سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خلق را با قدرت خود، بی هیچ سابقه ای بیافرید و آنان را مطابق خواست خود ایجاد نمود . سپس آنان را در راه اراده اش پیشبرد و در راه دوستی اش برانگیخت . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش در ستایش خداوند، عزّوجلّ ـ]
 
دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:49 صبح
روایتی از تحریم‌های نسل سوم از زبان وزیر صنعت
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1391 ساعت 11:40

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقدامات انجام شده در سه دهه اخیر در حوزه‌های مختلف اقتصادی را "بی‌نظیر" خواند و به روایت تحریم‌های نسل سوم علیه ایران پرداخت.

 
به گزارش مهر، مهدی غضنفری در سخنانی گفت: ریشه و بنیان اقدامات انجام شده بر دو موضوع خود باوری و خود اتکایی  قرار گرفته ، خود باوری به این معناست که ملت ایران پس از انقلاب اسلامی باور کرده اند که با توانمندی خود می توانند کارها را به انجام برسانند.
غضنفری ادامه داد: درباره خود اتکایی نیز باید بگوییم که با تحمیل برخی تحریم ها، باید به خودمان اتکا می کردیم چرا که کشورهای صاحب تکنولوژی ما را همراهی نکرده از در اختیار قرار دادن تکنولوژی های نو به ما خودداری می کردند ،‌ بنابراین ما جز به خودمان نمی توانستیم به دیگران متکی باشیم.

 
وی با تصریح براین موضوع که با باور توانمندی های خود ، از کمک دیگران قطع امید کردیم و این شرایط باعث شد تا مجموعه ای از دستاوردها نصیب کشورمان شود، گفت: این دستاوردها که در مطلع و آغاز آن هستیم نصیب کشور شد و انشالله با تداوم آن روز به روز نتایج پرثمرتری را در اقتصاد کشورمان شاهد خواهیم بود.
غضنفری درادامه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت را در شش محور تقسیم بندی کرد و از "ابداع انواع فناوری های نوین " به عنوان محور نخست نام برد.وی توضیح داد: بسیاری از دستاوردها همچون فناوری های نو، نانوتکنولوژی ها، سلول های بنیادی، پرتاب ماهواره به  فضا، انرژی هسته ای، کاتالیست ها در حوزه پتروشیمی و یا سایر فرایندهای شیمیایی در کار آزمایشگاهی و تحقیقاتی بدست آمد که تمام اینها نشانگر آن است محققان ما دراین عرصه ها به خوبی درخشیدند.

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه علمی ایران در جهان و اینکه هم اکنون بسیاری از متخصصان ایرانی به ارایه مقاله در تراز جهانی می پردازند ، گفت : آنها  در تراز جهانی آزمایشات بسیاری انجام می دهند ، ترکیبات و نوترکیبات را در حوزه دارو پزشکی مطرح می کنند که تمامی این اقدامات برای جوانان آینده کشور امید بخش است.
غضنفری ادامه داد:  باید توجه داشت که بستر اصلی فناوری ها است ،  پس از آن تجارت آغاز می شود،صنعت بر پایه آن شکل می گیرد و به واقع دراین حوزه رشد بسیار خوبی داشته ایم.وی در ادامه از " طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات پیچیده " به عنوان محور دوم دستاوردهای حوزه صنعت، معدن و تجارت یاد کرد و گفت: "در آزمایشگاه نانو تکنولوژی یاد گرفته ایم ، باید دستگاهی بسازیم که از آن استفاده کنیم، دراین حوزه نیز همچون طراحی و ساخت ماشین آلات پیچیده صنعتی ، طراحی و ساخت کارخانجات ،‌مهندسان ما بخوبی ظاهر شدند."

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در گذشته توانمندی ساخت کارخانه را نداشتیم اما درحال حاضر کارخانجات متعددی همچون تولید محصولات صنعتی ، لوازم خانگی ، مواد غذایی ، طراحی و ساخت انواع سد و سیلو را بنا کرده ایم، این شرایط که غیراز تولید کالا ،  ساخت ابنیه و تاسیسات می باشد ، توان بالای مهندسی کشور را نشان می دهد.
غضنفری با بیان اینکه "سرمایه گذاری و تولید محصولات صنعتی و معدنی " محور سوم دستاوردهای  انقلاب اسلامی است، افزود: درحالی که ظرفیت تولید فولاد در ابتدای انقلاب اسلامی تنها 500 هزارتن بود اما این میزان در این سال ها روز به روز بیشتر شده و به 20 میلیون تن در زمان کنونی رسیده است، همچنین ظرفیت تولید سیمان از شش میلیون تن به 80 میلیون تن رسیده است، ظرفیت تولید خودرو نیز از 150 هزارتن در ابتدای انقلاب اسلامی به 2 میلیون دستگاه در زمان حاضر رسیده که گویای رشد صنعت در بخش های مختلف است.

 
وی با بیان اینکه رشد بالای تولید مس کاتدی موجب شده که جمهوری اسلامی ایران در سال 90 در میان 10 کشور برتر تولید کننده مس کاتدی قرار گیرد ، افزود: ظرفیت تولید کشور به 255 هزارتن رسیده است.
به گفته وی ، روند افزایشی تولید کاشی و سرامیک در سال های اخیر موجب شده تا ایران جزو پنج کشور برتر جهان قرار گیرد ، رشد چند برابری حوزه پتروشیمی نیز نشان از خود باوری و اهتمام متخصصان و تولید کنندگان داخلی به خود اتکایی دارد.وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: آثار محور سوم را می توان در بازار ، بورس و سایر فرصت هایی پیش روی مشاهده کرد،کالاهای ایرانی در نمایشگاه های بین المللی جایگاه ویژه خود را نشان می دهد و درسطح تراز خارجی مطرح است.

 
غضنفری از" عرضه کالا و خدمات فنی و مهندسی " در داخل و خارج کشور به عنوان محور چهارم اشاره کرد و گفت: این محور ارتباط نزدیکی با مسئله تحریم دارد. وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی به دنبال جایگزین شدن نفت است، اظهار کرد: میزان صادرات کالا در ابتدای انقلاب اسلامی تقریبا نیم میلیارد دلار بود اما این رقم به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده است و اگر خدمات فنی و مهندسی را به صادرات کالا بیافزاییم میزان صادرات غیرنفتی بیش از 50 میلیارد دلار خواهد شد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت این موضوع را نیز یادآور شد درحالی که ایران پیش از انقلاب اسلامی یک کشور وارد کننده خدمات فنی ومهندسی بود و تکنولوژی ماشین آلات خط تولید را وارد می کرد ، اما هم اکنون مهندسان ایرانی  دربیش از 35 کشور خطوط تولید نصب کرده  به راه سازی وسد سازی اقدام می کنند.

 
محور پنجم دستاوردهای انقلاب اسلامی از نظر غضنفری، مدیریت فضای کسب و کار است. وی می گفت:‌ درحال حاضر بیش از سه میلیون واحد صنفی و 70 هزار بنگاه تولیدی در کشور فعال است که باید با مجموعه ای از قوانین و مقررات  روابط میان آنها را تنظیم کرد ‌که ما از آن به عنوان فضای کسب و کار نام می بریم.
وی ازخصوصی سازی به عنوان مهمترین اقدام انجام شده دراین باره نام برد و عنوان کرد: تشکل های بخش خصوصی بسیارفعال شده اند حال آنکه در گذشته چنین موضوعی وجود نداشت.غضنفری با بیان این جمله که دردوران دفاع مقدس و به دلیل شرایط خاص کشور، دولت ازطریق 13 مرکز تهیه و توزیع امور مربوط به واردات و توزیع را راسا مدیریت می کرد، گفت: اما درحال حاضر همه این کارها به بخش خصوصی سپرده شده و دولت هیچ دخالتی نمی کند.

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به یکپارچه سازی اطلاعات تولید، تجارت با راه اندازی پرتال ارزی گفت: دراین پرتال که در حال نهایی شدن است تمام اطلاعات حوزه تولید و تجارت، بانک و گمرک قابل مدیریت،مشاهده و ارزیابی است.
وی سپس عنوان کرد: هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما از نقطه  شروع  به خوبی به سمت جلو رو به حرکت هستیم و امیدواریم با اشتغالزایی بیشتر دیگر هیچ فرزند ایرانی بیکار نباشد ، تولید ایرانی ضمن حفظ قدرت رقابت خود با فناوری بالا در بازارهای هدف ماندگار باشد.

 
نقدینگی به سمت تولید ، سفته بازی را از بین می برد 

 از نظر غضنفری، در مدیریت فضای کسب و کار، مدیریت جریان نقدینگی به سمت تولید موضوعی بسیار مهم است که تا حدی این مدیریت انجام شده اما اگر هرچه بیشتر جریان نقدینگی به سمت تولید حرکت کند فضای سفته بازی و سوداگری از بین خواهد رفت.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در باره محور ششم دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز گفت: مقابله با تحریم های ناجوانمردانه  آخرین محور را در بر می گیرد. وی که از تحریم های نخستین علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان تحریم های نقطه ای نام برد ، گفت : به عنوان مثال یک تکنولوژی یا خرید یک دستگاه خاص را بر ما تحمیل می کردند اما درمرحله دوم حوزه  بانک حمل و نقل و بیمه مورد تحریم قرار گرفت.

 
تحریم‌های نسل سوم علیه ایران

 از نظر غضنفری،‌ تحریم های کنونی علیه کشورمان " تحریم های نسل سوم "  است که کل اقتصاد را دربرگرفته و دراین عرصه دشمنان انقلاب اسلامی بانک مرکزی و نفت را تحریم کرده اند و آنها به خیال واهی خود نوعی جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفته اند.
وی با بیان این جمله که مدیریت  اقتصادی کشور بسیار توانمند است و همه قوا در کنارهم به فائق آمدن بر تحریم ها کمک می کنند ، افزود: آنها تصور می کنند که قادر به ایجاد مشکل برای اقتصاد ایران هستند ، اما در واقع این طرز تفکر توهمی بیش نیست.
به گفته وی،کشورهای تحریم کننده ایران تصور می کنند به دلیل آنکه اقتصادهای برتر جهان را دارند، قادرهستند با یک اقتصاد تک به نام ایران مقابله کنند و به همین دلیل تحریم ها را سخت تر کرده اند.

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه دشمنان درک درستی از انقلاب اسلامی ایران ندارند و تصور می کنند که با فشارهای تحریمی که منجر به برخی گرانی ها شده ، می توانند مردم را از ارزش های انقلاب دور کنند، افزود: درک آنها از انقلاب اسلامی، درک اقتصادی است اما غافل از آن هستند که انقلاب ما با مذهب و فرهنگ ایرانی آمیخته است، مردم آن را جزیی از خود می دانند و نمی توان آن را از مردم جدا کرد.


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:48 صبح

چندی پیش سخنگوی قوه قضائیه از تنبیه انضباطی فائزه هاشمی رفسنجانی و انتقال وی به انفرادی خبر داده بود اما توضیحی در این خصوص ارائه نکرد.

فارس: علت تنبیه انضباطی و انتقال فائزه هاشمی به انفرادی مشخص شد.

 
چندی پیش سخنگوی قوه قضائیه از تنبیه انضباطی فائزه هاشمی رفسنجانی و انتقال وی به انفرادی خبر داده بود اما توضیحی در این خصوص ارائه نکرد.
 
یک منبع آگاه، علت انتقال فائزه هاشمی را حضور در تجمع اعتراضی زندانیان و اخلال در نظم اعلام کرد و گفت: در تاریخ 29 مهر، تجمعی اعتراضی از سوی زندانیان بند نسوان صورت گرفت که طی آن شعارهای تندی نیز سر داده شد.
 
اگر چه مسؤولان زندان این اقدام را «سازمان‌یافته» دانسته و فائزه هاشمی را به انفرادی منتقل کردند اما او ادعا کرد با حضور در تجمع، صرفاً از مطالبات معترضان حمایت کرده است.
 
ظاهراً این تجمع در اعتراض به نصب دوربین در برخی قسمت‌ها، ایجاد محدودیت در تماس تلفنی برخی زندانیان و بستن در محل هواخوری برپا شده بود.
 
بر اساس برخی شنیده‌ها، بند نسوان اوین، 35 زندانی دارد که به گفته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس که اخیراً از این زندان بازدید داشته، اکثر آنها را بهایی‌ها و منافقین تشکیل می‌دهند.


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:48 صبح
قرآن منسوب به‌دست خط امام کاظم/عکس
در صفحه اول قرآن منسوب به دستخط امام هفتم شیعیان، وقفنامه‌ای به خط و امضای شیخ بهایی در سال 1009 هجری قمری دیده می‌شود.
[-] اندازه متن [+]

جام گیشه؛

یک قرآن منحصر به فرد روی پوست آهو نوشته شده که منسوب به دستخط مبارک امام کاظم(ع) است. این مصحف شریف 425 سال پیش توسط شیخ بهایی وقف شده است و اکنون در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
 
در صفحه اول قرآن منسوب به دستخط امام هفتم شیعیان، وقفنامه‌ای به خط و امضای شیخ بهایی در سال 1009 هجری قمری دیده می‌شود.


 
این قرآن دارای 83 برگ، قطع: بیاضی، 28 × 17 سانتی متر، 6 سطر در هر صفحه، اندازه نوشته: 15 × 10 سانتی‌متر، اوراق متن و حاشیه شده، نوع مرکب: مشکی مایل به قهوه‌ای است.
 
در این اثر معنوی بخشی از کلام الله مجید از آیه 252 سوره بقره تا آیه 89 آل عمران را شامل می‌شود که به خط کوفی، روی پوست آهو کتابت شده است.


 
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی درباره ویژگی‌های خطی و تزئینات این اثر معنوی و هنری می‌گوید: این قرآن دارای نقش و سجع مهر و تعدادی یاداشت‌های تاریخی و مهر متولیان

وقت است. جلد این مصحف شریف: دو رویه دارای جدول بندی زرکوب، برون جلد: تیماج ساغری روغنی زرکوب، دارای ترنج و سرترنج با نقش «خط مبارک امام مفترض الطاعه موسی بن جعفر علیه السلام» به رنگ

سفیداب محرر در زمینه زر، درون جلد: تیماج زرشکی دارای دو شمسه زرکوب با نقش «صحاف کتابخانه خسرو» و «اول حمل سنه 1297 اتمام پذیرفت» لت دیگر جلد دارای ترنج و سرترنج با نقش «السلطان ناصر الدین

شاه ... و تولیت جناب میرزا موتمن المللک سعیدخان 1297» به رنگ سفیداب در زمینه زر است.


 
 بر اساس این گزارش، هم اکنون بیش از 16 هزار و 500 نسخه قرآن، جزوه قرآن و دستنوشته قرآنی خطی در گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود./ فارس


دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 11:47 صبح

محمدرضا شاه در حال تیراندازی!/عکس

کد مطلب: 61263
تاریخ انتشار:دوشنبه 23 بهمن 1391 ساعت 11:40
محمدرضا پهلوی در اوائل سلطنت

جمعه 91 بهمن 13 , ساعت 2:42 عصر
دیدار مفتی اعظم سوریه با دبیر شورای عالی امنیت ملی، دیدار وزیر امور خارجه عمان با جلیلی، دیدار ولایتی با رئیس جمهور پاکستان، سفر امیرعبداللهیان به اردن، برگزاری بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، تکذیب خبر انفجار در فردو و... مهم‌ترین عناوین هفته گذشته سیاست خارجی بود.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:
 
 
احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه عصر روز پنجشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

روابط اقتصادی ایران و پاکستان باید بیش از پیش گسترش یابد
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پیوندهای بسیاری بین دولت ایران و پاکستان وجود دارد که ظرفیت‌های بزرگی را برای همکاری 2 کشور در عرصه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به‌وجود آورده است.
 
 
وزیر مشاور در امور خارجه عمان عصر امروز با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
 
 
مشاور مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، بعد از ظهر امروز با رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
 
 
وزیر امور خارجه عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری محترم و دارای تاریخ و مبارزه طولانی بوده و نقش موثری در حل بحران‌های منطقه‌ای دارد.
 
 
وزیر امور خارجه کشورمان روابط جمهوری اسلامی ایران با عمان را در سطحی بسیار گسترده دانست و گفت: مقامات این کشور بنا به درخواست ما به بسیاری از مسائل ورود پیدا کرده و با درایت آنها را حل کرده‌اند.

زمان و مکان مذاکرات مشخص نیست/آمادگی قزاقستان، ترکیه، سوئد و سوئیس برای میزبانی مذاکرات
 
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هنوز زمان و مکان مذاکرات ایران با گروه 1+5 مشخص نیست و طرف غربی تا به امروز پیشنهاد ایران مبنی بر تعیین قاهره به عنوان مکان مذاکره را نپذیرفته است.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی به منظور دیدار با مقامات اردنی به این کشور سفر کرد.
 
 
کتاب‌های "مدارک فقه اهل سنة علی منهج وسایل الشیعة" و "فقه الوفاق" در حاشیه اختتامیه بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی رونمایی شد.
 
 
اندیشمندان اسلامی پس از پایان بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ارائه راهکارهای عملی و اجرایی در راستای ایجاد تقریب مذاهب اسلامی و تشکیل امت واحده اسلامی تاکید کردند.
 
 
کمیسیون‌های مختلفی با موضوع بررسی وحدت اسلامی در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در حال برگزاری است.
 
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی منشور وحدت را پیشنهاد کرده و بیش از 3 هزار نفر آن را امضا کردند و این تکلیف ما است که فعالیت خود را در زمینه پیوند میان مسلمانان قوت بخشیم.
 
 
قائم‌مقام رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تکذیب خبر انفجار در تاسیسات فردو گفت: تاسیسات فردو هیچ‌گونه انفجاری به خود ندیده است.
 
 
در بیست و ششمین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی، از سوی رئیس دانشگاه تمدن اسلامی لبنان، دکترای افتخاری به رئیس‌جمهوری کشورمان اهدا شد.
 
 
دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سخنان رئیس جمهور کشورمان در جریان برگزاری کنفرانس بین‌المللی سران کشورهای اسلامی تقدیر کرد.
 
 
سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق عصر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کنند.
 
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به منظور شرکت در بیستمین نشست سران اتحادیه آفریقا در رأس هیئتی سیاسی لحظاتی پیش عازم آدیس آبابا پایتخت اتیوپی شد.
 
 
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ضمن اعلام برگزاری بیست و دومین نشست شورای اجرایی و بیستمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که در این اجلاس‌ها شرکت کند.
 
 

در مراسم باشکوه جشن پیامبر اعظم(ص) که بسیاری از میهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند از تمبر یادبود میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و پرچم امت واحده رونمایی به عمل آمد که به رسم یادبود، شال و پیراهن‌هایی منقش به نشان پرچم امت واحده به میهمانان اهدا


جمعه 91 بهمن 13 , ساعت 2:40 عصر
درخواست پلیس تهران از مردم؛

این خانم سارق را شناسایی کنید

پلیس تهران از مردم خواست تا زن سارق عابر بانکی را که تصویر آن منتشر شده است، در این استان شناسایی کنند.

به گزارش  مرکز اطلاع‏رسانی پلیس تهران، از مردم خواسته شده است تا زنی را که با سوء استفاده از عدم آشنایی برخی از شهروندان در نحوه کار با دستگاه خودپرداز، با این شگرد که «برای برداشت از دستگاه ATM اجازه دهید به شما کمک کنم»، اقدام به سرقت کارت عابر بانک طعمه‏های خود کرده و مبالغ هنگفتی به جیب زده است را شناسایی کنند.

اواسط دی ماه سال‏جاری، پرونده‏ای تحت عنوان برداشت غیر مجاز از حساب عابر بانک یکی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت ارجاع شد و در دستور کار قرار گرفت.

تحقیقات مأموران حکایت از آن داشت که از حساب بانکی شاکی که «آمنه» نام دارد، توسط خانمی با این شگرد که «برای برداشت از دستگاه ATM اجازه دهید به شما کمک کنم»، پس از اینکه کارت وی به سرقت رفته، مبالغی برداشت شده است.

در این نوع سرقت، فرد کلاه‏بردار پس از لحظاتی به صاحب کارت اعلام می‏کند که به علت نقص فنی دستگاه، کارت به وسیله دستگاه ضبط شده و برای دریافت کارت فردا با در دست داشتن مدارک به بانک مراجعه کند و کارت خود را تحویل بگیرد.

در مراجعه شاکی به بانک متوجه می‏شود که کارت نه تنها ضبط نشده بلکه به وسیله آن فرد (زن کلاه‏بردار) به سرقت رفته و در ادامه مبالغی از حساب وی برداشت شده است.

با تجمیع اطلاعات به دست آمده، تصایر متهم از یکی از شعبات بانک در تهران اخذ و پس از صدور دستور انتشار تصویر متهم از سوی دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 31 تهران، به همین منظور تصاویر فرد برداشت کننده به رؤیت شهروندان تهرانی می‏رسد.

در صورتی که هموطنان از نام‏برده یا مخفی‏گاه وی اطلاعاتی در اختیار دارند، مراتب را به شماره 81244663 اداره مبارزه با جرائم رایانه‏ای پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اطلاع دهند یا به خیابان شریعتی- بالاتر از مطهری- خیابان سروش- پلیس فتای پایتخت مراجعه کنند.

 


جمعه 91 بهمن 13 , ساعت 2:37 عصر
واکنش ایران به‌حمله اسرائیل به‌‌سوریه
وزیر امور خارجه کشورمان تهاجم ددمنشانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را به شدت محکوم کرد و این اقدام تجاوزکارانه را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست.
ایران تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان تهاجم ددمنشانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را به شدت محکوم کرد و این اقدام تجاوزکارانه را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست.

 علی‌اکبر صالحی افزود: تردیدی نیست که این تجاوز آشکار در راستای سیاست غرب و صهیونیست‌ها برای فرار رو به جلو و سرپوش نهادن آنان در برابر توفیقات دولت و مردم سوریه در تثبیت حاکمیت و بازگرداندن ثبات و امنیت به این کشور است.

وی گفت: این اقدام حقانیت دولت و مردم سوریه در حمایت از مقاومت و دشمنی با صهیونیست‌ها را اثبات و همسویی گروه‌های تروریستی و بر هم زننده ثبات و آرامش در این کشور را با اهداف صهیونیست‌ها بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی با اشاره به فتنه‌افروزی دائمی صهیونیست‌ها علیه ملت‌ها و کشورهای مسلمان بر لزوم حفظ هوشیاری در کشورهای منطقه برای جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد. لازم به ذکر است جنگنده های رژیم صهیونیستی روزچهارشنبه باتجاوز به خاک سوریه یک ساختمان تحقیقاتی وعلمی را درمنطقه جمرایا درحومه دمشق هدف قراردادند.

ستاد کل نیروهای مسلح سوریه با بیان این که در تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه هفت نفر کشته یا زخمی شدند اعلام کرد جنگنده های صهیونیستی با پرواز در ارتفاع پایین وارد خاک سوریه شدند.

به گزارش تلویزیون سوریه، ستاد کل نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد اسرائیل ظرف دو سال گذشته با همکاری برخی کشورهای دشمن مردم سوریه برای ضربه زدن به مواضع حیاتی و نظامی سوریه همه ظرفیت ها و توانایی خود را به کار گرفت، اما نتوانست موفقیتی حاصل کند. اسرائیل تلاش کرد با کمک عناصر و گروه های منحرف مواضع حیاتی را در سوریه هدف قرار دهد تا از نقش آن در حمایت از مقاومت و حقوق مشروع موجود در منطقه بکاهد، اما شکست خورد.

براساس این گزارش این اقدام اسرائیل پس از آن صورت گرفت که گروه های تروریستی بارها برای ورود به این مرکز و تسلط بر آن تلاش کرده بودند، اما موفق نشده بودند.

به گزارش این شبکه، جنگنده های اسرائیلی در تجاوزی آشکار از منطقه شمالی بلندهای کوه «الشیخ» و با پرواز در ارتفاع پایین و هم‌سطح رادارها وارد منطقه جمرایا شدند و ساختمان تحقیقاتی و علمی را هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن خسارت های مادی زیادی به این منطقه وارد و ساختمان این مرکز نیز ویران شد.

به گزارش تلویزیون سوریه، ستاد کل نیروهای مسلح تاکید می کند جامعه بین الملل باید در این باره به مسئولیت خود عمل کند. این اقدامات تروریستی سبب تضعیف سوریه و نقش آن نخواهد شد.

این اقدام تجاوزکارانه مانع از آن نخواهد شد تا سوری ها از کمک و حمایت از جنبش های مقاومت و مسائل عربی عادلانه از جمله مسئله فلسطین دست بردارند.

جمعه 91 بهمن 13 , ساعت 2:36 عصر

ونمایی از جدیدترین جنگنده ایرانی

جمعه 13 بهمن 1391 ساعت 10:35
جدیدترین جنگنده ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فردا با حضور محمود احمدی نژاد رونمایی می‌شود.
رونمایی از جدیدترین جنگنده ایرانی

به گزارش افکارنیوز به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، جدیدترین جنگنده ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فردا با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهور رونمایی می شود.

این جنگنده در سومین روز از ایام‌الله دهه فجر با نام «قاهر 313» (چیره شونده) رونمایی می‌شود.


جمعه 91 بهمن 13 , ساعت 2:35 عصر
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر سید محمد خاتمی، حسن روحانی و علی‌اکبر ناطق نوری وارد عرصه انتخابات شوند از آن‌ها حمایت خواهم کرد، گفت: مخلص هاشمی رفسنجانی هستم.

علی یونسی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به نامزدهای مورد حمایتش در انتخابات سال آینده گفت: اگر سید محمد خاتمی، حسن روحانی و علی‌اکبر ناطق نوری وارد عرصه انتخابات شوند، از آن‌ها حمایت خواهم کرد.

وزیر اطلاعات دوران اصلاحات در پاسخ به سوال که در صورت حضور هاشمی رفسنجانی آیا از وی حمایت خواهید کرد، گفت: مخلص آقای هاشمی رفسنجانی هستیم.


جمعه 91 بهمن 13 , ساعت 2:35 عصر
هیلاری کلینتون روز گذشته در اظهاراتی خصمانه ادعا کرد که ایران و روسیه هم چنان حمایت نظامی خود را از دولت بشار اسد ادامه می‌دهند، این مساله نشان می‌دهد که ایران کمک‌های خود را به این دولت این کشور افزایش داده است.

ایسنا: کلینتون در آخرین روز خدمتش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که ایران حمایت‌های خود را از دولت بشار اسد افزایش داده است.
 
هیلاری کلینتون روز گذشته در اظهاراتی خصمانه ادعا کرد که ایران و روسیه هم چنان حمایت نظامی خود را از دولت بشار اسد ادامه می‌دهند، این مساله نشان می‌دهد که ایران کمک‌های خود را به این دولت این کشور افزایش داده است.
 
وی مدعی ارسال ارسال نیروهای نظامی و تسلیحات پیشرفته به سوریه از سوی ایران شد.
 
کلینتون که روز جمعه برابر با اول فوریه وزارت خارجه آمریکا را ترک کرده و جای خود را به جان کری در کابینه جدید باراک اوباما می‌سپارد، افزود: ایرانیان در برخی موارد آشکارا حمایت خود را از اسد بیان کرده و ایران، حمایت از اسد را به عنوان یکی از اولویتهایش اعلام کرده است.
 
به گزارش ایسنا،این اظهارات در حالی بیان می شود که رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در عملیات تجاوزکارانه سوریه را مورد حمله قرار داد.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ