌توانند موجب بروز درد شوند. علت این نوع دردها معمولا خارج از بافت پستان است. مثلا ممکن است علت ایجاد درد، اختلالی دردیواره قفسه سینه، عضلات، مفاصل، قلب و نواحی دیگر باشد که به علت انتشار درد به این نحو احساس شود. کشیدگی عضلات پستان و آسیب‌های مفصلی نیز می‌تواند موجب چنین دردهایی شود.

? اختلال در تعادل اسید چرب: اختلال در تعادل اسیدهای چرب در داخل سلول‌ها ممکن است حساسیت بافت سینه‌ها را به هورمون‌ها افزایش دهد. این نظریه بر این اساس ارایه شد که در مواردی مصرف مکمل‌های حاوی گاما لینولییک اسید، موجب کاهش درد می‌شود. این ماده یک نوع اسید چرب است. به نظر می‌رسد گامالینولییک اسید موجب تعادل اسید‌های چرب شده و حساسیت بافت پستان به هورمون‌ها را کاهش می‌دهد.

? داروها: مصرف برخی داروهای هورمونی، داروهای درمان ناباروری و داروهای خوراکی جلوگیری از بارداری ممکن است با درد پستان مرتبط باشند. در اثر درمان با استروژن و پروژسترون، ممکن است بافت سینه، حساس و دردناک شود. ممکن است علت ایجاد درد پستان در خانم‌های یائسه درمان‌های هورمونی باشد. همچنین گزارش‌هایی از درد پستان مرتبط با مصرف داروهای ضدافسردگی مانند داروهایی مثل فلوکستین و سرترالین وجود دارد.

? اندازه سینه: زنانی که سینه بزرگی دارند، ممکن است دردهایی را به صورت غیردوره‌ای تجربه کنند. این نوع درد ممکن است همراه با دردهای گردن، شانه و پشت باشد. مطالعات نشان می‌دهد که اگر عامل درد سینه، بزرگی آنها باشد، جراحی برای کاهش اندازه پستان می‌تواند علایم را تخفیف دهد. البته جراحی سینه، خود می‌تواند به دردهای بعدی در پستان منجر شود.

درد پستان معمولا به‌صورت دوره‌ای یا غیردوره‌ای است. هر نوع از این دردها ویژگی‌های مخصوص خود را دارند.

? چه باید کرد؟

برای درمان، باید علت زمینه‌ای ایجاد کننده برطرف شود. پوشیدن لباس زیر مناسبی که به بافت‌ها فشار وارد نکند و حمایت کافی از بافت پستان ایجاد کند و تغییر روش جلوگیری از بارداری ایده مناسبی است. استفاده از ضد دردهای موضعی در ناحیه دردناک برای تسکین دردهای غیردوره‌ای کمک کننده است. اگر در دوران یائسگی هستید و هورمون درمانی برای شما انجام می‌شود، ممکن است نیاز باشد که هورمون درمانی را متوقف کنید. در دردهای دوره‌ای شدید ممکن است پزشک با توجه به یافته‌های بالینی و آزمایشگاهی داروهایی مانند دانازول، بروموکریپتین، تاموکسیفن یا سایر داروها را برای شما تجویز کند. مصرف برخی مکمل‌ها مانند مکمل‌های حاوی گاما لینولییک اسید و یا مکمل ویتامین E به برخی از افراد کمک می‌کند.

? دردهای دوره ای دردهای غیر دوره ای

? ویژگی دردهای دوره‌ای

گاهی برخی مشخصات درد پستان حاکی از دردهای دوره‌ای پستان است که معمولا موارد زیر را در بر می‌گیرد:

ـ درد ارتباط واضحی با دوره‌های قاعدگی دارد.

ـ احساس ناراحتی مبهم، احساس سنگینی یا درد وجود دارد.

ـ معمولا با تورم یا توده همراه است.

ـ معمولا درد دو طرفه است و بیشتر در قسمت‌های فوقانی خارجی پستان احساس می‌شود که به زیر بغل تیر می‌کشد.

ـ درد معمولا طی دو هفته نزدیک به شروع قاعدگی شدیدتر می‌شود و پس از آن تخفیف می‌یابد.

ـ معمولا زنانی را که در سنین پیش از یائسگی هستند، در ?? تا ?? سالگی درگیر می‌کند و همچنین زنانی را که به حوالی یائسگی می‌رسند، در حوالی چهل سالگی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

? ویژگی دردهای غیردوره‌ای

دردهای غیردوره‌ای نیز مشخصاتی دارند که شامل موارد زیر است:

ـ به دوره قاعدگی ارتباطی ندارد.

ـ درد به‌صورت فشارنده و سوزشی احساس می‌شود.

ـ ممکن است درد پایدار و متناوب باشد.

ـ معمولا یک طرفه است و ناحیه مشخصی را درگیر می‌کند و ممکن است به بقیه نقاط پستان انتشار پیدا کند.

ـ معمولا زنان یائسه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و اکثر افراد در ?? تا ?? سالگی قرار دارند.

? ارزیابی

ارزیابی درد پستان شامل مراحلی است که شامل موارد زیر است:معاینه: معاینه کلینیکی توسط پزشک انجام می‌شود. بافت پستان و غده‌های لنفاوی و نواحی مرتبطی مانند قلب، ریه و قفسه سینه و شکم نیز معاینه می‌شوند. سابقه بیماری‌ها و مصرف داروها بررسی می‌شوند و در صورتی که نیاز باشد، بررسی‌های بیشتری نیز ممکن است انجام شوند.ماموگرافی: اگرتوده، کیست، بافت مشکوک یا غیرطبیعی در بافت پستان یافت شود، ممکن است پزشک به شما ماموگرافی را توصیه کند. ممکن است با معاینه طبیعی نیز پزشک ماموگرافی را توصیه کند چون احتمال دارد بافت غیرطبیعی کوچک باشد و در معاینه مشخص نشود. اگر چه معمولا برای سنین بالای ?? سال این روش توصیه می‌شود.سونوگرافی: پزشک با توجه به نتیجه معاینات از بررسی‌های تکمیلی استفاده می‌کند. سونوگرافی بافت پستان معمولا برای افراد زیر ?? سال استفاده می‌شود و ممکن است برای ارزیابی درد استفاده شود.بیوپسی: توده‌های مشکوک یا بافت‌های غیرطبیعی ممکن است نیاز به نمونه‌برداری داشته باشند. معمولا برای نمونه‌برداری به میزان کمی از بافت نیاز است که برای تشخیص به پاتولوژی فرستاده می‌شود.

منبع: Prevention
روزنامه سلامت ( www.salamat.ir )

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ