سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش خویی، محبّت به بار می آورد و دوستی رااستوار می کند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 12:14 عصر

 

شواهد فراوانی در دست است که نشان می دهد ماجرای تلخ روز یکشنبه هفته گذشته در جلسه علنی مجلس فقط دستاویزی برای یک حرکت اخلالگرانه هماهنگ شده با آن سوی آب ها بوده است تعجب نکنید! بخوانید!
مدیر مسوول کیهان با درج یادداشتی با عنوان" کوک کدام ساز ؟!" اخلال در سخنرانی علی لاریجانی را تقبیح کرد.
در این یادداشت آمده است: دیروز در حالی که توده های عظیم و چند ده میلیونی مردم با حضور حماسی و بی نظیر خود در راهپیمایی 22 بهمن، تبلیغات پرحجم و گسترده دشمنان را به هیچ گرفته و به قول حضرت امام(ره) تحلیل های آمریکا و اسرائیل را زیر گام های استوار خود لگدمال کرده بودند، گروهی اندک و کم شمار در مراسم باشکوهی که به همین مناسبت در شهر مقدس قم برپا شده بود، به بهانه مخالفت با مواضع رئیس مجلس و حمایت از رئیس جمهور، در تلاش برای ایجاد اخلال در این مراسم عظیم و دشمن شکن بودند که با حضور موثر و هوشمندانه مردم، نقشه آنان نقش برآب شد.
درباره چرایی این اخلالگری و هویت واقعی اخلالگران گفتنی هایی هست؛
1- مواضع رئیس مجلس یا مواضع رئیس جمهور و این که هر یک از آنها تا چه اندازه و به چه میزان در مواضع خود صاحب حق! هستند موضوع این نوشته نیست، نه آن که مواضع این دو قابل ارزیابی نبوده و از پرداختن بی نیاز باشد، بلکه به گواهی آنچه در پی خواهد آمد، ماجرای اخلال دیروز بیرون از مواضع دو مسئول یاد شده اتفاق افتاده است و شواهد فراوانی در دست است که نشان می دهد ماجرای تلخ روز یکشنبه هفته گذشته در جلسه علنی مجلس فقط دستاویزی برای یک حرکت اخلالگرانه هماهنگ شده با آن سوی آب ها بوده است تعجب نکنید! بخوانید!
2- این توصیه حکیمانه و راهگشای رهبرمعظم انقلاب طی چند روز اخیر، - حداقل 10 روز گذشته- بارها در رسانه ها و مجامع و محافل مطرح شده و هیچکس را نمی توان یافت که از آن بی خبر باشد؛

«از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعا به کشور خیانت کرده است» ضمن آن که این توصیه طی یکسال گذشته نیز به مناسبت های مختلف از سوی حضرت آقا بیان شده و علاوه بر آن، عقل سلیم و برخورداری از کمترین درایت و بصیرت هم بر ضرورت توجه به آن دلالت دارد. بنابراین به آسانی می توان نتیجه گرفت که؛
اولا: اخلالگران کمترین اعتقادی به رهبری انقلاب نداشته و خود را ملزم به پیروی از دستورات و رهنمودهای ایشان نمی دانسته اند.
ثانیا: گروه یاد شده با اقدام اخلالگرانه خود «قطعا به کشور خیانت کرده اند».
ثالثا: با هیچ توجیه و توضیحی نمی توان اخلالگران را در دایره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.
و سوال این است که کدامیک از سه گزینه یاد شده قابل انکار است؟! و درباره کدامیک از آنها می توان کمترین تردیدی داشت؟! و البته بی بصیرتی و کم دانی برخی از آنها- فقط برخی از آنها- نیز می تواند گزینه چهارم باشد.
3- انقلاب اسلامی، تنها انقلاب در جهان امروز است که همه ساله مشروعیت و مقبولیت خود را با حضور حماسی و بی نظیر مردم در یوم الله 22 بهمن به رخ جهانیان می کشد و با این حضور حماسی، تبلیغات مسموم و هجوم پرحجم دشمنان بیرونی را نقش بر آب می کند. این نکته به اندازه ای بدیهی است که نه فقط بر هیچیک از مردم شریف و هوشمند ایران اسلامی پوشیده نیست، بلکه برای کندذهن ترین افراد نیز به آسانی قابل فهم است. بنابراین چگونه می توان احتمال داد که اخلالگران دیروز از این نکته بدیهی بی خبر بوده اند و بی آن که بدانند چه می کنند و بدون اطلاع از پی آمدهای اقدام دشمن پسند خویش دست به اخلال زده اند؟! ممکن است گفته شود که آنان از برخی مواضع رئیس مجلس عصبانی بوده اند! که این عذر بدتر از گناه است چرا که می دانستند با اخلالگری در مراسم باشکوه 22 بهمن، قبل از آن که به خیال خود، از رئیس مجلس انتقام بگیرند! ساز دشمنان بیرونی را کوک کرده و به تعبیر حکیمانه رهبرمعظم انقلاب «قطعا به کشور خیانت کرده اند». آیا، این تناقض قابل توجیه است؟!
4- نقش راهپیمایی عظیم و حماسی 22 بهمن در خنثی کردن تبلیغات دشمنان بیرونی به اندازه ای است که بارها به صراحت و بدون پرده پوشی از آن به عنوان حرکتی که همه ساله بر تبلیغات پرحجم آنها خط بطلان می کشد یاد کرده و می کنند و بر ضرورت حاشیه سازی برای تحت الشعاع قرار دادن این حماسه عظیم و دشمن شکن اصرار داشته و دارند که به عنوان نمونه می توان از تجمع نزدیک به 100 نفره گروهک های ضد انقلاب در پارک ملت تهران در بعدازظهر 22 بهمن سال 1379 و نمونه های مشابه دیگری از این دست یاد کرد. آیا نباید حاشیه سازی دیروز را در بستر برخی دیگر از حاشیه سازی های مشابه ارزیابی کرده و آیا نباید مسئولان ذیربط به دنبال پیگیری آن باشند؟!

5- تجربه 15سال گذشته- بعد از خروج گروهک های تابلودار ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور- نشان داده است که دشمنان بیرونی، حاشیه سازی های خود را با بهره گیری از عوامل بی تابلوی خود و در پوشش اختلاف ها و درگیری های جریانات و یا شخصیت های سیاسی درون نظام دنبال می کنند و همین تجربه با توجه به اسناد موجود حکایت از آن دارد که حاشیه سازان اولا؛ به هیچیک از جریانات سیاسی درون نظام اعتقاد و ارادتی ندارند و ثانیا؛ حاشیه سازی خود را به عنوان یک پروژه در روزهای حماسه ساز کشور کلید می زنند. روزهای حماسه سازی نظیر روز قدس، 22 بهمن و...
6- حالا به متن این پیامک توجه کنید!
«یکشنبه انتقام، پاسخی به یکشنبه سیاه! دست خدا از آستین مردم بیرون آمد»!
تصور می کنید این پیامک را چه کسانی بلافاصله بعد از ماجرای دیروز قم به این سوی و آن سوی ارسال کرده اند؟! خودتان دنبال کنید! و اما درباره «دست خدا» که در پیامک آمده است گفتنی است؛ اوایل انقلاب، اعلامیه ای با متن زیر در یکی از نقاط پر تردد تهران پخش شده بود «همانگونه که خدا صلی الله علیه و آله در قرآن فرموده است...»!! آیا پیامک یاد شده نوع اصلاح شده! اطلاعیه اوایل انقلاب نیست؟!
7- کسانی که روز یکشنبه هفته گذشته آن حرکت ناپسند و دشمن شاد کن و مصداق تعبیر «خیانت به کشور» را رقم زدند باید می دانستند دو جریان نیم نفس و مرموز فتنه و حلقه انحرافی که هیچکدام به هیچیک از طرفین ماجرا ارادتی ندارند و برخلاف آنچه به ظاهر ادعا می کنند نه تنها با یکدیگر اختلافی ندارند، بلکه در پشت صحنه دست های به هم گره خورده نیز دارند، گوش به زنگ صید ماهی مطلوب دشمن از آب گل آلود نشسته اند ...
8- بلافاصله بعد از ماجرای دیروز قم، رسانه ها و محافل بیگانه که مانند همیشه برای طفره رفتن از پوشش خبری حماسه عظیم و بی نظیر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، و کوچک نمایی این رخداد بزرگ به دنبال سوژه بودند، ماجرای یاد شده را به تیتر و خبر اول خود تبدیل کردند. انگار نه انگار که چند ده میلیون نفر از مردم پاکباز و خداجوی این مرز و بوم به حمایت از اسلام و انقلاب به میدان آمده بودند. آیا این هم پوشانی تصادفی بوده است؟!
9- و بالاخره این نکته نیز گفتنی است حزب الله گروه گرا و قبیله گرا نیست که به حمایت یا مخالفت با این یا آن سوی ماجرا، آب به آسیاب دشمن بریزد و به لطف خدا تاکنون اینگونه نبوده است.
حزب الله نقشه راه را از رهبرمعظم انقلاب می گیرد و اقدامات و مواضع این و آن را- هر که باشند و در هر مقامی جای گرفته باشند- با خطی که حضرت آقا ترسیم فرموده اند به ارزیابی می نشیند. حضرت آقا با صراحت می فرمایند «هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعا به کشور خیانت کرده است» و اخلالگران مورد اشاره دقیقا چنین کرده اند. تحت پوشش کدام یک از طرفین اختلاف؟! و با کدام بهانه؟! مهم نیست! مهم آن است که مطابق نظر صریح و حکیمانه رهبرمعظم انقلاب، مرتکب «خیانت» شده اند. امید آن که جرم آنها فقط کم دانی و غفلت باشد و نه...!

دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 12:13 عصر

سو استفاده از تریبون 22 بهمن برای انتخابات!

متاسفانه مسئولین از هر تریبون در راستای اهداف انتخاباتی خود سو استفاده می کنند و بهرگیری از حضور گسترده مردم در چنین راهپیمایی‌هایی در واقع مصداق بارز خیانت به ملت و کشور است.

به گزارش شریان نیوز ، مردم در یوم الله 22 بهمن نشان تا آخرین نفس پیرو ولایت فقیه هستند و حضور پر شور آنها بار دیگر آمریکا را مایوس کرد و دشمنان انقلاب و نظام مقدس همواره سعی و تلاش دارند تا مردم در این راهپیمائی حضوری کمرنگ داشته باشند و به این منظور برای دلسرد کردن مردم گام بر می دارند و اما در راهپیمائی 22 بهمن امسال نیز مردم به مانند سال های گذشته برای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی حضوری گسترده و پرشور خواهند داشت.

اما متاسفانه  در حواشیه روز 22 بهمن برخی از مسئولین از حضور پرشکوه مردم سو استفاده و مصادره به مطلوب کردند و سخنان و شعار های انتخابات در این میان بر زبانشان جاری می شد.

راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن برای کنار گذاشتن اختلافات است نه اینکه از حضور مردم برای تبلیغات انتخاباتی زودهنگام جریان انحرافی سوء استفاده شود.

محمود احمدی نژاد در آخرین بخش از سخنانش در میدان آزادی تهران به دعا پرداخت و گفت: ای خدای بزرگ لطف و رحمت را بر ملت ایران و همه ملت ها مستدام بدار و تنها باقی مانده بهاران و همه عشق حضرت مهدی را به ما برسان! زنده باد بهار، زنده باد بهار، زنده باد بهار!

این شعار یادآور پوسترهای تبلیغاتی است که در استقبال صد نفره حامیان دولت از احمدی نژاد در بازگشت از مصر رونمایی شد و طی آن ، مشایی با سخنانی ، به طور غیر رسمی تبلیغات اتنخاباتی خود را آغاز کرد. در آن پوسترها نیز ، شعار "زنده باد بهار" تکرار شده بود.   کمپین انتخاباتی مشایی ، با این شعار فعالیت خود را آغاز کرده است.

متاسفانه مسئولین از هر تریبون در راستای اهداف انتخاباتی خود سو استفاده می کنند  و بهرگیری از حضور گسترده مردم در چنین راهپیمایی‌هایی در واقع مصداق بارز خیانت به ملت و کشور است.

از سوی دیگری ، طبق گزارشات واصله یک نماینده مجلس در شب 22 بهمن مصاحبه ای با خبرگزاری کرده است که خوراک شبک های ماهواره ای غربی ( بی بی سی ) شد که شبکه بی بی سی در شب 22 بهمن در زیر نویس خود این چنین اعلام کرد:آقای ع-س نماینده مردم خ می گوید دو هزار نفر کارگران ساخت پل راه آهن شهر خ شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند، که این سخنان تامل انگیر غیر از خیانت به ملت هیچ چیز دیگر ندارد ؛البته هیچ معلوم نیست با چه اهدافی در شب یوم الله 22 بهمن این سخنان را به زبان اورده است!؟


 


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 12:9 عصر

رار کروبی و پوشش زنانه موسوی

دوشنبه 23 بهمن 1391 ساعت 9:19
سه سال قبل در چنین روزی (22 بهمن 88) مردم سراسر کشور در راهپیمایی تاریخی 22 بهمن حاضر شدند تا عملا بعد از راهپیمایی 9 دی، دومین تجمع کم سابقه ملت در مبارزه با فتنه گران برگزار شود.

به گزارش هم اندیشی، به نقل از کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس؛ مهم ترین وقایع این روز را از نظر می گذرانید:


* رجانیوز: راهپیمایی مردم ایران در سراسر کشور به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد. جمعیت حاضر در خیابان های سراسر کشور به خصوص پایتخت به حدی بود که شبکه ای. بی. سی آمریکا نیز نتوانست در این باره سکوت کند و با اشاره به این که تعداد کمی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به خیابانها آمده بودند، تاکید کرد که این افراد قبل از آن که بخواهند دست به اقدامی آشوبگرانه بزنند، توسط مردم پراکنده شده و در میان سیل عظیم جمعیت حاضر در صحنه و حامیان انقلاب اسلامی ایران محو شدند.


* فارس: علیرغم آنکه از روزهای قبل از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن شبکه های مختلف خارجی با فراخوان های متعدد خود از مردم خواستند تا با نمادهای سبز در خیابانها حاضر شوند اما کثرت جمعیت مردم در این روز به حدی بود که در هیچ نقطه ای از کشور غیر از مردمی که برای راهپیمایی و تجدید بیعت با رهبر انقلاب در صحنه حاضر شده بودند، گروه دیگری مشاهده نشد. این امر سبب شد تا در روزهای بعد از 22 بهمن رسانه های بیگانه با حمله به یکدیگر به دنبال پیدا کردن مقصر این اتفاق باشند. سایت متعلق به مهاجرانی طی فراخوانی قبل از 22 بهمن به هواداران فرقه سبز، از آنها خواسته بود به صورت ناشناس و بدون استفاده از نمادهای سبز وارد میدان آزادی شوند و سپس با عیان کردن نمادهای سبز خود و سوت زدن به هنگام سخنرانی رییس جمهور اعتراض خود را اعلام کنند که این طرح به نام پروژه «اسب تروا» مشهور گشت اما با حضور میلیونی مردم تهران در این روز و ناپدیدی اقلیتی که مدعی تقلب در انتخابات بود، عملا این طرح و طرح های مشابه دیگر برای برهم زدن نظم عمومی در 22 بهمن با شکست مواجه شد.


*رجانیوز: مهدی کروبی که از قبل اعلام کرده بود ساعت 10 صبح در میدان صادقیه حاضر خواهد شد، به محض پیاده شدن از ماشین خود در در ساعت 11 در خیابان منتهی به این میدان با خشم مردم حاضر در آنجا مواجه شد، به نحوی که بار دیگر عمامه وی بر زمین افتاد و با کمک محافظین خود مجددا سوار بر ماشین شد و از دست مردم گریخت. بنابر گفته شاهدان عینی، کروبی مجموعا کمتر از 20 ثانیه توانست در جمع مردم حاضر شود و برای حفظ جان خود به سرعت از میان جمعیت که شعارهایی علیه وی سر می دادند فرار کرد.


* فارس: میرحسین موسوی ساعت 11 به قصد حضور در جمع مردم از خیابان رودکی عازم راهپیمایی بود که پس از مشاهده حضور میلیونی مردم به سمت یکی از کوچه‌های این خیابان به نام بن‌بست مصطفی رفته و در یکی از ساختمانهای آنجا پنهان شد. وی تا ساعت دو و نیم بعد از ظهر در این ساختمان حضور داشت و تیم حفاظتی وی پس از مشاهده خلوتی خیابان‌ها و عدم حضور مردم او را تحت مراقبت شدید با پوشش پارچه ای از کوچه خارج کرده و سوار برخودروها منطقه را ترک کردند.


* شبکه ایران: «سید محمد خاتمی نیز در تقاطع زنجان- آزادی درصدد ورود به جمع میلیونی مردم بود که در مواجهه با مردم این محل را ترک کرد. مردم تهران با مشاهده وی با شعار « مرگ بر منافق» خشم و عصبانیت خود را نسبت به وی اعلام کردند»


* فارس: هاشمی رفسنجانی که از تقاطع خیابان فلسطین - انقلاب به جمع راهپیمایان پیوست با شعار راهپیمایان تهرانی مواجه شد: «هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت»


* فارس خبر داد: طبق برآوردهای نهادهای مختلف، بیش از 50 میلیون در سراسر کشور در این جشن ملی در خیابانها حضور پیدا کردند.


* فارس: در قسمتی از قطعنامه پایانی راهپیمایان پایتخت تاکید شد: «ما از برخی خواص که از حیثیت انقلاب و نظام کسب وجاهت کرده اند، می خواهیم به تبعیت از مقام معظم رهبری به جای اتخاذ مواضع غیرشفاف و دوپهلو به صفوف فشرده ملت پیوسته ، با صراحت صف شکنان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند. ما از قوه محترم قضائیه انتظار داریم با کمال قاطعیت به جرم سنگین فتنه گرانی که واردکردن خسارات فراوان جانی و مالی به مردم، اتلاف اموال عمومی، سلب امنیت و هتک مقدسات، دشمنان را شاد کرده و بهانه به دست آنها داده اند قاطعانه رسیدگی کرده ، حکم عادلانه اسلام را بدون پروا در حق آنها اجرا و ریشه فساد را برای همیشه بخشکانند»


* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با صدور پیامی خطاب به ملت ایران از حضور شگفت آفرین مردم قدردانی کردند. در قسمتی از این پیام آمده است: «خسته مباد گامهای استوارتان، سربلند باد پرچم همت و آزادگیتان. درود خدا بر عزم راسخ و بصیرت بی‌همتایتان، که همیشه درلحظه‌ی نیاز، صحنه‌ی رویارویی با بددلان و بدخواهان را عرصه‌ی پیروزی حق میسازد و نمایشگاهی از عزت و عظمت می‌آراید ... آیا سی و یک سال آزمون و خطای چند دولت متکبّر و زورگو کافی نیست که آنان را از خواب غفلت بیدار کند و بیهودگی تلاش برای سیطره بر ایران اسلامی را به آنان تفهیم نماید؟



آیا حضور دهها میلیون انسان بصیر و پرانگیزه در جشن سی و یکسالگی انقلاب کافی نیست که معاندان و فریب‌خوردگان داخلی را که گاه ریاکارانه دم از «مردم» می‌نند، به خود آورد و راه و خواست مردم را که همان صراط مستقیم اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله و راه امام بزرگوار است،‌ به آنان نشان دهد؟ دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند که این ملت راه خود را شناخته و تصمیم خود را گرفته است و برای رسیدن به قله پیشرفت و سعادت با تکیه بر خدا و اعتماد به قدرتی که خداوند به او بخشیده است هر مانعی را از سر راه بر خواهد داشت.»
ب


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 12:7 عصر

 

با چربی سوزهای باورنکردنی خود را لاغر کنید!!

کد خبر: 50260. دو شنبه 23 بهمن 1391، ساعت 8:33 [ نسخه چاپی ]
یکی از راه های کاهش وزن استفاده از چربی سوزهاست که البته بیشتر به صورت شیمیایی و دارویی تهیه می شوند به همین علت استفاده از آن ها کمتر توصیه می شود اما شما می توانید از غذاهای مختلفی که خاصیت چربی سوزی دارند به جای قرض های شیمیایی استفاده کنید.


 

به گزارش زلال نیوز ، کاهش وزن جدیدا به یک مسئله بسیار گسترده در دنیا تبدیل شده است و بسیاری از افراد چاق به دنبال آن هستند تا به هر روشی وزن خودشان را کاهش دهند و در این میان از غذاهای متفاوت برای کاهش وزن تغذیه می کنند.

برخی از چربی سوزها مانند فلفل قرمز بسیار محبوب هستند اما همچنان تعدادی ماده چربی سوز وجود دارد که شاید آن ها را نمی شناسید و یا به خاصیت چربی سوزی آن ها آگاه نیستید.

شکلات تلخ

شکلات یکی از موادی است که بسیاری از تحقیقات نشان از آن دارد که باعث چاقی و یا افزایش وز در بدن ما می شود اما این تحقیقات در مورد شکلات تلخ و اصل صدق نمی کند.

بسیاری از تحقیقات نشان از آن دارد که افرادی که شکلات تلخ مصرف می کنند بیشتر لاغر می شوند.  البته به این نکته توجه کنید که شکلاتی به عنوان تلخ حساب می شود که حداقل 70 درصد آن از کاکائو خالص باشد.

تخم مرغ

بر اساس تحقیقات مختلف که تا به حال انجام شده است تخم مرغ بزرگترین منبع روتئین روی زمین است و تمامی 9 آمینو اسید مفید برای عضله سازی در آن قرار دارد. این در حالی است که تخم مرغ به فرآیند عظله سازی کمک می کند و در کنار آن میزان زیادی ار چربی های شکمی و بدن شما را از بین می برد.

تخم کتان

یکی از دانه های مغذی که می توانید در طول روز از آن استفاده کنید تخم کتان است که غالبا از آن روی ماست و یا درون سالاد استفاده می شود. کلسترول مملو از مواد مغذی است که به شما کمک می کند

تا بدنی همیشه سالم و همچنین لاغر داشته باشید. نکته ای که در مورد این ماده مغذی باید بدانید این است که برای اینکه چربی سوزی آن بر روی بدن شما تاثر داشته باشد باید روزانه از آن استفاده کنید.

فلفل دلمه ای زرد

با فلفل دلمه ای آشنا هستید ولی معمولا از نوع سبز آن استفاده می کنیم این در حالی است که به گفته پزشکان استفاده از فلفل دلمه ای زرد برای افرادی که رژیم دارند بسیار لازم است.

  ویتامینC و ماده مغذی به نام کارنتین که در این سبزی وجود دارد متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی وزن خودتان را کاهش دهید.

بادام زمینی

منبع غنی فیبر که در بادام زمینی های خام قرار دارد گزینه دیگری است که افراد چاق برای لاغر شدن باید به آن توجه کنند. خوردن بادام زمینی باعث می شود تا شما احساس سیری کامل کنید و این خود از خوردن غذاهای مختلف جلوگیری می کند همچنین بادام زمینی به باعث می شود تا دستگاه گوارش مقداری کالری بسوزاند تا آن را هضم کند و این خود یک عال چربی سوز واقعی است.

 


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:59 صبح

 

موارد کاربرد پیاز که نمی دانید

کد خبر: 50253. دو شنبه 23 بهمن 1391، ساعت 8:34 [ نسخه چاپی ]
حتماً پیاز تا به حال بارها و بارها اشکتان را در آورده است و احتمالاً دل خوشی از آن ندارید. اما باید بدانید همین پیاز اشک آور می‌تواند یک آفت کش طبیعی باشد، بوی رنگ تازه را از بین ببرد،...


 

به گزارش زلال نیوز ، حتماً پیاز تا به حال بارها و بارها اشکتان را در آورده است و احتمالاً دل خوشی از آن ندارید. اما باید
بدانید همین پیاز اشک آور می‌تواند یک آفت کش طبیعی باشد، بوی رنگ تازه را از بین ببرد، چاقوهای آشپزخانه‌تان را جلا دهد و غیره.

اگر می‌خواهید بدانید «چه می‌کند این پیاز؟» این مطلب کوتاه را تا آخر بخوانید. راه‌هایی برای جلوگیری از اشک ریختن حین پوست کندن پیاز را نیز خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

پیاز بوی رنگ تازه را از بین می‌برد
برای این که خیلی زود به بوی اتاقی که تازه رنگ شده عادت کنید، چند عدد پیاز را نصف کرده و داخل یک بشقاب قرار دهید. مقداری آب هم داخل بشقاب بریزید و در اتاق بگذارید. خواهید دید که بعد از چند ساعت همین پیازها بوی رنگ را از بین خواهند برد.
پیاز چاقوهای آشپزخانه‌تان را جلا می‌دهد
اگر چاقوهایتان کدر، زنگ زده و کند شده است آن‌ها را سه تا چهار بار و یا بیشتر در یک عدد پیاز بزرگ بکشید.
پیاز از خرابکاری حیوانات خانگی پیشگیری می‌کند
اگر حیوان خانگی دارید و نگرانید که در گوشه و کنار خانه خرابکاری بکند توصیه می‌کنیم چند عدد پیاز را بُریده و داخل یک بشقاب در مکان‌های پنهان قرار دهید. حیوانات خانگی مثل گربه‌ها از بوی پیاز بدشان می‌آید و هیچ وقت به محلی که پیاز باشد برنمی‌گردند.

پیاز جای نیش زنبور را تسکین می‌دهد
اگر زنبوری پیدا شد و خدای نکرده نیشتان زد یک تکه پیاز را روی جای نیش قرار دهید تا درد را تسکین دهد. البته توجه داشته باشید اگر به نیش زنبور و یا حشرات دیگر حساسیت دارید، خیلی زود به پزشک مراجعه کنید.
یک ساعت قبل از پوست کندن، پیازها را در جایخی یخچالتان قرار دهید. سرما،
جلوی آنزیم‌هایی که باعث سرازیر شدن اشک می‌شود را می‌گیرد
پیاز یک آفت کش طبیعی است
چهار عدد پیاز، دو حبه سیر، دو قاشق غذاخوری فلفل و یک لیتر آب را در مخلوط کن بریزید تا کاملاً زده شود. مقداری صابون رنده کنید.
دو قاشق غذاخوری از این صابون را در یک سطل حاوی 8 لیتر آب حل کنید. ترکیب پیازی که تهیه کرده‌اید را داخل سطل آب و صابون بریزید و کاملاً هم بزنید.

محلولی که تهیه کرده‌اید را با خیال راحت روی گیاهان خود بریزید. این آفت کش طبیعی بسیار موثر است و در عین حال به محیط زیست هم آسیبی نمی‌رساند.

چند توصیه برای این‌که پیاز اشکتان را در نیاورد
* اول سر پیاز را ببرید و از بالا به پایین پوست آن‌را بکنید.
* به تیغه‌ی چاقویتان آب لیموترش بزنید.
* چند لیمو ترش را در آب بچکانید. پوست پیاز را بکنید و قبل از خرد کردن، آن‌را 15 دقیقه در این آب حاوی لیموترش بیندازید.
* یک ساعت قبل از پوست کندن، پیازها را در جایخی یخچالتان قرار دهید. سرما، جلوی آنزیم‌هایی که باعث سرازیر شدن اشک می‌شود را می‌گیرد.
* عینک شنا بزنید
* یک عدد چوب کبریت بین دندان‌هایتان بگذارید. نوک قرمز کبریت بیرون باشد.


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:58 صبح

تصاویر برهم زنندگان جلسه سخنرانی لاریجانی در قم

به گزارش آخرین نیوز، شماری از معترضان صبح امروز با شعار دادن و حمله فیزیکی و پرتاب کفش، مهر و سنگ به سمت تریبون سخنرانی مراسم 22 بهمن در صحن حرم حضرت معصومه در قم، مانع از ادامه سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شدند.

 

گفتنی است تصاویر زیر را سایت مجلس منتشر کرده است.




















 


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:57 صبح

چفیه به آکادمی موسیقی گوگوش رسید!!+عکس

شبکه من و تو که هر اقدامی را در جهت تخریب فرهنگ و نوع پوشش جوانان ایرانی به کارگرفته است این بارچفیه را که نماد پوشش بسیجی است سوژه خود قرار داد.

به گزارش شریان نیوز، شبکه من و تو که هر اقدامی را در جهت تخریب فرهنگ و نوع پوشش جوانان ایرانی به کارگرفته است این بارچفیه را که نماد پوشش بسیجی است سوژه خود قرار داد.

در برنامه آکادمی موسیقی گوگوش یکی از شرکت کنندگان به هنگام مصاحبه با دوربین این برنامه چفیه ای را به گردن خود انداخته و به همراه آن جلوی دوربین شبکه من وتو رفت.

در ماه ها و سال های اخیر چفیه های تولید شده در اسراییل به شکل گسترده ای در سراسر جهان پخش شده است که بسیاری از آنها دارای علامت ستاره داود واسکلت جمجمه انسان در حاشیه های آن است که اغلب از چشم استفاده کنندگان پنهان می ماند.

در برنامه ای که مربوط به مد می باشد تبلیغ استفاده از چفیه با آرم ستاره داود را آغاز کرده است . در این برنامه ها شوهایی به نمایش در می آید که در آنها مانکن های مرد با چفیه های منقش به ستاره داود ظاهر می شوند.

همچنین برای فراگیر شدن این نماد جهاد اسلامی به عنوان دستمال مد از شخصیت های معروف بعضا یهودی و صهیونیست مانند دیوید بکهام نیز استفاده شد.

چفیه اکنون در اروپا و بویژه در اسپانیا و دانمارک به قیمت بالایى به فروش مى‌رسد. در ژاپن، چفیه‌های مارکدار با قیمت‌هاى نجومى عرضه مى‌شود که قیمت برخى از آنها به هزار دلار نیز مى‌رسد. در سال 2001 نیز ایالات متحده چفیه‌هایى با علامت « no war» در سراسر آن کشور توزیع کرد.

از آنجایی که چفیه به عنوان نماد مسلمانان و مبارزان فلسطینی محسوب می شود و به تدریج این نماد به فرهنگ مبارزه و جهاد اسلامی در سراسر دنیا و به ویژه در خاور میانه و ایران توسط اسلامگرایان مورد استفاده قرار می گیرد، آمریکا و صهیونیست با تولید این نماد فرهنگی و جهاد اسلامی سعی در مصادره آن برای خود دارد و با این کار به نوعی سعی در تبدیل این نماد به یک دستمال گردن ساده دارند.

شایان ذکر است که شبکه من وتو سیاست خود را برمبنای اهداف صهیونیست و دولت انگلیس پایه گذاری کرده و حتی برای ترویج فرهنگ غربی به چفیه نیز رحم نکرده و برای مصادره این نماد اسلامگرایی و جهاد از آن به عنوان مد های غربی در برنامه های خود استفاده می کند.


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:56 صبح
3 جوان ایرانی که دنیا را تغییر خواهند داد + عکس
به گزارش 598 به نقل از فرهنگ نیوز، دوهفته‌نامه فوربز فهرستی از افراد زیر 30 سال را منتشر کرده است که به نوشته این نشریه، دنیا را تغییر خواهند داد. این فهرست که به 30 زیر 30 مشهور است، در بخش‌های پانزده‌گانه‌ای چون رسانه، هنر، انرژی، اقتصاد، ورزش، فناوری و مواردی دیگر تقسیم و در هر کدام از این دسته‌ها 30 نفر فرد تأثیرگذار همراه با زندگینامه‌ای کوتاه معرفی شده‌اند. در فهرست بخش فناوری نام چند ایرانی‌تبار زیر 30 سال به چشم می‌خورد.

داریان شیرازی

 
 
 

داریان شیرازی که پدری ایرانی و مادری آمریکایی دارد در حال حاضر 26 ساله است. او از 15 سالگی کار خود را در شرکت eBay آغاز کرد و به سرعت به شرکت فیس‌بوک پیوست. پس از آن با بنیانگذاری سایت‌ها و شرکت‌های نوپایی چون Fwix، Fotodunk و iCast در حوزه‌های روزنامه‌نگار شهروندی و شبکه‌های اجتماعی به موفقیت‌های بزرگی رسید.
 
شرکت او، Radius Intelligence در حال حاضر یکی از موفق‌ترین سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات کسب‌وکارهای کوچک است که ساماندهی اطلاعات و به‌روزرسانی بیش از 20 میلیون شرکت کوچک را انجام می‌دهد.

 

بابک پهلوان

 
 
 

او با 29 سال سن مدیرعامل اجرایی شرکت Clever Sense است. او به ایجاد برنامه Arthur کمک کرد. یک برنامه ویژه گوشی‌های آیفون که به کاربران برای یافتن غذاخوری‌ها و کافه‌های مورد علاقه‌شان یاری می‌رساند.
 
او در سال 2011 به گوگل پیوست تا به پیشرفت پروژه Google Place کمک کند. این سرویس گوگل هم برای یافتن مکان‌های مورد علاقه کاربران طراحی شده است. او در حال حاضر سرپرست نرم‌افزار آمار گوگل یا Google Analytics است.

 

آرش فردوسی

 

 
 

آرش فردوسی یکی از بنیانگذاران سایت دراپ‌باکس Dropbox است که یک ارائه‌کننده خدمات میزبانی فایل‌ها در وب است و امکان همگاه‌سازی (synchronization)‏ پرونده‌ها روی چند رایانه مختلف یا بین چند کاربر متفاوت را از راه اینترنت فراهم می‌کند. آرش فردوسی شرکت دراپ‌باکس را همراه با یکی دیگر از دانش‌آموختگان دانشگاه ام‌آی‌تی بنیان گذاشت.
 
کاربران در حال حاضر پس از نام‌نویسی در این سایت فضای رایگان 2 گیگابایتی در اختیار خواهند داشت اما می‌توانند حجم بیشتری را در صورت نیاز خریداری کنند. این فضا به کاربران امکان می‌دهد تا به فایل‌ها خود از نقاط مختلف و از کامپیوترهای متفاوت دسترسی داشته باشند یا آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند.
 
فهرست کارآفرینان و نوآوران دوهفته‌نامه فوربز به طور سالانه منتشر می‌شود. شرکت فوربز هر سال چندین فهرست مختلف منتشر می‌کند که از میانشان می‌توان به فوربز 500 (فهرست 500 شرکت آمریکایی برگزیده)، فوربز جهانی 2000 (2000 شرکت برگزیده جهان) و فهرست قدرت‌مندترین زنان جهان اشاره کرد

دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:53 صبح

من رئیس جمهوری ممتاز هستم

بنی صدر: من نخستین شخصی هستم که در تاریخ بشر با چنین اکثریتی به ریاست جمهوری رسیده ام ، هیچ رئیس جمهوری تا این زمان با چنین اکثریتی به ریاست جمهوری نرسیده است از این رو در شان من نیست که به کارهای کوچک بپردازم

رخدادهای 23 بهمن 1358

چکیده

  • رهبر انقلاب در پیامی خطاب به ملت ایران به مناسبت نزدیکی برگزاری انتخابات مجلس شورای ملی تاکید کردند : من از شما می‎خواهم که تا انعقاد مجلس شورای اسلامی که شورای انقلاب به منزله آن است، از شورای انقلاب اسلامی و از افراد آن شورا که خدمتگزار به اسلام و به ملت و مورد تأیید اینجانب هستند پشتیبانی نمایید.
  • بنی صدر رئیس جمهور در گفت و گویی تاکید کرد : من نخستین شخصی هستم که در تاریخ بشر با چنین اکثریتی به ریاست جمهوری رسیده ام ، هیچ رئیس جمهوری تا این زمان با چنین اکثریتی بریاست جمهوری نرسیده است .
  • وی همچنین گفت : باید مردم به تناسب رایی که به ریاست جمهوری داده اند به نمایندگان نیز رای دهند و اگر مجلس [با دولت ] هماهنگ نباشد ایران منفجر می شود .
  • اعضای شورای شهر نقده بطور دسته جمعی استعفا دادند .
  • تیمسار سرلشکر محمد هادی شادمهر رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی در یک گفت و گوی مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی موقعیت ارتش را قبل و پس از انقلاب تشریح کرده و از خاتمه تصفیه در ارتش خبر داد .
  • در آستانه انتخابات مجلس، جبهه ملی ایران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور در 11ماده نواقص قانون انتخابات را برشمرده و از بنی صدر خواست که با اختیارات و امکاناتی که دارد برای رفع نواقص و برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد تلاش کند .
  • لوله نفت موسیان واقع در شهرستان دهلران از توابع استان ایلام بوسیله بمب دستی منفجر شد.
  • روزنامه اطلاعات در گزارشی از بیمارستان قلب تهران نوشت : امام خمینی پس از ترک بیمارستان به خواست و تقاضای تیم پزشکی معالجشان در تهران اقامت خواهند کرد.

تا تشکیل مجلس از شورای انقلاب پشتیبانی کنید 

رهبر انقلاب در پیامی خطاب به ملت ایران به مناسبت نزدیکی برگزاری انتخابات مجلس شورای ملی تاکید کردند: من از شما می‎خواهم که تا انعقاد مجلس شورای اسلامی که شورای انقلاب به منزله آن است، از شورای انقلاب اسلامی و از افراد آن شورا که خدمتگزار به اسلام و به ملت و مورد تأیید اینجانب هستند پشتیبانی نمایید. من از شورای انقلاب می‎خواهم که به خدمت صادقانه خود ادامه دهند و از همه اعضای دولت، چه کشوری و چه لشکری می‎خواهم که صادقانه با آنان همکاری نمایند.(1)

گفتنی است پیش از این برخی گروهها و افراد به بنی صدر پیشنهاد می کردند که شورای انقلاب را منحل کند .

کمک به سیل زدگان خوزستان

رهبر انقلاب در پیام دیگری از مسئولان خواستند به کمک سیل زدگان خوزستان بشتابند . (2)

بنی صدر : سیاست سازشکارانه را محکوم میکنیم

بنی صدر رئیس جمهور در گفت و گویی تاکید کرد : ما نمیخواهیم زیر سلطه آمریکا زندگی کنیم و هرگونه سیاستی در جهت قبول سلطه بعنوان یک واقعیت را سازشکاری تلقی میکنیم و آنرا به شدت محکوم میکنیم . بنی صدر با انتقاد از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام گفت : دانشجویان 50آمریکایی را به ایران دعوت کرده اند بدون اینکه به خودشان زحمت بدهند با وزارت خارجه هماهنگی کنند ، آنها در دعوت نمایندگان نهضت ها نیز به این گونه عمل کرده و وزارت خارجه را در جریان قرار نداده بودند .

من اولین در تاریخ بشر هستم ! / انجام کارهای کوچک در شان رئیس جمهور نیست !

بنی صدر در ادامه گفت : من نخستین شخصی هستم که در تاریخ بشر با چنین اکثریتی به ریاست جمهوری رسیده ام ، هیچ رئیس جمهوری تا این زمان با چنین اکثریتی بریاست جمهوری نرسیده است از این رو در شان من نیست که به کارهای کوچک بپردازم ، من فقط به کارهایی رسیدگی می کنم که در سطح ملی باشد.

بنی صدر با انتقاد از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام گفت : دانشجویان 50آمریکایی را به ایران دعوت کرده اند بدون اینکه به خودشان زحمت بدهند با وزارت خارجه هماهنگی کنند ، آنها در دعوت نمایندگان نهضت ها نیز به این گونه عمل کرده و وزارت خارجه را در جریان قرار نداده بودند .

مجلس اگر با من هماهنگ نباشد ایران منفجر می شود !

بنی صدر در باره انتخابات مجلس شورای ملی نیز گفت : باید مردم به تناسب رایی که به ریاست جمهوری داده اند به نمایندگان نیز رای دهند و اگر مجلس [با دولت ] هماهنگ نباشد ایران منفجر می شود . (3)

اعضای شورای شهر نقده دستجمعی استعفا دادند

اعضای شورای شهر نقده بطور دسته جمعی استعفا دادند . اعضای شورای شهر نقده با انتشار اطلاعیه ای دلایل استعفای خود را عدم قدرت اجرایی و تعدد مراکز تصمیم گیری اعلام کرده اند . (4)

تصفیه در ارتش خاتمه یافت

تیمسار سرلشکر محمد هادی شادمهر رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی در یک گفت و گوی مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی موقعیت ارتش را قبل و پس از انقلاب تشریح کرده و از خاتمه تصفیه در ارتش خبر داد .

وی در مورد حکم اخراج 145نفر از افسران ارتش از سوی آیت الله خلخالی گفت : چون در دادگاه انقلاب اسلامی نظامی باید علاوه برحاکم شرع قضات ارتش و دادگستری نیز حضور داشته باشند و چون دو قاضی از سوی این دو مرجع در دادگاه شرکت نداشته اند رای صادره قابل اجرا نیست .

تیمسار شادمهر ادامه داد : طبق تصویب شورای انقلاب وظیفه پاکسازی در ارتش بعهده کمیسیون 5نفری وزارت دفاع ملی محول شده که این کمیسیون 7500نفر را در نیروهای سه گانه به علل مختلف مشمول پاکسازی قرار داده و بدین ترتیب موضوع تصفیه در ارتش خاتمه یافته است . (5)

با روشن شدن احتمال پیروزی قاطع نامزدهای حزب جمهوری اسلامی جبهه ملی و شخص رئیس جمهور بشدت نگران شده و در تلاش هستند تا مسیر انتخابات را تغییر دهند . بنی صدر انتخاب نامزدهای غیر همسو با خود را خطرناک دانسته و جبهه ملی نیز با علم به این که نامزدهای مخالف این جبهه در انتخابات پیروز خواهند شد خواستار تغییر قانون انتخابات شده است .

اعتراض جبهه ملی به قانون انتخابات

در آستانه انتخابات مجلس جبهه ملی ایران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور در 11ماده نواقص قانون انتخابات را برشمرده و از بنی صدر خواست که با اختیارات و امکاناتی که دارد برای رفع نواقص و برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد تلاش کند .

جبهه ملی بدون اشاره به فرد و یا گروهی خاص تاکید کرد مواد 4و7که بموجب آن انتخاب نمایندگان با اکثریت مطلق آرا یعنی نصف بعلاوه یک کل آرای هر حوزه انتخابی و دو مرحله ای کردن انتخابات انجام میگیرد در شرایط و جو حاکم فعلی کشور ممکن است موجب شود که گروه های انحصار طلب که مواضع قدرت را اشغال دارند با استفاده از احساسات پاک و نیز رسانه های گروهی موفق شوند که مردم را در جهت داوطلبان خاص گرایش دهند و مانع شوند که سایر گروهها و احزاب سیاسی بتوانند بطور طبیعی کاندیداهای خود را به مجلس بفرستند . (6)

لوله نفت موسیان با بمب منفجر شد

لوله نفت موسیان واقع در شهرستان دهلران از توابع استان ایلام بوسیله بمب دستی منفجر شد .براثر این انفجار لوله نفت مذکور که در حوزه گروهان ژاندارمری موسیان است دچار حریق شد . گفتنی است این حریق با تلاش مامورین ژاندارمری و با بستن شیر لوله نفت مهار شد . (7)

امام خمینی در تهران اقامت میکنند

روزنامه اطلاعات در گزارشی از بیمارستان قلب تهران نوشت : امام خمینی پس از ترک بیمارستان به خواست و تقاضای تیم پزشکی معالجشان در تهران اقامت خواهند کرد. این خبر از سوی دکتر عارفی یکی از اعضای تیم پزشکی امام نیز مورد تائید قرار گرفت . (8)

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد 12، صفحه 149

2- صحیفه امام ، جلد 12، صفحه 151

3- اطلاعات ، 23بهمن 1358، صفحه 9

4- اطلاعات ، 23بهمن 1358، صفحه 9

5- اطلاعات ، 23بهمن 1358، صفحه 11

6- اطلاعات ، 23بهمن 1358، صفحه 12، با روشن شدن احتمال پیروزی قاطع نامزدهای حزب جمهوری اسلامی جبهه ملی و شخص رئیس جمهور بشدت نگران شده و در تلاش هستند تا مسیر انتخابات را تغییر دهند . بنی صدر انتخاب نامزدهای غیر همسو با خود را خطرناک دانسته و جبهه ملی نیز با علم به این که نامزدهای مخالف این جبهه در انتخابات پیروز خواهند شد خواستار تغییر قانون انتخابات شده است .

7- اطلاعات ، 23بهمن 1358، صفحه 3

8- اطلاعات ، 24بهمن 1358، صفحه


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:51 صبح

مذاکره با آمریکا به معنای تسلیم نیست

دکتر داوود هرمیداس باوند، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین المللی در گفتگو با دیپلماسی ایرانی با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران معتقد است ایران انتظار دارد که جدیت و حسن نیت طرف آمریکایی را با تغییر رفتار ببیند.

دیپلماسی ایرانی: محمود احمدی ن‍ژاد، رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مورد رویکرد مقامات آمریکایی خطاب به ایران گفت: «آنها اخیرا با ادبیات بهتری حرف می زنند. گفت وگو بهتر از درگیری است ولی گفت وگو آدابی دارد.به صراحت می گویم، اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت وگو می کنم. گفت وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار». آیا این سخنان به معنی پیش شرطی برای مذاکره با آمریکا محسوب می شوند؟ تا چه اندازه می توان از چشم اندازه بهبود روابط ایران و غرب سخن گفت. این ها سخنانی است که با دکتر داوود هرمیداس باوند، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین المللی در میان گذاشته ایم که در زیر می خوانید:

 بحث مذاکره ایران و آمریکا مدتی است دوباره مطرح شده و از سوی ایران و آمریکا اظهار نظر هایی در این مورد شده است. اساسا این بحث از چه جهت مطرح می شود؟

آمریکا در سالهای اخیر به دنبال مذاکره با ایران بوده است. این اتفاق فقط به دوران اوباما هم منحصر نمی شود. ایران و آمریکا در مسئله افغانستان و عراق با هم مذاکراتی داشتند و تلاش کردند که بحران در این دو کشور را به نحوی مدیریت کنند که به سود هر دو کشور باشد. وقتی زلزله بم رخ داد و آمریکا کمک هایی به ایران فرستاد گفتند که که حاضرند هیئت بلند پایه ای به ایران اعزام شود. در آن زمان به دلیل دوگانگی که در ساختار سیاسی کشور وجود داشت و دولت اصلاحات بر سر کار بود زمینه های این کار مساعد دیده نشد و بنابراین این مذاکرات شکل نگرفت.

اما از زمانی که اوباما به ریاست جمهوری رسید ایده گفتگو با ایران را بیشتر دنبال کرده است. او با شعار تغییر به ریاست جمهوری رسید و در نطق ریاست جمهوری خود در دور اول اعلام کرد که تمایل دارد مشکلات با ایران حل شود و با ایران بدون پیش شرط مذاکره خواهد کرد. او حتی نامه هایی هم به مقامات ایران در این مورد نوشت. با این حال در دور اول به دلایلی تلاش ها برای برقراری مذاکرات ایران و آمریکا ناکام ماند.

بدیهی است که اوباما در دور دوم ریاست جمهوری خود تلاش بیشتری برای اجرایی کردن ایده های خود خواهد کرد. یکی از این ایده ها مذاکره با ایران بوده است و از ظاهر کابینه دوم او نیز چنین چیزی بر می آید. او جان کری را به سمت وزیر خارجه گمارده است و چاک هیگل را برای پست وزارت دفاع انتخاب کرده است که هر دو از مخالفان جنگ و هر دو حامی مذاکره با ایران هستند.

آمریکاییها در روزهای اخیر به صراحت در مورد آمادگی مذاکره مستقیم با ایران سخن گفته اند. جو بایدن، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، چند روز پیش در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که ایالات متحده آماده مذاکره مستقیم با ایران است و اشاره کرد که این مذاکرات زمانی انجام خواهد شد که رهبر جمهوری اسلامی خواهان مذاکره باشد. بنابراین آنچه مشخص است این است که آمریکاییها با رویکرد مثبت به دنبال مذاکره با ایران هستند و از این روست که این بحث مجددا مطرح شده است.

ایران با توجه به خطراتی که از هر سو احساس می کند انتظار دارد که جدیت و حسن نیت طرف آمریکایی را با تغییر رفتار ببیند. لازمه این مسئله این است که علائمی مثبت از رفتارهای جدید نشان داده شود تا ایران اطمینان یابد آمریکا از مذاکره با آمریکا به دنبال پرو‍ژه دیگری نیست و قصد دارد که ایران را به عنوان یک بازیگر منطقه ای به رسمیت بشناسد

آیا ایران با این مسئله موافق است؟

به نظر می رسد همانطور که آقای مهمانپرست هم اشاره کرد در طرف ایرانی هنوز تصمیمی در مورد مذاکره با ایران اتخاذ نشده است. با این حال واقعیت این است که تمایلات و اظهار علاقه هایی در برخی از مقامات ایران دیده می شود و حتی به زبان آورده می شود. آقای احمدی نژادرئیس جمهور و آقای صالحی وزیر خارجه کشورمان واکنش مثتبی به سخنان آقای بایدن نشان دادند و اعلام کردند که مذاکره با آمریکا خط قرمز محسوب نمی شود و سخنان اخیر آمرکیاییها را جدید و مثبت دانسته اند و گفته اند که این سخنان را با دید مثبت بررسی می کنند، با این حال آنها ابراز امیدواری کرده اند که این تغییر لحن و گفتار به تغییر در رفتار تبدیل شود. ولی این که آیا این تمایلات می تواند تبدیل به یک تصمیم از سوی نظام جمهوری اسلامی برای مذاکره با آمریکا شود و از دل مذکراتی سازنده توافقی با آمریکا در مورد مشکلات فی ما بین صورت گیرد؟ این مسئله است که در حال حاضر دیده نمی شود ولی باید منتظر بود و دید در آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد.

شما به تمایل آمریکاییها برای مذاکره با ایران اشاره کردند. ایران چه دلیل دارد که برای مذاکره تمایل داشته باشد؟

ببینید واقعیت این است که ما در حال حاضر در روابط خارجی خود دچار مشکلاتی هستیم که این مشکلات بر وضعیت داخلی ما نیز تاثیر گذار بوده است. آمریکا در سالهای اخیر، خصوصا پس از ریاست جمهوری اوباما، تلاش گسترده ای برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران، تصویب قطنامه های شورای امنیت و اعمال تحریم های گسترده یک جانبه و چند جانبه انجام داده است و این تحریم ها وضعیت اقتصادی داخلی را تحت تاثیر قرار داده است. چنانچه مقامات کشورمان هم اعلام کرده اند این تحریم ها تاثیراتی بر کشور گذاشته است. آقای احمدی ن‍ژاد امروز در سخنرانی 22 بهمن خود گفته که مردم ایران به دلیل فشارهای دشمنان در فشار هستند اعلام کرده که دولت از نارضایتی جمع کثیری از ملت در رنج است. البته نباید فراموش کرد که مشکلات فقط تحت تاثیر تحریم ها نیست و ضعف مدیریت و تصمیم گیری های غیر کارشناسانه هم در مشکلات کنونی موثر بوده است ولی به هر حال وضعیت حاصله این بوده که فروش نفت ایران و در نتیجه در آمدهای نفتی ایران بسیار کاهش یافته است و شاهد سقوط جدی ارزش پول کشور در یک سال گذشته بوده ایم. شاخص های اقتصادی نظیر تورم، بیکاری و .. نیز در حال افول بوده اند.

این مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال داشته اند که شاهد تشدید معضلات اجتماعی مثل زورگیری، طلاق، بالارفتن سن ازدواج و ... هم بوده ایم. بنابراین در این شراط خردمندانه است که برای تغییر در این وضعیت و برون رفت از بحران تدابیری اتخاذ شود. بنابراین به نظر من شرایط کنونی مسئولین اجرایی کشور را بیشتر به این رویکرد سوق داده است که با جدیت بیشتری به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره توجه کنند. با این حال نباید فراموش کرد که دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا در سه دهه گذشته بسیار بلند شده است و نمی توان انتظار داشت که یک شبه همه چیز عادی شود. برای هر دو طرف این مسئله بسیار سخت و زمان بر است.

بدیهی است که صرف مذاکره کردن دال بر تسلیم نیست و مذاکره بین کشورها امری عادی است که می تواند به مرور فضای روانی بهتری در روابط دو جانبه به وجود بیاورد  و طرفین بتوانند در دراز مدت در محیط متفاوتی برای حل مسائل اساسی وارد گفتگو شوند. به هر حال این واقعیتی است که تا مادامی که ایران با آمریکا مشکلات خود را حل نکند نمی توان به بهبود روابط خارجی ایران امیدوار بود.

دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 قرار است هشتم اسفند سال در قزاقستان برگزار شود. بر این اساس به نظر شما تا چه اندازه می توان به این مذاکرات امیدوار بود؟

پیشرفت در مذاکرات 1+5 نیازمند تحقق شرایط و پیش زمینه هایی است. پیشرفت مذاکرات ایران و آژانس یکی از این زمینه هاست که به نظر نمی رسد تحول جدی در این رابطه رخ داده باشد. بحث مذاکره ایران و آمریکا نیز یکی از مسائلی است که توافق ایران و 1+5 را می تواند هموار کند  که این مسئله نیز به وقوع نپیوسته است. از سوی دیگر این که ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد هم منجر شده که در ایران وحدت و انسجام لازم بین قوای مختلف برای توافق وجود داشته باشد و هم این نگاه را برای غرب ایجاد کرده که شاید باید منتظر روی کار آمدن چهره ای جدید در ایران باشند. به این دلیل به نظر نمی رسد در مذاکرات آینده نیز تحول جدی رخ دهد.

در کنار استقبال از تغییر لحن مقامات آمریکایی از سوی برخی مقامات ایرانی این مسئله نیز مطرح شده است که مادامی که تحریم ها و تهدیدهای نظامی علیه ایران برداشته نشود، ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد. تا چه اندازه امکان دارد که آمریکا تحریم ها را برای آغاز مذاکرات لغو کند؟

من فکر نمی کنم که امکان لغو تحریم ها به صورت پیشینی و یک شبه وجود داشته باشد. هر اتفاقی در این رابطه می تواند صورت مرحله به مرحله پیش رود. طرح روسیه هم مبتنی بر مذاکرات  و اقدامت گام به گام بود. در سنت تحریم های غرب هم این مسئله سابقه نداشته که غرب تحریم هایی که علیه یک کشور اعمال کرده را به یک باره لغو کند تا مذاکراتی صورت بگیرد. بنابراین به نظر نمی رسد پیش از آغاز مذاکرات آنها دست به لغو و یا حتی کاهش جدی تحریم ها بزنند. در نهایت ممکن است اعمال تحریم های جدیدی که در پیش است را به تاخیر بیندازند یا اجرای آن را متوقف کنند تا مذاکرات شکل بگیرد.

بر این اساس چه چشم اندازی از این مذاکرات وجود دارد؟

چنانچه اشاره کردم شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی دو طرف را به سمت برقراری مذاکرات رهنمون می سازد با این حال در پیش گرفتن خردمندی و منطق مذاکره یکی از مهم ترین مسائلی است که باید دو طرف باید در نظر داشته باشند. ایران و آمریکا باید از تاریخ سوء تفاهماتی که بر این رابطه سایه انداخته است فاصله بگیرند و به شرایط کنونی توجه کنند. بدیهی است ایران با توجه به خطراتی که از هر سو احساس می کند انتظار دارد که جدیت و حسن نیت طرف آمریکایی را با تغییر رفتار ببیند. لازمه این مسئله این است که علائمی مثبت از رفتارهای جدید نشان داده شود تا ایران اطمینان یابد آمریکا از مذاکره با آمریکا به دنبال پرو‍ژه دیگری نیست و قصد دارد که ایران را به عنوان یک بازیگر منطقه ای به رسمیت بشناسد. در این صورت می توان انتظار مذاکراتی موفق و سازنده را داشت


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ