سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاداش بزرگ، همراه بلای بزرگ استو خداوند، مردمی را دوست نمی دارد، مگر آن که مبتلایشان می کند . [.امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 1:11 صبح
توسط هنرمندی با استعداد خلق شد؛
مونالیزای دکمه ای!
هنرمندی در نهایت دقت و حوصله با استفاده از هزاران دکمه آثار منحصر به فردی را به شکل مجسمه های آویزان از تابلو مونالیزا و پیانو گرفته تا حمام باز آفرینی کرد.

 

به گزارش زندگی به نقل از دیلی میل، آگوستو اسکیول برای خلق هر یک از آثارش ابتدا تک تک دکمه ها را رنگ کرده و پس از خشک شدن آنها را روی نخی مناسب سوار کرده است.سپس با در نظر گرفتن ارتفاع مجسمه مورد نظر جای مشخصی را برای آویزان کردن رشته های نخ و برپایی آن مشخص کرده است.

ساخت هر یک از این مجسمه های چشم نواز به طور متوسط یک ماه ونیم زمان از او گرفته است.

آگوستوی 36 ساله که ساکن میامی است می گوید: "من به اجسام جامدی که ثابت و محکم هستند بسیار علاقه دارم و همین علاقه تا آنجا پیش رفت که تصمیم گرفتم از دکمه در ساخت مجسمه هایم استفاده کنم، کاری که تا به حال هیچ هنرمندی انجام نداده است."  

او ادامه می دهد: "روشی که در ساخت این مجسمه ها استفاده می کردم هر روز در حال رشد و توسعه بود تا آنجا که از انتخاب مسیر و وسیله ای مانند دکمه به اطمینان خاطر و آرامش رسیدم."

وی می افزاید: "من همیشه به دلیلی نامعلوم عاشق دکمه بودم. شاید گذشته و تاریخچه ای که پشت آن پنهان مرا جذب کرده. جالب است بدانید که اخیرا با نمایشگاهی برخورد کردم که در آنجا انواع و اقسام دکمه های گران قیمت در جهان با قیمت های گزافی خرید و فروش می شوند."

آگوستو در پایان به این نکته اشاره می کند که هر یک از دکمه ها دارای شخصیت هستند چرا که همیشه بخشی جدا ناپذیر از پوشش شخصیت های مختلف را در سر تاسر دنیا شامل می شوند.

 

 


دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 1:7 صبح

معمای قطع دسترسی به وایبر، اووو و اسکایپ در ایران

نسخه مناسب چاپنسخه مناسب چاپارسال به دوستانارسال به دوستان

هفت صبح نوشت: مدتی است دسترسی کاربران اینترنتی به برنامه محبوبی مانند وایبر، اووو، اسکایپ و ... قطع شده و کاربران بی شمار این برنامه ها از دلایل این اتفاق بی خبر هستند.

به گزارش سیتنا، نکته جالب اینجاست که محدودیت دسترسی به این سرویس ها در همه شرکت های عرضه کننده خدمات اینترنتی یکسان نیست. مثلا ممکن است کسی که از سرویس پارس آنلاین استفاده می کند امکان دسترسی به سرویس وایبر را نداشته باشد؛ ولی کاربران اینترنت مخابرات بدون هیچ مشکلی از تمامی این برنامه ها استفاده می کنند.

فرضیه اولی که بین کاربران مطرح شده بود این است که برخی شرکت های خصوصی به صورت خودجوش دسترسی کاربران خود به این دست از برنامه ها را قطع کرده اند تا شاید جایگاه خود را در رنکینگ های دولتی بالا ببرند واز امکانات و موقعیت های بیشتری استفاده کنند.

برخی شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت پرسرعت اما در گفت و گو با هفت صبح این فرضیه را رد می کنند و ادعا می کنند شرکت مخابرات پورت های دسترسی کاربران به این نوع برنامه ها برای شرکت های خصوصی را بسته و در عوض پورت های خود را باز گذاشته تا کاربران این isp ها به سمت اینترنت پرسرعت مخابرات روی بیاورند.

ادعایی که مسئولان شرکت مخابرات در گفت و گو با خبرنگار ما آن را رد می کنند و شرکت زیرساخت را متولی این امر می دانند. همه این اتفاق ها درحالی است که وزیر ارتباطات بار دیگر وعده داد که «با افزایش پهنای باند و ظرفیت داخلی، در سال 92 قطعی اینترنت نخواهیم داشت. محمدحسن نامی گفته: «قصد داریم با استفاده از بستر فیبر نوری و عبور یک خط بین المللی اینترنت از کشور پهنای باند را افزایش دهیم تاظ رفیت داخلی و سرعت اینترنت افزایش یابد.»

مسئولان وزارت ارتباطات قبلا هم از این جنس قول ها به مردم داده بودند. در عین حال چندین بار اینترنت کشور دچار قطعی و اختلال شد. در مقاطعی هم دسترسی به برخی سایت ها مثل گوگل، سرویس جیمیل و یاهو قطع شد.

جدیدترین مشکل کاربران اینترنت داخل کشور هم قطع شدن دسترسی به ابزارهایی مثل وایبر، اوو، اسکایپ و ... است. در پرونده امروز در گفت و گو با مسئولان مخابرات، زیرساخت و شرکت های مختلف دنبال یافتن پاسخی برای این اختلا ل جدید و عجیب در سرویس های اینترنت هستیم.

ریشه مشکل کجاست؟

برای پیدا کردن کلید حل معمای محدودیت دسترسی به برخی سرویس ها با چند شرکت مطرح ارائه دهنده خدمات اینترنتی تماس گرفتیم. شرکت پارس آنلاین یکی از این شرکت هاست که از چند ماه پیش کاربران آن حق دسترسی به سرویس های اوو، اسکایپ، وایبر، واتز اپ ندارند.

مسئولان فنی این شرکت اعلام کردند این مشکل خارج از کنترل شرکت پارس آنلاین و یک اختلال مخابراتی است: «ما در حال مذاکره در این مورد هستیم چون از مخابرات این محدودیت اعمال شده است ولی مشخص نیست چه زمانی این مشکل حل شود.»

برای اطلاع بیشتر از ماجرا به عنوان یک کاربر عادی با اپراتور شرکت آسیا تک تماس گرفتیم. اپراتور این شرکت هم مشکلات به وجود آمده را از جانب مخابرات می داند و می گوید این شرکت های خصوصی هیچگونه تغییری در دسترسی پورت های کاربران ایجاد نمی کنند.

اغلب شرکت های معروف مثل شاتل، داتک، آسیاتک، مبین نت و وایمکس ایرانسل هم وضعیت مشابهی دارند. فقط با این تفاوت که در برخی از آنها با استفاده از فیلترشکن امکان دسترسی به سرویس های مورد اشاره وجود دارد. فقط سرویس اینترنت مخابرات است که هیچ محدودیتی برای دسترسی به این سرویس ها ندارد.

مخابرات؛ به ما ارتباطی ندارد

چه اتفاقی افتاده که دسترسی کاربران شرکت های خصوصی به برنامه های پرطرفدار قطع شده اما کاربران شرکت مخابرات همچنان از آنها می توانند استفاده کنند. آیا پای شرکت مخابرات در میان است؟ در همین رابطه داود زارعیان مدیرکل روابط عمومی مخابرات استان تهران پاسخ می دهد: «ارتباط ما با PAP ها ارتباط فنی و محتوایی نیست و در حد اجاره جا و فضا، سیم مسی و ... است. ما با محتوا و حجم ارائه شده به این شرکت ها کاری نداریم. این شرکت ها پهنای باند خود را از شرکت زیرساخت دریافت می کنند. بسته شدن پورت ها و فیلترینگ به عهده سازمان های نظارتی و خارج از حوزه مخابرات است.»

در همین رابطه محمدرضا بیدخام، معاون بازاریابی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران اینگونه پاسخ ما را می دهد: «PAP ها از ما اینترنت نمی گیرند و اینترنت آنها از جانب شرکت زیر ساخت تامین می شود.»

از این مقام مسئول شرکت مخابرات می پرسیم آیا این امکان وجود ندارد که شرکت مخابرات با شرکت زیرساخت مذاکره کرده باشد تا پورت های کاربران آنان باز باشد؟ بید خام چنین موضوعی را به شدت رد می کند: «اصلا اصلا چنین چیزی حقیقت ندارد.»

زیرساخت: ما خدمات نمی دهیم!

پس از آنکه دومینوی پیچیده ماجرا به شرکت زیرساخت رسید و توپ در زمین آنها افتاد با مسئولان این سازمان صحبت کردیم. در همین رابطه محمدعلی آخوندزاده، مسئول ارتباط با رسانه های شرکت زیرساخت به هفت صبح می گوید: «شرکت زیرساخت به PAP ها خدمات نمی دهند و آنها از جاهای دیگری اینترنت خود را دریافت می کنند و ما مسئول چنین اتفاقی نیستیم.»

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که پس از این شرکت های خصوصی اینترنت خود را از کجا دریافت می کنند، می گوید باید آن را از مدیرکل روابط عمومی شرکت زیرساخت بپرسیم.

دفتر آقای «مهدی خدایی» مدیرکل روابط عمومی شرکت زیرساخت هم از پاسخ سر باز زدند و ما را به کارشناسان شرکت زیرساخت ارجاع دادند. ارتباط با کارشناسان شرکت زیرساخت هم میسر نشد و تمامی سوال هایی بی پاسخ ماند.

سازمان تنظیم مقررات: بررسی می کنیم

در همین رابطه حسن رضوانی «معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات» به هفت صبح می گوید: «اتفاقا شرکت مخابرات به ما اعتراض دارد که عکس این ماجرا در شهرستان ها اتفاق افتاده و کاربران شرکت های خصوصی می توانند از این برنامه ها استفاده کنند اما کاربران این شرکت نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. در رابطه با این موضوع فعلا نمی توانم اظهارنظر کنم و باید آن را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.»


دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:59 صبح
گفتگوی «فردا» با نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حواشی میتینگ استادیوم آزادی
کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی شاهد اقدامات خلاف قانون دولت است و همه موارد را بررسی می کند. تاکنون تذکرات جدی به دستگاه های دولتی که قرار است در برگزاری میتینگ ورزشگاه آزادی از ظرفیت آنها استفاده شود، داده است و اگر دستگاه دولتی و یا وزارت خانه ای از پول بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند حتما برای توضیح و بازخواست به مجلس فراحوانده خواهد شد.
سرویس سیاسی «فردا»: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام دولت در برگزاری میتینگ انتخاباتی در ورزشگاه آزادی با عنوان تقدیر از مسئولان ستاد سفرهای استانی گفت: هرگونه اقدام خارج از ضوابط و مقررات قبل از انتخابان که رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی داشته باشد برای همه جریانها خصوصا دولت که وظیفه خطیری در برگزاری انتخابات بر عهده دارد غیرقانونی می باشد.

منصور حقیقت پور در گفتگو با «فردا» افزود: جریان انحرافی از مدت ها پیش برنامه های جدی برای انتخابات ریاست جمهوری چیده است که متاسفانه رییس دولت نیز نقش مهمی در این بی قانونی و بی اخلاقی ها دارد و نه تنها مخالفتی با اقدامات این جریان نمی کند بلکه از حامیان اصلی نیز محسوب می شود.

وی با انتقاد از رفتارهای غیر اخلاقی و غیرسیاسی رییس دولت تصریح کرد: جریان انحرافی و آقای احمدی نژاد خودشان را در غالب قوانین تعریف نمی کند و مافوق هر قانونی می داند. آنها  انتظار دارند که قوانین در غالب رفتار آنها تعریف شود از این رو برای آنها هزینه کردن از بیت المال، نه مشکل قانونی دارد نه شرعی.

حقیقت پور درباره استفاده از امکانات دولتی و هزینه از بیت المال در برگزاری میتینگ انتخاباتی جریان انحرافی اظهار داشت: اینکه برای برگزاری میتینگ ها و مراسم های انتخاباتی از دستگاه های دولتی و شبه دولتی استفاده شود و از بیت المال هزینه شود مغایر با قانون اساسی است و دولت و شخص رییس جمهور باید پاسخگوی این نوع رفتارها باشد.

وی افزود: : مگر قرار است زلزله بیاید که سازمان جوانان هلال احمر موطف باشد چندین هزار بسته غذایی تهیه کند یا 30 هزار نفر به ورزشگاه آزادی بفرستد، هلال احمر کارهای مهم تری دارد برود به آنها برسد. یا اینکه وزارتخانه ای که وظیفه تعلیم و تعلم جوانان را به عهده دارد از آنها برای اجرای بی قانونی استفاده کند و بچه های دبیرستانی را به اجبار برای پرشدن جایگاه به ورزشگاه ببرد.

نماینده مردم اردبیل تاکید کرد: کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی شاهد اقدامات خلاف قانون دولت است و همه موارد را بررسی می کند. تاکنون تذکرات جدی به دستگاه های دولتی که قرار است در برگزاری میتینگ ورزشگاه آزادی از ظرفیت آنها استفاده شود، داده است و اگر دستگاه دولتی و یا وزارت خانه ای از پول بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند حتما برای توضیح و بازخواست به مجلس فراحوانده خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس با اظهار تاسف از عملکرد وزارت کشور در صدور مجوز برای چنین مراسمی گفت: متاسفانه از آنجایی که اجازه برگزاری چنین میتینگ هایی با وزارت کشور است و آن هم زیر نظر دولت قرار دارد نمی توان جلوی آن را گرفت. هرچند اگر وزیر کشور هم با چنین مراسمی مخالفت می کرد آقای احمدی نژاد طبق سابقه، ایشان را برکنار می کردند و کسی را جایگزین می کردند که بی چون و چرا مطیع دستورات ایشان باشد همان طور که در سریال برکناری وزرای ایشان شاهد بودیم. 

دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:56 صبح
واکنش آیت?الله مکارم شیرازی به همایش انتخاباتی دولت: اگر می?خواهید کار انتخاباتی بکنید، به مردم دروغ نگویید

تدارک برگزاری همایش بزرگی در استادیوم 100 هزار نفری آزادی از سوی دولت، مورد انتقاد یکی از مراجع تقلید واقع شد.

تدارک برگزاری همایش بزرگی در استادیوم 100 هزار نفری آزادی از سوی دولت، مورد انتقاد یکی از مراجع تقلید واقع شد.

به گزارش جنوب نیوز، چندی پیش محمد شریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی از برگزاری جشن تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور با حضور مقام‌های عالی کشور در استادیوم 100 هزار نفری آزادی در 28 فروردین‌ماه خبر داد.


پس از آنکه سخنرانی رئیس جمهور در این مراسم نیز اعلام شد، برخی نمایندگان مجلس این همایش را «حرکت انتخاباتی دولت در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری» خواندند.


http://www.khabaronline.ir/Images/News/Smal_Pic/25-1-1392/IMAGE635015439732638817.jpg


آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) در مدرسه امیرالمومنین (ع) با اشاره به اخبار منتشره در جراید مبنی بر اینکه دولت قصد برگزاری مراسم تقدیر از دستندرکاران سفرهای نوروزی را دارد، گفت: این عنوان خنده داری است که برا یاین همایش برگزیده?اند.


وی از برگزار کنندگان خواستند تا به مردم دروغ نگویند و اگر می خواهند کار انتخاباتی بکنند، صراحتا آن را به مردم بگویند.


گفتنی است پیش از این نیز محمدرضا محسنی‌ثانی رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با اشاره به شائبه سوء استفاده از امکانات دولتی و عمومی و بیت‌المال برای انتخابات و خلاف قانون بودن آن، گفته بود که اگر این همایش برگزار شود، مجلس هم از بعد سیاسی و هم از بعد هزینه‌ای این اقدام را بررسی خواهد کرد.


محمد آصفری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم از رنگ و بوی انتخاباتی این همایش سخن گفته و با تاکید بر غیرقانونی بودن آن به باشگاه خبرنگاران گفته بود: مجلس مخالف برگزاری این دست همایش‌هاست، ولی چنانچه این همایش برگزار شود، تحقیق و تفحصی از منابع هزینه‌ای، هدف برگزاری همایش و خروجی همایش برای کشور انجام خواهد شد.


برگزاری همایش?هایی همچون «جشن بزرگ هنرمندان» و «درخت دوستی» با حضور اسفندیار رحیم مشایی در اسفند ماه سال گذشته را نیز برخی به همایش?های انتخاباتی از سوی دولت به منظور معرفی نامزد مورد حمایت خود، دانسته و به آن انتقاداتی ار مطرح کرده بودند.

 


دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:56 صبح
در اولین نشست سخنگوی قوه قضاییه 92 چه گذشت؛
دادستان کل کشور در اولین نشست خبری خود در سال 92 توضیحاتی را در باب پرونده‌های "سعید مرتضوی"، "ستار بهشتی"، "فاضل لاریجانی" و ... ارائه کردند.
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی قوه قضاییه در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال92 اتفاقات و قضایای حقوقی را در گفتگو با خبرنگاران بررسی کرد.
 

 

 

 

 

 

حکم یازده متهم جدید پرونده فساد مالی در دادگاه تجدید نظر

 

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اجرای احکام محکومان فساد بزرگ مالی ادامه داد: احکام صادره افرادی که حکمشان قطعی شده است به اجرای احکام صادر شده و اجرای احکام اکنون در مقام فراهم کردن مقدمات آن است. بخشی از احکام اجرایی شده و بخشی دیگر نیز در حال انجام است.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه پرونده جدید برای اشخاص جدیدی در فساد بزرگ مالی تشکیل نشده است، اظهار داشت: پرونده عده دیگری که به عنوان متهمان این پرونده شناخته شده بودند تکمیل شده است و همچنین بعد از رسیدگی‌های قاضی سراج برای 11 نفر دیگر حکم صادر شده است که پرونده آن‌ها در مرحله تجدیدنظر قرار دارد ولی هنوز شعبه 13 دیوان عالی کشور نظر خود را اعلام نکرده است.

 

وی ادامه داد: همچنین برای تعدادی از متهمان این پرونده که در بانک صادرات و ملی فعالیت داشتند، کیفرخواست جدید صادر شده است که منتظر نوبت دادگاه هستند.

 

 

 

 

پیگیری معوقات بانکی با بازداشت 800 نفر ادامه دارد

 

وی با تاکید بر اقدامات قوه قضاییه در خصوص معوقات بانکی اظهار داشت: عده‌ای در حال تسویه بدهی‌های خود هستند، ولی آن افرادی که هنوز اقدامی برای تسویه بدهی‌های خود صورت نداده‌اند تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، البته اگر ثابت شود که آن‌ها مقصر نبوده‌اند و به خاطر نوسانات بازار با مشکل مواجه شده‌اند به گونه‌ای دیگر با آن‌ها برخورد می‌شود، ولی اگر غیر از این باشد برخوردهای قضایی ادامه دارد.

 

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه تعدادی در پی رسیدگی به معوقات بانکی بازداشت شده‌اند، افزود: دستگاه قضا برای اشخاصی که بیش از یک میلیارد بدهی داشتند پرونده اولیه تشکیل داد که در همان تحقیقات اولیه این افراد به بیش از 800 نفر رسیده بودند که برخی از آن‌ها با بانک‌ها به توافق رسیدند و برای تعداد کمی هم پرونده تشکیل شده است؛ برخی هم مدتی مهلت خواستند که بتوانند بدهی‌های خود را تسویه کنند که اگر نتوانند در این مدت زمان اقدام لازم را انجام دهند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

مجلس و وزارت خارجه پیگیر کشته شدن زائران ایرانی

 

محسنی اژه‌ای همچنین درباره حادثه اخیر به وقوع پیوسته در خصوص زائران حج در عربستان ادامه داد: وزارت امور خارجه و مجلس در حال پیگیری این موضوع هستند و نتایج کامل هنوز مشخص نشده است؛ در حال حاضر بنده از پیگیری‌های این موضوع خبر ندارم، ولی ممکن است بخش بین‌الملل قوه قضاییه در این موضوع وارد شده باشد.

 

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر وجود ارتباط بین اقدام دیپلمات عربستانی و کشته شدن شهروند ایرانی با از دست رفتن جان 2 زائر ایرانی در جده افزود: کشته شدن 2 شهروند در دست رسیدگی و تحقیق توسط وزارت خارجه است و این 2 پرونده هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، اما دیپلمات عربستانی در حال حاضر ممنوع‌الخروج است و امیدواریم دادسرا و دادگاه در رابطه با این پرونده زودتر تعیین تکلیف کنند.

 

 

 

دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی جدی برخورد می کند

 

دادستان کل کشور درباره اظهارنظرهای مختلف مردم به ویژه "زیباکلام" در مورد حکم پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: افراد سیاسی همه را به کیش خود می‌پندارند، این پرونده با حضور وکلای مختلف بررسی و رسیدگی شده است. این پرونده، پرونده‌ای بود که کمتر از آحاد جامعه، اساتید حقوق‌دانان در جریان آن نباشند و اینکه فردی سیاسی نظری را در مورد حکم این پرونده اعلام کند قابل توجه نیست، چرا که این پرونده در یک شعبه قابل شناخت بررسی شده است.

 

وی ادامه داد: چنان‌چه این حرف‌ها را نگویند پس چه بگویند، البته برخی چون منافع خود را در خطر می‌بینند برای پیشگیری از آن حرف‌هایی می‌زنند.

 

 

رسیدگی به پرونده فاضل لاریجانی و قالیباف ادامه دارد

 

وی درباره رسیدگی به پرونده قالیباف در رابطه با اهانت به رئیس‌جمهور گفت: این پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد، پرونده‌هایی از این قبیل مختومه نشده‌اند، اما هنوز به حکم و قرار نهایی نیز نرسیده‌اند.

 

محسنی اژه‌ای درباره اطلاعات جدید پرونده "فاضل لاریجانی" و اطلاعیه دادستانی مبنی بر تحقیق از افرادی با پست قضایی در این باره بیان کرد: از یک نفر کاملاً تحقیق شده و از یک نفر دیگر اصلاً تحقیق نشده است؛ نفر پنجم احضار شده اما هنوز دسترسی به وی پیدا نشده است و پرونده همچنان در حال بررسی و تحقیق است.

 

 

چرایی طول کشیدن سیر پرونده ستار بهشتی

 

محسنی اژه‌ای در ارتباط با پرونده "ستار بهشتی" اظهار داشت: یک طرف قضیه این قبیل پرونده‌ها بحث کارشناسی است؛ در این پرونده پزشکی قانونی به عنوان کارشناس نظر داده است؛ سه بار معاینه و نمونه‌برداری شده، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند که علت تامه مرگ چه چیزی بوده است، آیا ضربی ایجاد شده که منجر به قتل شود یا خیر، لذا این طول کشیدن در سیر پرونده جهت رسیدن به واقعیت است.

 

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در پرونده ستار بهشتی تحقیقات صورت گرفته و هنوز یک نفر در بازداشت به سر می‌برد؛ چندین بار از کمیسیون پزشکی نظر در مورد تحقیقات کامل و جامع خواسته شده است، بنابراین قاضی به جهت اطمینان خاطر خود به نظریات کتبی پزشکی قانونی، تمامی پزشکان را دعوت کرده تا در جلسه‌ای برخی سؤالات را به صورت جمعی بپرسند.

 

وی بیان کرد: دادستانی تهران در پرونده ستار بهشتی هیچ‌گونه ارتباطی نداشته است؛ یک سری وظایف بر عهده قوه قضاییه است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و ما در تمامی پرونده‌ها ملتزم به اجرای قانون هستیم.

 

 

توضیحات دادستان کل درباره اجرای جکم مرتضوی

 

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر علت عدم اجرای حکم "مرتضوی" در مورد برکناری از مسئولیت تصریح کرد: دیوان عدالت اداری کشور به وزارتخانه مربوطه رسماً اعلام کرد که اقدامات این فرد بعد از حکم غیرقانونی است، لذا هرگونه اقدام این وزارتخانه بنا به تشخیص دیوان عدالت، خلاف قانون است.

 

محسنی اژه‌ای در مورد شکایت‌های جدید مطرح شده در مورد مرتضوی تصریح کرد: پرونده مرتضوی در مرحله صدور کیفرخواست است؛ نفر بعدی به دادگاه احضار شده، اما تاکنون در جایگاه دفاع از خود حاضر نشده است


دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:51 صبح
کد خبر: 313520
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1392 - 21:09
هدیه تهرانی بازیگر سینمای ایران با رد خبر حضور در انتخابات شوراها، تاکید کرد که برنامه ای برای شرکت در هیچ شورایی ندارد.
مهر نوشت: هدیه تهرانی با در اختیار گذاشتن متنی در ارتباط با خبر حضور وی در انتخابات شورای شهر تاکید کرد: که در انتخابات هیچ شورایی شرکت نمی کند و از هیچ جریان و شخصی حمایت نخواهد کرد.
در متن یادداشت وی آمده است:مدتی است به دلایلی با هیچ رسانه و خبرگزاری مصاحبه نداشته و یا مطلبی منتشر نکرده‌ام، همین طور پاسخ بسیاری از شایعه‌ها و هجمه‌ها را نیز نداده چرا که آنها را فاقد اهمیت و اعتبار کافی برای پاسخگویی می‌دانستم.
در مورد شایعه اخیر که پیامدهای اجتماعی بیشتری دارد و یک موضوع شخصی نیست لازم دانستم بدینوسیله اعلام کنم که برنامه‌ای برای شرکت در هیچ شورایی را نداشته و همین طور از هیچ شخص و یا هیچ جریانی حمایت نمی‌کنم.

دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:50 صبح
روسیه و چین پس از مذاکرات آلماتی 2 به پذیرش حق غنی سازی ایران متمایل شده اند، امریکا هدر این باره در حال بررسی است اما فرانسه همچنان به مخالفت با این موضوع ادامه می دهد.
 به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایران هسته ای، روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت که روسیه و چین پس از مذاکرات آلماتی 2 به پذیرش حق غنی سازی ایران متمایل شده اند، امریکا هدر این باره در حال بررسی است اما فرانسه همچنان به مخالفت با این موضوع ادامه می دهد.

این روزنامه رد گزارشی که تاریخ 21 فروردین 1391 و به قلم دیوید ام هرژنهورن و ریک گلدستون نوشته شده، از آخرین وضعیت راهبردی کشورهای گروه 1+5 پس از مذاکرات آلماتی 2 پرده برداشت.

در این گزارش آمده است: « تا به امروز قدرتهای جهانی در تلاش برای جلوگیری از دسترسی ایران به ظرفیت ساخت سلاح هسته ای متحد بودند-اما به مرور زمان اختلافات میان آنها عمیقتر شد».

نیویورک تایمز ادامه می دهد: «به عنوان نمونه روسیه خود را علاقمند به رسمیت شناختن حق ایران برای غنی سازی نشان داده است اما قدرتهای غربی به خصوص فرانسه سرسختانه با این امر مخالفت می ورزد و یک چنین حقی را بدون توافق جامع و اقدام برای اعتماد سازی باطل می شمرد».

این روزنامه آمریکایی می نویسد: «هنوز گام بعدی مشخص نیست ولی روسیه و چین مخالف تحریم های اقتصادی اند و در سازمان ملل در مقابل برداشتن گامهای بیشتر مقاومت می کنند اما امریکا و ارویایی ها اخطار داده اند که به سهم خود سخت گیریهای بیشتری در قبال ایران به خرج خواهند داد».

دکتر سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد ایران در آلماتی تاکید کرد دست یابی به هرگونه راه حل جامع درباره برنامه هسته ای ایران مستلزم پذیرش حق غنی سازی و لغو همه تحریم هاست.

وزرای خارجه کشورهای عضو 1+5 دو روز پیش در لندن و در حاشیه اجلاس جی 8 رایزنی هایی درباره پرونده هسته ای ایران انجام دادند ولی هنوز روشن نیست که گام بعدی آنها چیست.

برخی کارشناسان حدس می زنند این کشورها تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران از مذاکرات جدی خودداری خواهند کرد.


دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:47 صبح
رضاداود نژاد از پشت پرده مرگ "عسل بدیعی"می گوید
کد مطلب: 65151
تاریخ انتشار:یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 18:45

رضا داوود نژاد بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص مرگ عسل بدیعی در برنامه " هفت" گفت: مرحوم "عسل بدیعی" سرشار از شور و شوق زندگی بود و ابتدای سال مدام این جمله را بیان می کرد که " امسال سال من است".

 
وی افزود: من به دلیل بیماری ام امسال به مسافرت نرفتم و به همراه همسرم و عسل روزهای عید را سپری کردیم تا اینکه این اتفاق منجر به جدایی این رابطه شد.
 
وی تصریح کرد:"عسل" دختر شاد و سر زنده ای بود و از همه مهمتر در سلامت کامل به سر می برد و این شایعاتی که در خصوص افسردگی وی در سایت ها و فضاهای مجازی نوشته شده کذب محض است. همه ی ما در زندگی روزمره مان لحظات غم و شادی داریم و عسل هم از این حیث مستثنا نبود اما به این معنا که افسردگی داشته است.
 
داوود نژاد ادامه داد: 10 فروردین سردرد عسل شروع شد و به تدریج تهوع به آن افزوده شد. به غزل زنگ زد تا نزدش برود شرایط به گونه ای شد که غزل پس از چند ساعت با من تماس گرفت تا به آنجا بروم.
 
وی ادامه داد: وضعیت به گونه ای بود که ترجیح دادم با اورژانس تماس بگیرم و ساعت 1 صبح غزل را به بیمارستان بهمن رساندیم.
 
داوود نژاد اظهار داشت: کادر بیمارستان تمام مدت نه چیزی به ما گفتند و نه اجازه ورود ما را به اتاق می دادند بعد از مدتی گفتند تنگی نفس زیاد شده و او را به اتاق احیا بردند.
 
"داوود نژاد" عنوان کرد: بعد گفتند عسل ایست تنفسی کرده و علت بسیار زیادی می تواند داشته باشد من با توجه به علائم عسل گفتم شاید مسمومیت باشد چراکه 4 سال پیش خود من هم مسموم شده بودم و همین حالت ها را داشتم.
 
وی افزود: از من خواستند که 4 میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کنم و آن روز پرستار به همه بیمارستان ها زنگ زد و فقط توانست از بیمارستان لقمان پذیرش بگیرد اما چون آی سی یو بیمارستان لقمان جا نداشت عسل به بیمارستان کیان منتقل شد.
 
وی تصریح کرد: بعد گفتند تشنج کرده و سطح هوشیاری پایین آمده است 5 صبح بود که به خانه آمدیم.
 
وی در خصوص خبرگزاری ها و انتشار خبر فوت " عسل بدیعی" از زبان خود و همسرش بیان کرد: زمانی که عسل دچار مرگ مغزی شد من تنها یک مصاحبه ی 10 دقیقه ای با شبکه خبر و پس از تایید فوت وی یک مصاحبه دیگری داشتم اما متاسفانه دیگر سایت ها و خبرگزاری ها مصاحبه های متفاوتی را به زبان من منتشر کردند که باعث فضاسازی های نادرستی شد.
 
وی در خصوص اهدای اعضای این بازیگر جوان سینما و تلویزیون گفت: زمانی که " عسل" اعضای خود را به 7 نفر اهدا کرد باعث شد که 16 هزار نفر تشویق به ثبت نام در این مرکز شوند که این خود در 9 سال اخیر بی سابقه بود و این خود یک اتفاق ارزشمند در کشورمان است اما متاسفانه باز هم در این خصوص افراد سودجود مطالب دیگری در خصوص اهدای تمامی اعضای بدیعی در اینترنت منتشر شد که این بازیگر تمامی اعضای خود از جمله پوست خود را اهدا کرده که این خبرسازی ها دور از انسانیت است.
 
وی در پایان در خصوص نامه ی پدر " عسل بدیعی" خاطر نشان کرد: پدر مرحوم " عسل بدیعی " طی نامه ای از رئیس سازمان صدا و سیما بنیاد سینما فارابی، تمامی فعالان عرصه ی سینما و مردم و پزشکانی کیه در این راستا وی را همراهی می کردند و تسکینی برای تحمل این درد بزرگ بودند تشکر کرد.

دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:46 صبح
دستگیری قاتل خلبان ایران ایر و همسرش
یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 17:30
مرجع : خبرگزاری مهر
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عاملان قتل مرد خلبان و همسرش در غرب تهران خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت: همزمان با چهلمین روز قتل منصور شهرکی 39 ساله و همسرش سارا جوان شهرکی 38 ساله در غرب تهران کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند عامل این جنایت را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: متهم به قتل در همان بازجویی های اولیه به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد که تحقیقات از او در خصوص شناسایی انگیزه اش ادامه دارد.

بر اساس این گزارش جسد خلبان با سابقه ایران ایر و همسرش شامگاه چهارشنبه 16 اسفند سال گذشته در کوچه مهر حوالی میدان پارک در بلوار همیلا کشف شد. پسر این زوج وقتی از آموزشگاه به خانه بازگشت با جسد پدر و مادرش روبرو و با داد و فریاد موضوع را به همسایه ها اطلاع داده بود.

با حضور ماموران و قاضی رودگر بازپرس جنایی تهران مشخص شد منصور شهرکی از خلبانان با سابقه ایران ایر و همسرش که وکیل دادگستری بود حدود ساعت 13 با ضربه های متعدد چاقو به قتل رسیدند.

کارآگاهان پلیس آگاهی پس از 40 روز تحقیقات گسترده روز گذشته موفق به دستگیری عامل این جنایت شدند.


دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:45 صبح
 
امتیاز مثبت 
2
ائتلاف عجیب عرب‌ها علیه فوتبال ایران
یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 16:37
کد مطلب: 29342
 
چند سایت عربی مدعی شدند که کشورهای عربستان، قطر و امارات در حال تنظیم شکایت نامه ای علیه میزبانی تیم های ایرانی هستند.
ائتلاف عجیب عرب‌ها علیه فوتبال ایران
 
چند روزی است که سعودیها با بهانه تراشی و آوردن دلایل پوشالی و واهی قصد دارند میزبانی تیم های ایرانی را بد جلوه دهند و ذهنیت سران کنفدراسیون فوتبال آسیا را به این سمت سوق دهند، این در حالی است که تیم های ایرانی میزبان خوبی برای تیم های عربستانی بوده اند و حتی میشل پرودوم سرمربی بلژیکی الشباب پس از پایان بازی این تیم با تراکتور به ستایش از تبریزیها در میزبانی خوبشان پرداخت.
عبدالرحمان بن مساعد رییس باشگاه الهلال عربستان که به خاطر اظهار نظرهای تندش چهره جنجالی در کشورش به شمار می آید پس از پیروزی تیمش در ورزشگاه آزادی با سخنانی واهی به شدت از رفتارتماشاگران انتقاد کرد و به این اکتفا نکرد و از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا با تنظیم شکایت نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا مانع از تداوم کارشکنی های ایرانیها به هنگام میزبانی از تیم های عربی شوند. او در ادامه سخنان پوشالی و بی شرمانه خود پیشنهاد برگزاری بازیهای نمایندگان ایران در کشوری بی طرف و یا انتقال تیم های ایرانی به شرق آسیا را داد.
به نوشته سایت Arar-news.com عربستان و سایت Goal.com کشورهای حوزه خلیج فارس با درخواست رییس باشگاه الهلال عربستان موافقت کرده‌اند.
این دو سایت به نقل از منابع موثق که نام آنها را فاش نکردند نوشتند فدراسیون های کشورهای عربی از جمله قطر و امارات با درخواست بن مساعد در تنیظم شکایت بر علیه تیمهای ایرانی به AFC موافقت کردند.
سعودی‌های به نظر نمی‌رسد دست‌بردار حاشیه‌سازی‌های واهی خود باشند. سازمان لیگ عربستان هم اتفاقات ورزشگاه آزادی را ناشایست دانست. در بیانیه این سازمان امده است که آنها نیز یادداشت اعتراض آمیزی را نسبت به اتفاق‌های ورزشگاه آزادی تنظیم و تقدیم نواف بن فیصل رئیس کمیته المپیک عربستان داده‌اند تا او آن را به فیفا و کمیته بین المللی المپیک بدهد.
به گزارش ایسنا، در حالی که کشورهای عربی در مهم‌ترین بازی‌های خود موفق نمی‌شوند تماشاگران زیادی را به ورزشگاه‌های خود بکشانند، در تلاشند برای فرار از حضور در ورزشگاه‌های ایران و مواجهه با تماشاگران پرشور ایرانی از شیوه‌های غیر فوتبالی استفاده کنند. هر چند بعید به نظر می‌رسد با توجه به نداشتن مستندات کارشکنی آنها به جایی برسد، چرا که دنیای فوتبال جای ائتلاف و ... نیست و در صورت غیبت تیم‌ها در مسابقه بازی سه بر صفر به سود تیم دیگر اعلام خواهد شد. البته با توجه به بهانه‌جویی این گونه کشورها چه بهتر که تماشاگران ایران با درایت بیشتر مسائل حرفه‌ای را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ