سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین مردم کسی است که دانش مردم را بر دانش خویش بیفزاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 88 آذر 24 , ساعت 10:35 صبح
 
او در دیدار کوتاهش با خبرنگار ما درحالی که نگاه نگران مان آزارش می داد گفت:« نترسید . مشکلی نیست. همه عمرم مبارزه کردم ، حالا هم با این بیماری می جنگم.»
اسطوره در بیمارستان بستری شده. دروازه‌بان افسانه‌ای تیم ملی حالا دیگر قطعیت یافته که به دلیل بیماری سرطان ریه باید تحت درمان قرار بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین او که از صبح امروز درحالی که ده ها نفر از علاقه مندانش با حالتی نگران بیرون ساختمان به انتظارش نشسته بودند تحت آزمایشات پزشکی قرر گرفته حالا دیگر می داند ریه هایش را سلول های سرطانی فرا گرفته اند باید خود را در 61 سالگی آماده نبردی سخت با بیماری خطرناک کند.

او در دیدار کوتاهش با خبرنگار ما درحالی که نگاه نگران مان آزارش می داد گفت:« نترسید . مشکلی نیست. همه عمرم مبارزه کردم ، حالا هم با این بیماری می جنگم.»

بی شک ما ایمان داریم این چهره افسانه ای ایران توان مبارزه و از میدان به در کردن بیماری اش را دارد. فقط در این مبارزه سخت نیاز به همان دعاهای شما مردم مومنی دارد که روزهای افسانه ای فوتبالش سبب می شدید یک تنه چون سدی استوار برابر همه توپ های تیم های حریف بایستد.

یکشنبه 88 آذر 22 , ساعت 3:6 عصر
فیروز کریمی: به زودی به دیدار رییس‌جمهور می‌روم

فیروز کریمی: به زودی به دیدار رییس‌جمهور می‌روم

ورزش > فوتبال داخلی  - شکایت به دیوان عدالت اداری کافی نیست و فیروز کریمی تصمیم گرفته تا علیه مسئولان سازمان لیگ به AFC ،فیفا و دادگاه عالی ورزش نیز شکایت کند.

این ادعا را خود  کریمی می‌کند و درباره آن این طور به ایسنا توضیح می‌دهد: «مسئولان کمیته‌ انضباطی ازمن دعوت کرده‌اند تا در جلسه‌ای با آنها شرکت کنم. این دعوت به خاطر شکواییه‌ای بود که من ارایه کرده بودم و دوشنبه برای پیگیری این شکایت به فدراسیون فوتبال خواهم رفت. به غیر از این من به دیوان عدالت اداری هم شکایت کرده‌ام و این دیوان به زودی رای خود را صادر خواهد کرد.»

شکایت فیروز کریمی از علیپور و عزیز محمدی است. آن هم به دلیل اینکه آنها به صورت مکتوب ابلاغی به او نکرده بودند که محروم است. کریمی می‌گوید قاضی بر اساس آنچه در رادیو و تلویزیون انتشار یافته حکم داده است: « به دلیل اینکه آنها به صورت کتبی چیزی به من نداده بودند، قاضی اعلام کرد که براساس گفته‌های تلویزیونی عزیزمحمدی و علیپور اقدام خواهد کرد. ضمن اینکه من تمامی مدارک و مستندات خود را برای ارایه به AFC، فیفا و دادگاه عالی ورزش! از طریق دارالترجمه ترجمه کرده‌ام و از طریق یکی از دوستانم با این سه نهاد ارتباط‌هایی برقرار کرده‌ام اما، به دلیل اینکه کفاشیان اعلام کرده که به این مساله رسیدگی می‌کند، فعلا آن را مسکوت نگه می‌دارم اما، اگر به این موضوع رسیدگی نشود قطعا آن را به جریان خواهم انداخت و به این نهاد‌ها هم شکایت خواهم برد. این همان برخورد قانونی و شدیدی است که بعضی دوستان قیاس به نفس کردند و فکر کردند برخورد شدید حتما باید در انظار عمومی و در وسط میدان باشد. همچنین از طریق مقام قضایی از باب تفتیش در زندگی شخصی شکایت کرده‌ام و شهودم را هم برای شهادت برده‌ام.»

فیروز در ادامه از تصمیمش برای ملاقات با رییس جمهور حرف می زند. او می خواهد در حضور احمدی نژاد حرف هایش را بزند و مطمئن است  که رییس جمهور با سعه صدر این موضوع را بررسی خواهد کرد: «با نمایندگان مجلس ومقامات عالی‌رتبه هم رایزنی کرده‌ام. طی هفته‌های آینده هم خدمت سعیدلو خواهم رفت و به او توضیحاتی خواهم داد. حتی به دیدار رییس شورای عالی ورزش (احمدی‌نژاد) خواهم رفت و اطمینان دارم که او با سعه‌ی صدر این موضوع را بررسی خواهد کرد و دستورات موکد را صادر می‌کند.»

اما صحبت های پایانی سرمربی داماش گیلان مربوط می شود به وعده ای که چند روز قبل داده بود.او قرار بو پس از بازی با فولاد گستر جواب انتقاد های محمد مایلی کهن که کریمی را به فساد مالی متهم کرده بود بدهد.کریمی می گوید: «تا جایی که یادم است هیچ وقت با رابطه تیم‌داری نکرده‌ام. اعتقاد شخصی‌ام این است که اگر پولی از این راه بدست بیاید، حلال نیست. اگر جایی ضعیف بودم و اخراج شدم باید به تعداد بازی‌های باقی مانده پولم را پس بدهند. همین بی‌لیاقتی‌ها و بی‌کفایتی‌ها و برخورد نکردن‌هاست که فوتبال ما را به اینجا رسانده است. در فوتبال ما شایسته سالاری جایی ندارد.در فوتبال ما می‌بینیم کسانی که رزومه دارند و کارنامه‌ موفقی داشتند، تیم داری می‌کنند و کسانی هم که رکورددار سقوط تیم‌هایشان هستند فعالیت می‌کنند. این است که فوتبال ما ضعیف شده است. من اعتقاد دارم که اخلاقیات باید اصل باشد. مراجع مربوطه نظیر کمیته‌ی انضباطی، ستاد مبارزه با دوپینگ و کمیته‌های فرهنگی باید به موارد اخلاقی رسیدگی کنند. این مراجع در چارچوب حریف فوتبال نباید اجازه‌ی هرگونه فعالیت غیر اخلاقی را بدهند. نه به خودم اجازه می‌دهم وارد زندگی شخصی کسی شوم و نه به احدی اجازه می‌دهم که در زندگی شخصی‌ام دخالت کند. »


سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:41 صبح
مرفاوی می‌ماند
برخورد شدید با 3 خاطی استقلال
جام جم آنلاین: استقلال قریب به یک ماه مدیر عامل خود را بواسطه سفر معنوی حج در اختیار نداشت تا با تن دادن به سه شکست سنگین، فعلا از کورس قهرمانی عقب بماند. اما جای امیدواری برای هواداران آبی پایتخت، بازگشت امیر رضا واعظی آشتیانی است.

واعظی آشتیانی که تا به امروز نشان داده اهل چشم بستن بر ضعف‌ها و کم کاری‌ها نیست و برایش تبعیت از نظم و انضباط تیمی تحت هر شرایطی مقدم است، جایز ندید از کنار بی‌انضباطی صورت گرفته در جریان دیدار این تیم با سپاهان اصفهان عبور کند و برای همین در بدو بازگشتش به ایران حسین کاظمی، رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور را از تمرینات اخراج کرد تا در جلسه عصر امروز کمیته انضباطی راجع به پرونده این 3 بازیکن تصمیم‌گیری لازم بعمل آید. تصمیمی که قاطع و بدون گذشت خواهد بود و این چیزی است که مدیر عامل آبی‌ها بر آن تاکید دارد.

استقلال به خوبی مدیریت نشد

گرچه خود محمد سعید نفریه بعنوان یکی از اعضای هیات مدیره استقلال و کسی که ماموریت یافته بود که در ایام سفر حج واعظی آشتیانی در مقام سرپرست موقت امور باشگاه را انجام دهد، به صراحت پذیرفته است که مدیر عاملی باشگاه استقلال کاری سخت و پیچیده به حساب می‌آید و برای همین هیچ زمان نمی‌پذیرد که در این مسوولیت انجام وظیفه کند، اما برای آنکه سر صحبت را با مدیر عامل باشگاه و قائم مقام سازمان تربیت بدنی باز کنیم، گریزی می‌زنیم به دوره یک ماهه غیبش در باشگاه و سه شکست پشت سرهمی که آبی‌ها به آن تن دادند تا فعلا استقلال با 10 امتیاز اختلاف با تیم صدرنشین در رتبه هفتم جدول قرار داشته باشد.

واعظی آشتیانی در مقام پاسخ چنین گفت: باید اعتراف کنم که استقلال جزیی از وجودم شده است و گوشه‌ای از دغدغه ذهنی‌ام را تحت هر شرایطی تشکیل می‌دهد. البته از قبل نیز چنین احساسی را داشتم اما امروز این مساله تشدید شده و یقینا با این شرایط از تمام توانم بهره خواهم گرفت تا دوباره استقلال را در جاده صاف و هموار قرار داده و پاسخگوی انتظارها باشیم.

ضمن این‌که باید بگویم متاسفم از این‌که در روزهای عدم حضورم در تهران، دوستان به خوبی نتوانستند مسائل تیم را مدیریت کنند. گرچه این هم قابل اغماض نیست که برای انجام یک پروسه مدیریتی و اجرایی در باشگاهی چون استقلال حداقل به 6 ماه و یک سال کار نیاز است. برای همین نیز تلاش خواهیم کرد سیستم را طوری تعریف کنیم که در ساختار باشگاه هر کس وظیفه خود را انجام داده و سیستم قائل به فرد نباشد.

وی در عین حال با اشاره به نتایج ضعیف بدست آمده اضافه کرد: قطعا این سه باخت پشت سرهم برای من و طرفداران باشگاه سنگین و دور از انتظار بوده و برای همین از صبح دوشنبه تا عصر این روز جلسات مختلفی را با کادر فنی و دیگر مسوولان تیم و باشگاه برگزار کرده ام تا با مروری بر آنچه اتفاق افتاده و آسیب‌شناسی نتایج، وضعیت نامطلوب موجود را ساماندهی کرده و به فرجامی خوب برسانیم.

واعظی آشتیانی اخراج حسین کاظمی، رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور را بواسطه رفتارهای غیر متعارف این بازیکنان دانست و تصریح کرد: بی‌شک هر کس بخواهد جلوی سیاست‌های باشگاه قرار گرفته و رفتارهای خارج از اصول پذیرفته شده انجام دهد جایی در تیم و مجموعه استقلال نخواهد داشت و بنده چون از قبل این مسائل را برای بازیکنان، کادرفنی و دیگر عوامل باشگاه تشریح کرده و به نوعی اتمام حجت نموده بودم، فعلا آنان را از شرکت در تمرینات تیم منع کردم تا در جلسه عصر سه شنبه نسبت به این مساله تصمیم گیری لازم بعمل آید.

از مدیر عامل استقلال می‌پرسیم، آیا نمی‌شد این مساله طور دیگری حل شود که پاسخ می‌دهد: نه به هیچ وجه. شاید در گذشته دوستان با وساطت این مسائل را رفع و رجوع می‌کردند، اما به نظر من وساطت کردن جایگاه خاص خود را دارد و نباید برای هر موضوعی آن را پیش کشید. شاید وقتی مدام این وساطت‌ها مطرح شد، عده‌ای به غلط تصور می‌کردند که می‌توانند هر کاری انجام داده و از پیامدهای آن نیز در امان مانده و در عین حال برای باشگاه تعهد ایجاد کنند البته در رابطه با سه بازیکن یاد شده تنها موضوع به ترک اردوی تیم بر نمی‌گردد و پای مسائل دیگری نیز در میان است.

ناراحتی من بعنوان مدیر عامل این است که قبلا تمام این مسائل را در فضایی صمیمانه و دوستانه برای بازیکنان تیم تشریح کرده بودم، اما وقتی بعضی از آقایان نمی‌خواهند خود را پایبند به موازین و سیاست‌های باشگاه استقلال ببینند، نمی‌توان با اغماض با موضوع برخورد کرد. حتی اگر در مقابل سپاهان نیز به پیروزی می‌رسیدیم، دلیلی وجود نداشت که چنین برخوردی با خاطیان صورت نگیرد.

واعظی آشتیانی که خود بعنوان یکی از اعضای کمیته انضباطی در جلسه عصر امروز حاضر است، پیش بینی کرد که این کمیته برخورد شدیدی را با کاظمی، عنایتی و اکبرپور صورت داده و در کنار محرومیت، آنان را با جریمه‌های سنگین مالی مواجه کند تا این برخورد برای آنان درسی شده و در زندگی شخص شان نیز مفید فایده واقع شود.

صمد مرفاوی تا پایان فصل ادامه می‌دهد

وی در عین حال با اشاره به این‌که باشگاه همچنان به حمایت‌های خود از صمد مرفاوی و کادر فنی ادامه می‌دهد، تصریح کرد: تا پایان فصل کسی از لیست کادر فنی کم نشده و کسی نیز به آن اضافه نخواهد شد و مرفاوی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. ما با امیدواری به کار خویش ادامه می‌دهیم و بطور مسلم با تغییر و تحولات مثبتی که در تیم به وجود خواهد آمد امیدواریم از بازی با مقاومت سپاسی روی غلتک کسب نتایج لازم افتاده و با حمایت بی شائبه هواداران، پاسخگوی انتظارات موجود باشیم.

مدیر عامل استقلال همچنین با اشاره به رقابت فشرده در لیگ نهم و فاصله کم امتیازتیم‌ها نسبت به هم، هیچ تیمی را در حاشیه امنیت ندانست و افزود: بی شک با کسب یک پیروزی و یک شکست معادلات در لیگ به هم می‌ریزد و استقلال از امروز با تمام توان می‌کوشد تا با جبران امتیازهای از دست داده به سمت بالای جدول خیز بردارد.



سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:34 صبح
شوک بعد از شکست
فوتبال- کریم اعظمی:
شکست مقابل سپاهان در اصفهان آن هم در یک بازی حیثیتی شایعات مختلفی را در خصوص برکناری صمد مرفاوی از سمت سرمربیگری استقلال به وجود آورد.

به طور حتم این باخت در شرایطی که قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان نشسته بود برای استقلالی‌ها خصوصا امیررضا واعظی آشتیانی بسیار تلخ بود و با این شرایط انتظار می‌رفت که مدیرعامل استقلال در کادر فنی دست به تغییراتی بزند.  همه چیز اما برخلاف پیش‌بینی رسانه‌ها پیش رفت و ظهر روز گذشته خبرگزاری‌ها از اخراج موقت سه بازیکن استقلال خبر دادند. این اتفاق در حالی رخ داد که انتظار می‌رفت تغییراتی در کادر فنی به وجود بیاید ولی در نهایت واعظی آشتیانی تصمیم دیگری گرفت و سیاوش اکبرپور، رضا عنایتی و حسین کاظمی را تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات منع کرد.

دوستان امیر قلعه‌نویی

قابل پیش‌بینی بود که در بازی روز شنبه سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی در ترکیب ثابت استقلال قرار نگیرند. اکبرپور فقط برای دقایقی کوتاه به میدان رفت و عنایتی هم 90 دقیقه نیمکت‌نشین محض بود. البته درصدی از نیمکت‌نشینی این دو بازیکن هم به مسائل غیرفوتبالی مربوط می‌شود چراکه رسانه‌ها چند روز قبل از بازی این موضوع را عنوان کردند که مرفاوی قصد ندارد به دلیل رابطه نزدیکی که بین اکبرپور و عنایتی با قلعه‌نویی وجود دارد، از این دو بازیکن استفاده کند.

از دید رسانه‌ها اخراج عنایتی، اکبرپور و کاظمی یک تصمیم منطقی تلقی نمی‌شود اما یک منبع آگاه در باشگاه استقلال خبر می‌دهد که کنار گذاشتن این سه بازیکن مربوط به مسائل پشت‌پرده و حاشیه‌هایی است که در اردوی تیم به وجود می‌آید و این موضوع از ابتدای لیگ وجود داشته است.این سه بازیکن در هفته‌های اخیر حاشیه‌ای در استقلال نداشته‌اند و در بازی‌ها و تمرینات هم مرتکب تخلفی نشده‌‌اند. البته اکبرپور در طول این فصل بارها با مرفاوی اختلاف پیدا کرد و بحث حضورش در سپاهان مطرح شد و عنایتی هم در بعضی از مصاحبه‌های خود چند بار از قلعه‌نویی تعریف کرد و حتی در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «من در استقلال مدیون امیر قلعه‌نویی هستم.»

سکوت مدیرعامل استقلال

واعظی آشتیانی در ابتدای فصل وقتی با این سئوال خبرنگاران مواجه ‌شد که چرا به راحتی امیر قلعه‌نویی را کنار گذاشتید، چنین جوابی داد: «ما در آسیا ناکام بودیم به همین دلیل تشخیص دادیم دانش کادر فنی را بالا ببریم و استقلال با کادر جدید در فصل جاری یک فوتبال متفاوت را به نمایش خواهد گذاشت و باز هم مدعی قهرمانی در لیگ و البته آسیا خواهد بود.» همه چیز در هفته‌های ابتدایی خوب پیش می‌رفت و استقلال با بردهای خفیف و ناپلئونی خود صدر جدول را به تسخیر درآورده بود اما به یک‌باره همه چیز تغییر کرد و شکست مقابل استقلال اهواز در ورزشگاه آزادی شروع تلخ‌کامی‌های مردان آبی‌پوش پایتخت بود.

در این میان اشتباهات صمد مرفاوی هم تاثیر زیادی در افت فنی و تاکتیکی استقلال داشت و سرانجام استقلالی‌ها صدر جدول را از دست دادند. اتفاق تلخ‌تر از پایین آمدن از
صدر جدول اما صدرنشینی سپاهان با امیر قلعه‌نویی بود و البته شکست مقابل این مربی باعث شد تا استقلال به بحرانی‌ترین شرایط ممکن برسد.

در این میان شاید تغییر کادر فنی شوک بزرگی به استقلال وارد می‌کرد ولی واعظی آشتیانی تصمیم دیگری گرفت و تشخیص داد که اکبرپور، عنایتی و کاظمی فعلا در تمرینات شرکت نکنند. آشتیانی در این شرایط ترجیح داده سکوت کند تا اوضاع کمی آرام‌تر شود. البته اخراج این سه بازیکن به طور حتم در روزهای آینده حاشیه‌های بیشتری را برای استقلال به همراه خواهد داشت. مسئولان این باشگاه روز گذشته در تماسی که با این سه بازیکن داشتند از آنها خواستند که تا اطلاع ثانوی در تمرینات شرکت نکنند و تمرین دیروز آبی‌پوشان در غیاب اکبرپور، عنایتی و کاظمی برگزار شد.

عنایتی: نمی‌دانم چه دلیلی دارند

عنایتی از شنیدن چنین خبری شوکه است. او در مورد تصمیم باشگاه استقلال می‌گوید: «واقعا نمی‌دانم مسئولان باشگاه چه دلیلی دارند و خیلی دوست دارم که حرف‌های آنها را بشنوم. با من تماس گرفتند و گفتند سر تمرین نروم و حالا باید منتظر تشکیل جلسه کمیته انضباطی باشگاه باشم.»مهاجم باتجربه استقلال که در این فصل عملکرد جالب‌توجهی نداشته است، تاکید می‌کند: «در نیم‌فصل اول هیچ حاشیه‌ای نداشتم و جنجالی هم درست نکردم. واقعا نمی‌دانم چرا از حضور در تمرینات منع شدم و باید در این مورد با مسئولان باشگاه حرف بزنم. من حتی چند هفته روی نیمکت نشستم ولی هیچ وقت اعتراضی نداشتم و همیشه از کادر فنی حمایت کردم. حالا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که چنین تصمیمی را گرفته‌اند.»

اکبرپور: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده

سیاوش اکبرپور دیگر بازیکن استقلال هم صحبت‌هایی مشابه با حرف‌های عنایتی دارد. اکبرپور که از حکم باشگاه استقلال متعجب شده، می‌گوید: «حرف خاصی نمی‌توانم بزنم. باشگاه این تصمیم را گرفته و فعلا باید صبر کنم. به هرحال من بازیکن استقلال هستم و نمی‌توانم بدون اطلاع از دلایل محرومیتم صحبت کنم. واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که این تصمیم را گرفته‌اند و فکر می‌کنم در جلسه کمیته انضباطی باشگاه این موضوع مشخص شود.»

سکوت حسین کاظمی

حسین کاظمی هافبک دفاعی استقلال هم در مورد این اتفاق سیاست سکوت در پیش گرفته است. او برخلاف سال‌های گذشته در این فصل ارتباط خود را با رسانه‌ها به طور کامل محدود کرده و طبیعی است که پس از این اتفاق اظهارنظر خاصی نداشته باشد. البته کنار گذاشتن حسین کاظمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه او مشکلی با کادر فنی استقلال نداشته و در نیم‌فصل اول هم حاشیه‌ای به وجود نیاورد. این سه بازیکن در حالی توسط مدیرعامل استقلال اخراج شده‌اند که ناصر حجازی سرمربی سابق استقلال هم چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سه بازیکن استقلال آفت این تیم هستند و تا زمانی که در استقلال باشند مشکلات تیم آبی‌پوش حل نخواهد شد. آشتیانی با این تصمیم بحران‌های استقلال را ادامه داد و البته به آن شدت بخشید و حالا باید در انتظار اتفاقات جدیدی باشیم.

تاریخ درج: 16 آذر 1388 ساعت 09:09 تاریخ تایید: 16 آذر 1388 ساعت 09:31 تاریخ به روز رسانی: 16 آذر 1388 ساعت 09:45

سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:29 صبح
 
مرفاوی: اگر مرا نمی‌خواهند، می‌روم
فوتبال- گروه ورزشی:
شکست مقابل امیر قلعه‌نویی استقلال را وارد بحران تازه‌ای کرده است.

حالا برکناری صمد مرفاوی به موضوعی تبدیل شده که خیلی‌ها به راحتی درباره‌اش اظهار نظر می‌کنند. شاید این به نوع مربیگری مرفاوی برمی‌گردد. او در شرایط پرفشار معمولا از عهده بازی‌های بزرگ بر نمی‌آید و همین امر باعث شده تا پیش از هفته نوزدهم رقابت‌های
 لیگ برتر خود و تیمش را با چالش‌های فراوانی روبه‌رو ببیند.

شاید تنها شانس صمد مرفاوی اختلافی است که همچنان میان آشتیانی و قلعه‌نویی وجود دارد، در غیر این صورت هیچ تضمینی برای ادامه فعالیت سرمربی استقلال در این تیم وجود نداشت. شاید مظلومی، پورحیدری و یا گزینه‌ای دیگر جای او را می‌گرفت.

پشت پرده اخراج 3 ستاره استقلال

امیررضا واعظی‌آشتیانی مدیرعامل استقلال روز یکشنبه سیاوش اکبرپور، رضا عنایتی و حسین کاظمی را به طور موقت از استقلال اخراج کرد تا این موضوع شایعات مختلفی را در محافل ورزشی در پی داشته باشد. این سه بازیکن در شرایطی با خواست مرفاوی و تصمیم نهایی آشتیانی از استقلال اخراج شدند که رابطه بسیار نزدیکی با امیر قلعه‌نویی دارند. از طرفی آنها روز بازی با سپاهان به سمت امیر قلعه‌نویی رفتند و دقایقی کوتاه با سرمربی سابق‌شان حرف زدند.

نزدیکی اکبرپور، عنایتی و کاظمی به قلعه‌نویی از مدت‌ها قبل شایعات مختلفی را به وجود آورده بود ولی این موضوع دلیل اصلی اخراج آنها از استقلال نبود.  روز گذشته شایعات مختلفی در مورد دلایل اخراج این سه بازیکن شنیده شد که هریک از آنها گمانه‌زنی رسانه‌ها بود ولی اصلی‌ترین دلیل اخراج اکبرپور، عنایتی و کاظمی به سرپیچی آنها از دستور مرفاوی بازمی‌گردد. ماجرا از این قرار است که بعد از بازی سپاهان و استقلال، مرفاوی از بازیکنانش می‌خواهد که قبل از رفتن به فرودگاه هتل را ترک نکنند. در این میان بازی استقلال و سپاهان ساعت 16 تمام شده بود و پرواز استقلالی‌ها به تهران هم ساعت 23 بود. اکثر بازیکنان استقلال ترجیح دادند با صحبت‌های مرفاوی در هتل بمانند ولی اکبرپور، عنایتی و کاظمی هتل را ترک کردند.

آنها با خواسته مهدی رحمتی دروازه‌بان سپاهان راهی منزل این بازیکن شدند و ساعاتی در خانه رحمتی بودند. از طرفی مرفاوی هم متوجه شد که سه بازیکن تیمش هتل را ترک کرده‌اند و از این موضوع به شدت عصبانی شد. سرمربی استقلال قبل از بازگشت این تیم به تهران در حالی که به شدت عصبانی بود خطاب به غلامحسین مظلومی مدیر تیم گفت: «این سه بازیکن اخراجند و دیگر حق شرکت در تمرینات را ندارند.» اکبرپور، عنایتی و کاظمی ساعاتی در خانه رحمتی ماندند و حتی گفته می‌شود که در منزل رحمتی به صورت تلفنی با امیر قلعه‌نویی صحبت کردند.

این اتفاقات دلیل اصلی اخراج سه بازیکن استقلال بود. البته قابل پیش‌بینی است که مسئولان این باشگاه چنین موضوعی را رد کنند ولی دو بازیکن استقلال در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها این موضوع را تایید کرده‌اند. اکبرپور، عنایتی و کاظمی فعلا حق شرکت در تمرینات را ندارند و قرار است این هفته در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. برخی می‌گویند آنها دیگر به استقلال بازنخواهند گشت و باشگاه قرار است این سه بازیکن را در فهرست فروش قرار دهد و عده‌ای هم می‌گویند که آنها پس از یک جریمه سنگین دوباره به تمرینات بازخواهند گشت.

 مربی استقلال علیه قلعه‌نویی

باخت استقلال مقابل سپاهان باعث شده تا مشکلات کهنه میان کادر فنی دو تیم سر باز کند. روز گذشته این مربی استقلال بود که تلویحا از جریان حامی قلعه‌نویی در استقلال انتقاد کرد و موفقیت همیشگی وی و همراهانش را سئوال‌برانگیز خواند. وی گفت: «چرا تنها یک جریان خاص در استقلال نتیجه می‌گیرد؟ وقتی مجموعه‌ جدید در کنار تیم استقلال قرار گرفتند، برخی‌ها با توجه به اهدافی که داشتند و سوء‌استفاده‌ای که از برند استقلال می‌کردند، ‌فکر می‌کردند در هفته‌های ابتدایی و نهایتا هفته‌های چهارم، پنجم با عدم نتیجه‌گیری تیم، تغییر و تحولاتی صورت می‌گیرد. وقتی تیم نتایج خوبی گرفت و منسجم حرکت کرد، تیر این افراد به سنگ خورد.

پس از این اتفاق آنها تلاش کردند با ایجاد حواشی و به راه انداختن جریانی که ما از آن به عنوان فوتبال ناپاک یاد می‌کنیم، به استقلال ضربه بزنند.» رحیم‌پور، دستیار مرفاوی ادامه داد: «چرا مربیانی همچون فیروز کریمی، منصور پورحیدری و ناصر حجازی نمی‌توانند در استقلال نتیجه بگیرند و تنها نتیجه گرفتن‌های استقلال محدود به یک جریان خاص می‌شود؟ مربیان بزرگی همچون فرگوسن و مورینیو همیشه موفق نیستند اما جریانی در فوتبال ایران وجود دارد که هرجا می‌رود می‌گوید تیم من قهرمان می‌شود و حتی اگر از نیم فصل دوم هم هدایت یک تیم را بر عهده بگیرد، ‌می‌گوید تیمم قهرمان می‌شود. نابازیکنانی وجود دارند که شرایط را به سود حریف تغییر می‌دهند و سال بعد به آن تیمی می‌روند که به آن تیم باج دادند. یا با رقم‌های کلان نتیجه را تغییر می‌دهند. باید به جنگ ناپاکی‌ها رفت.»

 شایعه حضور پورحیدری در استقلال

پورحیدری شایعه حضورش در کادر فنی استقلال را رد کرد و اظهار داشت: «هیچ تماس و پیشنهادی از سوی باشگاه استقلال نداشته‌ام.»وی درباره شرایط فعلی استقلال و افت روحی و فنی اعضای این تیم عنوان کرد: «مشکل اصلی استقلال روحی است. حاشیه‌هایی که در اطراف این تیم وجود دارد باعث شده همه چیز تحت تاثیر قرار گیرد و طبیعی است که کادرفنی هم مستثنی از این قاعده نیست.»

پورحیدری در مورد اینکه از سوی کادرفنی استقلال عواملی معرفی می‌شوند که قصد بر هم زدن آرامش این تیم را دارند، گفت: «همیشه چنین مسائلی در استقلال وجود داشته است. متاسفانه عده‌ای اجازه کار نمی‌دهند و البته هیچ وقت هم نمی‌توان چنین چیزهایی را ثابت کرد. مگر می‌شود 3 بازیکن وقتی تیم باخته اردو را ترک کنند تا به خرید بروند. این شیطنت و فاجعه است. پس حتما یک‌سری عوامل وجود دارد.» این پیشکسوت استقلال ادامه داد: «پیشنهادم به آشتیانی این است که قرارداد کادرفنی خود را برای یک سال دیگر تمدید کند تا هم خیال حاشیه‌پردازان راحت شود و هم خیال بازیکنان و کادرفنی و تماشاگر. چون همیشه این مسئله بوده که روی سکوها اسم افراد دیگری آورده می‌شود. مگر این مسائل زمان حجازی و فیروز کریمی نبود؟»

مرفاوی: بازیکنان با نظر من اخراج شده‌اند 

صمد مرفاوی در خصوص اخراج اکبرپور، عنایتی و کاظمی از استقلال گفت: «این سه بازیکن با نظر من از تیم اخراج شده‌اند و تا تشکیل کمیته انضباطی باشگاه در تمرینات حضور پیدا نخواهند کرد.»  وی افزود: «علت اخراج این 3 بازیکن را نخواهم گفت زیرا مسائل خانوادگی نباید در مطبوعات مطرح شوند.»  مرفاوی در خصوص حاشیه‌های مطرح شده مبنی بر در اختیار قرار دادن اطلاعات تیمی استقلال به قلعهص‌نویی به وسیله این 3 بازیکن اظهار کرد: «این موضوع کذب محض است و به هیچ عنوان صحت ندارد.»  وی در خصوص گلایه قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پس از دیدار با استقلال و صحبت او مبنی بر ماندن روسیاهی برای افرادی که برای او حاشیه‌سازی می‌کنند، اظهار داشت: «در آن کنفرانس اسم کسی را نیاوردم و حرف قلعه‌نویی مبنی بر ماندن روسیاهی برای حاشیه‌سازان را قبول دارم.»  مرفاوی ادامه‌داد: «مردم بهتر از همه می‌دانند که چه کسانی نمی‌گذارند استقلال موفق باشد و فکر می‌کنم دلیلی برای اسم بردن من از این افراد وجود ندارد.»

سرمربی استقلال با اشاره به حرف‌های ناصر حجازی مبنی بر کم‌کاری تعدادی از بازیکنان این تیم گفت: «حجازی مربی و انسان بزرگی است و جایگاه بالای او در استقلال برای همه مشخص است اما در خصوص سخنان ایشان اظهارنظری نخواهم کرد.» مرفاوی افزود: «حاشیه‌سازان بدانند کارهای آنها هیچ تاثیری روی کار من ندارد و اطمینان داشته باشند استقلال به زودی به اوج باز خواهد گشت.» مرفاوی گفت: «بدون هیچ چشمداشتی به استقلال آمدم و تا زمانی که بخواهند در این تیم خواهم ماند و به کار خود ادامه خواهم داد. منافعی در استقلال ندارم که بخواهم برای آن دست به هر کاری بزنم و مطمئن باشید زمانی که مرا نخواهند بدون هیچ حاشیه‌ای از تیم می‌روم.»


سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:9 صبح
لیگ بدون هدف کشتی
فدراسیون کشتی در برگزاری لیگ کشتی هدفی ندارد. «اسدالله رضایی» رئیس رقابت‌های سازمان لیگ کشتی گفت: فدراسیون فقط می‌خواهد لیگ برگزار شود و کشتی‌گیران پولی بگیرند. وی افزود: هدف از لیگ باید پشتوانه‌سازی و کمک به تیم ملی باشد. باید با انجام رقابت‌های لیگ، استعدادسازی شود نه استعدادسوزی. رضایی گفت: فدراسیون باید در نگاهش تغییراتی ایجاد کند و برای پشتوانه‌سازی لیگ‌های نوجوانان، جوانان و حذفی را هم برگزار کند.
سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:5 صبح
سعیدلو برای برپایی اردوی تیم‌ها در کیش

رئیس‌سازمان تربیت‌بدنی که برای بازدید از امکانات ورزشی کیش به این جزیره سفر کرده بود در پیشنهادی به مدیرعامل منطقه آزاد کیش از او خواست تا با کاهش هزینه‌های جانبی هتل‌ها شرایطی فراهم کند تا فدراسیون‌ها بتوانند تیم‌هایشان را برای برپایی اردوها به کیش اعزام کنند. علی سعیدلو با تأکید بر?این‌که باید زمینه مساعد را برای استفاده بهینه از امکانات ورزشی جزیره کیش فراهم کنیم، گفت: جزیره کیش دستگاه‌های مجهز و سالن‌های خوبی دارد که باید به بهره‌وری برسند.



سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:5 صبح

سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:4 صبح

لوکا در مس کرمان

لوکا بوناچیچ نمی‌تواند از فوتبال ایران دل بکند. این مربی که در فصل جاری نتوانست با فولاد خوزستان نتایج خوبی کسب کند و در اواسط نیم‌فصل اول برکنار شد، حالا با پیشنهاد مس کرمان مواجه شده است. لوکا مذاکرات مقدماتی را با سران باشگاه مس انجام داده است و به احتمال فراوان امروز با این تیم قرارداد می‌بندد. محمود سیف‌الحسینی، رئیس هیأت مدیره باشگاه مس کرمان در این‌باره گفت: «امروز با حضور اعضای هیأت مدیره، لوکا و مدیر برنامه‌هایش مذاکرات را انجام می‌دهیم و پس از بحث و بررسی و سنجیدن تمامی جوانب قرارداد بین طرفین منعقد می‌شود.»
وی مدعی شد: لوتار ماتیوس یکی از گزینه‌های باشگاه مس بود، اما به دلیل اینکه این مربی آلمانی سابقه کار در یک تیم اسرائیلی را دارد، باشگاه مس قید مذاکره با ماتیوس را زد.


سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:4 صبح
ستقلال پس از باخت به سپاهان وارد بحرانی شده که خروج از آن چندان آسان به نظر نمی‌رسد. محروم کردن سه بازیکن از تمرینات این تیم شاید نوعی سرپوش گذاشتن روی کاستی‌ها و واقعیت‌های موجود در این تیم است. گمانه‌زنی‌ها درخصوص دلیل اصلی کنار گذاشتن عنایتی، اکبرپور و کاظمی زیاد است اما کسی به صراحت از علت اصلی آن سخن به میان نمی‌آورد. هرچند که این سه بازیکن برخلاف دستور سرمربی پس از بازی هتل محل اقامت خود را ترک کردند و در منزل سیدمهدی رحمتی حضور یافتند. مرفاوی، سرمربی جوان آبی‌ها دیروز تأکید کرد این سه بازیکن با نظر وی از تیم کنار گذاشته شدند و تا زمان تشکیل کمیته انضباطی باشگاه حق بازگشت به تمرینات را ندارند. سرمربی استقلال همچنین گفت که علت این تصمیم را بیان نمی‌کند چرا که یک موضوع خانوادگی است. دیروز سیامک رحیم‌پور، دستیار مرفاوی هم در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها به طور غیرمستقیم امیر قلعه‌نویی را مورد انتقاد فراوان قرار داد و اتهامات زیادی را متوجه وی ساخت.
اظهارنظرهای اینچنینی هفته‌ها و شاید ماه‌هاست که از سوی استقلالی‌ها مطرح می‌شود و در این بین کسی سراغ بحث‌های فنی را نمی‌گیرد. استقلال پس از بازی هفته دهم لیگ برتر تا به حال، پنجمین باخت را هم در کارنامه خود ثبت کرده است اما هر بار کادر فنی و مسئولان این تیم اشتباهات داوری و توطئه‌های بیرونی را عوامل باخت عنوان کرده‌اند. آیا استقلال هیچ مشکل فنی ندارد؟ آبی‌ها در سه مورد از پنج بازی که شکست خوردند نتیجه را 2-3 به حریفان واگذار کردند و این در حالی بود که یک نیمه را مقابل راه‌آهن و استقلال اهواز برنده از زمین خارج شده بودند اما مرفاوی در جنگ تاکتیک‌ها نتوانست نیمه مربیان را خوب به پایان برساند.
? اشتباهات مکرر خط دفاع
بازی با پیکان (سوای آن اشتباه فاحش داور مسابقه در یک صحنه) و نیز سپاهان نمونه‌های خوبی برای دیدن اشتباهات فاحش خط دفاع آبی‌ها است. خط دفاعی که در فصل گذشته از استحکام فوق‌العاده‌ای برخوردار بود اما حالا هر تیمی با عرض دادن به بازی به راحتی آن را می‌شکافد و درهای زیادی برای نفوذ لابه‌لای آن پیدا می‌کند. آیا این اشتباهات هم حاصل عوامل بیرونی، سکوهای ورزشگاه یا اشتباهات داوران است؟ در تمام این مدت ادعاهای حاشیه‌ای سران این باشگاه و مربیان سبب شد که بحث‌های فنی در پس این ادعاها گم شوند و توجه کمتری به سمت و سوی کاستی‌های فنی استقلال برود.
? مصاحبه های تند و حاشیه ساز
استقلال در چهار هفته ابتدایی حتی یک گل هم دریافت نکرد و دروازه طالب‌لو تسخیرناپذیر می‌نمود. آبی‌ها که ترکیب فصل قبل را حفظ کرده بودند در همان ابتدای کار به اوج آمادگی رسیدند اما هرچه از بازی‌ها گذشت مشکلات فنی این تیم نمایان‌تر شد و مشکلات حاشیه‌ای تیم را فراگرفت. مصاحبه‌های تند مدیرعامل باشگاه و اظهارات ناپخته کادر فنی نیز تنها آتش حاشیه‌ها را شعله‌ورتر کرده‌اند. تقریباً بعد از بازی رفت شهرآورد بود که انتقادها از عملکرد فنی مرفاوی بیشتر شد و پس از آن استقلال روی نوار ناکامی قرار گرفت. تیمی که به عنوان نماینده اول ایران باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند آنقدر به مسائل حاشیه‌ای دامن زده و دست بردار آن نیست که گویی بحث‌های فنی در آن جایی ندارد. استقلال باید به خود آید و چشم‌ها را بر واقعیت‌ها نبندد. پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تنها سرپوش گذاشتن روی واقعیت‌ها و دور کردن اذهان از مشکلات فنی است، این راه که استقلال پیش گرفته است تیم آبی‌پوشان تهرانی را به مقصود نمی‌رساند.
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ