سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا یک خوردن که مانع شود لذّت از خوردنیها را بردن . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 91 بهمن 12 , ساعت 1:57 عصر
احمدی نژاد تا جایی که بتواند می خواهد دولت آینده را برای خودش حفظ کند.اینکه تلاش می کند یارانه ها اضافه کند هم در همین راستاست. تحلیل من این است که اجرای فاز دوم یارانه ها به این شیوه جز اینکه مردم رابه نظام و انقلاب بدبین کند اثر دیگری ندارد.
انتخاب در گفت و گویی با قدرت الله علیخانی نوشت: ·

وحدت خوب است اما بخشی از اصولگراها که خیلی تنگ نظر و تعصبی هستند و همه چیز را برای خودشان می خواهند. وقتی عبارت وحدت ملی می آید فکر می کنند یک «لولو خورخوره» است.وحدت ملی یعنی وحدت تمام نیروهای معتقد به انقلاب،نظام،امام و رهبری. والا وحدت با اجانب را که نمی گویند وحدت ملی!

· چه اصلاحات باشد و چه اصولگرایان ، یک جریان نمی تواند کشور را اداره کند.

· مواضه اخیر از صفا و صمیمیت و صداقت آقای عسگر اولادی است.هرچند که ایشان امتحان خودش را پس داده.بهتر از همه،ایشان را امام(ره) می شناخت و حالا هم بهتر از همه ایشان را مقام معظم رهبری می شناسند.من معتقدم لازم نیست کسی در فضائل آقای عسگر اولادی چیزی بگوید.ایشان کسی نیست که با دو تا تشر چند روحانی و غیر روحانی موضعش را تغییر بدهد.چون خود ایشان به نوعی روحانی است‌ آنقدر فشار آورده اند که حالا برخی موتلفه ای ها هم یواش یواش می آیند پشت سرش قرار می گیرند. نیاز نمی بینم کسی در فضیلت ایشان سخن بگوید.هجمه،حمله و تخریب ایشان چیز بیهوده ای است.

· {در پاسخ به اینکه آیا منظور آیت?الله جنتی از کسانی را که از واژه «انتخابات آزاد»استفاده کرده را «گردن کلفت»خطاب کردند؛ آقای هاشمی بود؟} من فقط می دانم آقای جنتی گفته اند منظور من آقای هاشمی نبوده است.

· آقای حداد، آدم سیاسی نیست.من به ایشان ارادت دارم اما واقعا چند وقت است ایشان وارد مسایل سیاسی شده؟من می خواهم از جناب آقای حداد خواهش کنم وارد بازی های سیاسی نشوند.بگذارد از او همچنان به عنوان یک چهره فرهنگی یاد شود.اما آنچه آقایانی مانند نوباوه می گویند؛منظورشان دولت است.

· آقای کوثری همین اخیرا گفتند سپاه کلی خدمت به آقای احمدی نژاد کرد،اما او نمکدان را شکست. همین آقای کوثری زمانی که ما در کمیسیون امنیت ملی بودیم از حامیان دولت بودند.وقتی ما از دولت انتقاد می کردیم،اینها کمتر تحمل شنیدن انتقاد از دولت را داشتند.اینها در تشخیص خیلی عقب هستند. مشکل اصولگرا ها این است که زبان عذرخواهی از ملت را هم ندارند همه چیز را خراب کرده اند، حالا طلبکار هم هستند.

احمدی نژاد تا جایی که بتواند می خواهد دولت آینده را برای خودش حفظ کند.اینکه تلاش می کند یارانه ها اضافه کند هم در همین راستاست. تحلیل من این است که اجرای فاز دوم یارانه ها به این شیوه جز اینکه مردم رابه نظام و انقلاب بدبین کند اثر دیگری ندارد.

· بسیاری از جریان ها و افراد از هاشمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده اند اما پاسخ تا این لحظه منفی بوده است.

· در میان اصلاح طلبان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری افرادی مطرح هستند که محترمند اما احساس می کنم بیشتر روی آقای جهانگیری اجماع بیشتری است.یعنی آنچه بیشتر به گوش می رسد از افراد موثر اصلاح طلبان آقای جهانگیری است که زمینه پذیرش ایشان در میان سران اصلاح طلب بیشتر است.

· {در پاسخ به اینکه ممکن است جریان اصلاحات با اصولگرایان ائتلاف کند؟} هرگز چرا که این جریان در جامعه دارای رای است و جایگاه و پایگاه ویژه ای در میان مردم دارند.پایگاه مردمی شان زیاد نشده باشد کم نشده،لذا لزومی ندارد با کسی ائتلاف کنند.

· {در پاسخ به اینکه کاندیدای جریان احمدی نژاد به نظرتان کیست؟} اول مشایی و اگر نشد احتمالا یکی از یاران حلقه اولش می باشد. درصورت عدم حضور اصلاح طلبان هم بعید نیست که جریان احمدی نژاد پیروز شود.چون اصولگرایانی که الان مطرح هستند چندان زمینه ای ندارند و احمدی نژاد به اندازه اینها که نفوذ و ابزار دارد. احمدی نژاد از همان آغاز با برنامه آمد.پول در جامعه توزیع کرد حالا هم که می خواهد شب عید فاز دوم را اجرا یا سبد کالا توزیع کند که بیشتر برای برد انتخابات است.این برای نظام در آینده خطرناک است.

· تعدد افراد در جریان اصولگرایی برای ما خیلی خوب است باعث می شود کسی از جریان اصلاح طلب انتخاب شوند و البته به نظر نمی رسد برخی از کاندیداهای اصولگرا حاضر باشند به نفع یکدیگر کنار بروند.

· به کسانی که می?گویند اصلاح طلبان تایید صلاحیت نمی?شوند، نباید اهمیت داد زیرا آنها سخنگوی نظام نیستند.

· امیدوارم این بداخلاقی ها،تهمت ها،تخریب ها از جامعه ما رخت بربندد.البته ما معتقدیم بعضی از تخریب ها عادی نیست و دستوری است و ممکن است هدایت شده باشد ولی اینها بالاخره به نظام هم ضربه می زند.دشمنان خارجی چه می گویند؟ نمی گویند اینها به جان هم افتاده اند؟

پنج شنبه 91 بهمن 12 , ساعت 1:57 عصر
حسن حبیبی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درگذشت.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، دکتر حسن ابراهیم حبیبی که از مدت ها پیش به دلیل نارسایی قلبی و جراحی معده در بخش CCU بیمارستان بستری بود، به رحمت ایزدی پیوست.


وی در دوره های مختلف از زمان انقلاب تاکنون سمت های مختلفی را در عرصه سیاست تجربه کرده است.

حبیبی وزیر ارشاد دولت بازرگان، معاون اول دولت های آیت الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی بود.

وی همچنین ریاست بنیاد ایران شناسی را برعهده داشت و از جمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد.

حبیبی در سال 1315 در تهران دیده به جهان گشوده بود.


یکشنبه 91 بهمن 1 , ساعت 4:35 عصر

بانزدیکی ایام ثبت نام انتخابات آرش میراسماعیلی قهرمان المپیکی جودواحتمال داردباگروهی ازاساتیددانشگاه هاجهت حضوردرشورای شهرائتلاف نماید این لیست هنوزنهایی نشده است ولیکن اسامی چندتن ازافراداین لیست معلوم گردیده است خانم دکتر معصومه اقاپور علیشاهی واقای محمدکارگرزییس اکادمی جودو واقای محمدصادق افتتاحی ازافرادمشخص شده این گروه میباشند


شنبه 91 دی 23 , ساعت 10:56 عصر

هتل 7 ستاره اسفندیار رحیم مشایی!

 
 

نخستین هتل 7 ستاره ایران را «سماموس» نامیدند، نامی برگرفته از بلندترین کوه منطقه رامسر با ارتفاعی بیش از 3600 متر که در تمام فصول سال پوشیده از برف است .

 

هتل 7 ستاره اسفندیار رحیم مشایی!

     
     

   

به گزارش اروم نیوز ، اسفندیار رحیم مشایی اردیبهشت‌ماه سال 1386 در زادگاهش کلنگ ساخت نخستین هتل 7 ستاره کشور را بر زمین زد، پروژه‌ای که بدون هیچ پیشرفتی، مهرماه امسال قرار بود سرمایه‌گذار آن هم خلع ید شود و پروژه در اختیار سایر سرمایه‌گذاران قرار گیرد اما پس از گذشت 4 ماه امیر امینی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره تأخیر در خلع ید سرمایه‌گذار به خبرنگاران می‌گوید: ما از طرف سازمان میراث فرهنگی، سرمایه‌گذار را خلع ید کرده‌ایم ولی سازمان منابع طبیعی باید طرح دعوی کند و طبق مواد 31 و 32 قانون حفاظت از جنگلها و مراتع، سرمایه‌گذار این هتل را خلع ید کند.

 

مواد قانونی 31 تا 33 حفاظت از جنگلها و مراتع درباره میزان واگذاری اراضی جنگلی، مراتع و جلگه‌ای برای بهره‌برداری‌های حقیقی و حقوقی است.

 

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به صورت جلسه‌ای که با استاندار مازندران در این باره تهیه کرده‌اند، اشاره می‌کند و می‌گوید: پیگیر هستیم که منابع طبیعی هم سرمایه‌گذار پروژه را خلع ید کند.

 

محمود طالبی، ایرانی مقیم آلمان، سرمایه‌گذاری است که قرار بود 5 سال پیش ساخت نخستین هتل 7 ستاره ایران را در روستای سفیدتمشک رامسر آغاز کند اما هر بار روند آغاز پروژه را به دلایلی از جمله عدم هماهنگی با سازمان‌هایی چون منابع طبیعی، آموزش‌و پرورش و... و در آخرین مرحله هم نبود برق و امکانات اولیه به تأخیر انداخت.

 

نخستین هتل 7 ستاره ایران را «سماموس» نامیدند، نامی برگرفته از بلندترین کوه منطقه رامسر با ارتفاعی بیش از 3600 متر که در تمام فصول سال پوشیده از برف است و در امتداد دریا بر شهرهای رودسر، کلاچای، چابکسر و رامسر اشراف دارد.

 

در حالی که زمان آغاز ساخت تا بهره برداری از عمده پروژه های هتل سازی در کشور 5 سال اعلام می شود اگر سرمایه گذار این هتل7 ستاره به درستی انتخاب می شد تا همزمان با کلنگ زنی پروژه، کار خود را آغاز کند در این روزها به جای خلع ید شدن سرمایه گذار آن باید برای افتتاح آن انتظار می کشیدیم. اما حالا روز از نو و روزی از نو برای یافتن یک سرمایه گذار جدید و همنوا شدن با خواسته های آن.

 

محمود طالبی، سرمایه گذار این پروژه که هر بار به دلیلی احداث این هتل را به تأخیر انداخته است بخشی از این مشکلات را نبود معدن شن و ماسه و بتون در رامسر عنوان می کند که در همین راستا مجوز بهره برداری از معدن سنگ آذرین را دریافت کرده و در سال 1388 اعلام می کند که بهره برداری از این معدن بالای 30 میلیارد تومان هزینه ایجاد کرده است.

 

از سوی دیگر طالبی جواز کارخانه بتون را نیز دریافت و از آن بهره برداری کرده است.

 

طاهایی، استاندار مازندران تأکید کرده است که «در صورتی که با کمی توجه این پروژه اگر در اختیار سرمایه‌گذار واقعی قرار می‌گرفت دچار چالش نمی‌شدیم.»

 

محمود طالبی، سرمایه گذار نخستین هتل 7 ستاره کشور وعده داده بود:  این هتل سومین هتل 7 ستاره جهان و اولین هتل 7 ستاره خاورمیانه است که در 60 طبقه، 240 متر ارتفاع و 200 هزار متر زیربنا ساخته خواهد شد. این هتل شامل دهکده گردشگری، پارکینگ طبقاتی در 10 طبقه و امکانات ارتباطی از طریق فیبرنوری است. 12 سالن همایش خواهد داشت که مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PAD هلی کوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداری شده است.

 

طالبی با اشاره به این مطلب که معماری این هتل برگرفته از عناصر معماری اسلامی، ایرانی از جمله زیگورات‌های چغازنبیل و شوش است و در طراحی گنبد آن نیز از مساجد اسلامی الگوبرداری شده است، گفته بود: از مهمترین ویژگی‌های این هتل آکواریوم 8 طبقه است که از طبقه همکف تا هشتم هتل، آکواریومی از آبزیان دریای خزر تعبیه خواهد شد که از آب دریا تغذیه می‌کنند.

 

وی هزینه بهره‌برداری کامل این هتل را در زمان کلنگ زنی 100 میلیارد تومان برآورد کرده بود.

 

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم کلنگ زنی این پروژه در سال 1386، هتل 7 ستاره «سماموس» را از جمله مدرن‌ترین هتل‌های جهان توصیف می‌کند و می‌گوید: «با ساخت این هتل طی 5 سال آینده شاهد وقوع تحولی 100 ساله در عرصه هتل‌سازی و گردشگری کشور خواهیم بود.» اما در حال حاضر با گذشت 5 سال از آن زمان، نه تنها این یک پروژه هم به سرانجام نرسیده است بلکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هنوز در ابتدای راه است که بعد از 5 سال آیا بالاخره می‌تواند سرمایه‌گذار آن را به طور کامل، خلع ید کند تا دوباره از صفر، کلنگ ساخت هتل را در روستای سفیدتمشک به زمین بزند و چشم امید چندین‌ساله به ساخت آن بدوزد؟


شنبه 91 دی 23 , ساعت 10:55 عصر
کد خبر: 297092
تاریخ انتشار: 23 دی 1391 - 17:31
نایب رئیس مجلس گفت: رئیس جمهور باید در اسرع وقت اولا سرپرست جدیدی غیراز وزرای فعلی را برای وزارت ارتباطات تعیین کند و ثانیا تا پیش از یازدهم اسفند وزیر جدید را برای کسی رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.
محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه وقتی رئیس جمهور، تقی‌پور را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عزل و نیکزاد وزیر فعلی راه و شهرسازی را به سرپرستی وزارت ارتباطات منصوب کرد، مجلس حساسیت نشان داد، گفت: در پی این ادغام، مجلس طرحی را تصویب کرد که در اثر آن اولا ادغام وزارت‌خانه‌ها باید از این پس با نظارت و تصویب مجلس باشد‌ و ثانیا وزرای دیگر نمی‌توانند هم‌زمان سرپرستی وزارت‌خانه دیگری را در دست بگیرند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از آنکه این مصوبه مجلس به تأیید شورای نگهبان رسید، قانون فوق از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد که در پی آن رئیس جمهور باید در اسرع وقت دو کار را انجام دهد، یکی اینکه سرپرستی غیر از نیکزاد برای وزارت ارتباطات تعیین کند و دیگر آنکه با توجه به اینکه فرصت سرپرست برای مدیریت بر وزارت خانه، حداکثر سه ماه است، در فکر معرفی وزیر پیشنهادی خود برای اخذ رأی اعتماد به مجلس باشد. 
رئیس‌جمهور زمان اندکی برای معرفی سرپرست جدید وزارت ارتباطات دارد
وی با بیان اینکه قانون منع ادغام وزارت‌خانه‌ها و منع سرپرستی یک وزارت‌خانه از سوی وزیری دیگر، پنج شش روز است که ابلاغ شده، گفت: رئیس جمهور وقت بسیار کمی دارد تا فردی را سرپرستی وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی کند.
نیکزاد حق هیچ‌گونه دخل و تصرف در امور وزارت ارتباطات را ندارد
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه نیکزاد سرپرست فعلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز طی چند روز آینده حق دخالت در امور وزارت ارتباطات را ندارد، تصریح کرد: بعد از اجرایی شدن این قانون، نیکزاد حق دخالت ندارد که البته تا اجرایی شدن این قانون ابلاغ شده، چند روزی فرصت مانده است.
وی با بیان اینکه حتما طی چند روز آینده باید این اتفاق رخ دهد، گفت: رئیس جمهور یک هفته وقت دارد تا سرپرست جدید را مشخص کند و کمتر از دو ماه نیز فرصت دارد تا فرد پیشنهادی را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس معرفی کند.
نایب رئیس مجلس با یادآوری ابلاغ این قانون از سوی رئیس مجلس به دولت، افزود: از آنجایی که بر اساس این قانون، تسلط وزیری دیگر بر وزارت ارتباطات غیرقانونی می‌شود، نیکزاد دیگر حق هیچ گونه دخالتی در این وزارت‌خانه چه از نظر مالی و چه از نظر اداره امور آن را ندارد.
دخالت مالی نیکزاد در وزارت ارتباطات در محاکم قضایی قابل تعقیب است
باهنر ادامه داد: دخالت مالی نیکزاد در وزارت ارتباطات، به منزله تصرف غیر قانونی در اموال بیت‌المال و اموال عمومی تلقی می‌شود و این عمل وی، در محاکم قضایی قابل تعقیب خواهد بود.
وی با بیان اینکه قانون، عملا نیکزاد را برکنار کرده، تصریح کرد: ضرورتی ندارد تا نیکزاد برکنار شود و به طور طبیعی تا چند روز آینده برکنار می‌شود؛ ولی اگر رئیس جمهور اقدام عملیاتی نکرد، رئیس جمهور تخلف کرده و نیکزاد نیز از نظر قانونی حق هیچ دخالتی در امور وزارت‌ ارتباطات را ندارد.
رئیس‌جمهور باید زودتر از 11 اسفند وزیر پیشنهادی ارتباطات را معرفی کند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آخرین مهلت رئیس جمهور برای معرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس و کسب رأی اعتماد، یازدهم اسفند است، گفت: رئیس جمهور باید زودتر از این تاریخ اقدام کند تا در این تاریخ (یازدهم اسفند ماه) وزیر بتواند با داشتن مقام وزارت، در این وزارت‌خانه کار خود را آغاز کند.
رئیس جمهور 11 آذر، تقی‌پور را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برکنار کرد.
بر اساس اصل 135 قانون اساسی، رئیس جمهور حداکثر سه ماه می‌تواند برای یک وزارت خانه سرپرست تعیین کند و باید در کمتر از این مدت، وزیر مورد نظر برای وزارت‌خانه فاقد وزیر را به مجلس معرفی کند. همچنین بر اساس اصل‏ نود و چهارمقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،کلیه‏ مصوبات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ باید به‏ شورای‏ نگهبان‏ فرستاده‏ شود. شورای‏ نگهبان‏ موظف‏ است‏ آن‏ را حداکثر ظرف‏ ده‏ روز از تاریخ‏ وصول‏ از نظر انطباق‏ بر موازین‏ اسلام‏ و قانون‏ اساسی‏ مورد بررسی‏ قرار دهد و چنانچه‏ آن‏ را مغایر ببیند برای‏ تجدید نظر به‏ مجلس‏ بازگرداند. در غیر این‏ صورت‏ مصوبه‏ قابل‏ اجراست‏./

شنبه 91 دی 23 , ساعت 10:55 عصر
کلیپ/ برف در عربستان.. برف ندیده که میگن اینه...!!!
[-] اندازه متن [+]

برای دیدن فیلم بسیار جالب برف در عربستان

لطفا اینجا کلیک کنید


شنبه 91 دی 23 , ساعت 10:54 عصر

زدواج روحانی مشهور با دختر 11 ساله

ادعا شده که این عضو هیئت امر به معروف و نهی از منکر مصر، به مناطق فقیرنشین می رفته و مردم این مناطق را به شوهر دادن و ازدواج دخترانش کوچکشان در سنین کودکی دعوت می کرده است.

یکی از اعضای بالارتبه هیئت امر به معروف و نهی از منکر مصر، با دختری 11 ساله ازدواج کرد. این خبر که در روزنامه های مصری بازتاب گسترده ای داشت، تعجب گوینده تلویزیون التحریر را حین خواندن این خبر به دنبال داشت.
به گزارش انعکاس، ادعا شده که این عضو هیئت امر به معروف و نهی از منکر مصر، به مناطق فقیرنشین می رفته و مردم این مناطق را به شوهر دادن و ازدواج دخترانش کوچکشان در سنین کودکی دعوت می کرده است. وی در توجیه این اقدام عجیبش تاکید کرده است که این نوع ازدواج از لحاظ قرآن هیچ اشکالی ندارد چرا که ازدواج به صورت توافقی انجام می گیرد.
در همین زمینه، مفتی معروف مصری، علی جمعه، گفت که ازدواج افراد مسن با دختران زیر سن قانونی در حکم زنا محسوب می شود. وی گفت ازدوان با دختران کمتر از سن قانونی سوء استفاده جنسی از کودکان است و کسانی که این عمل را انجام دهند، پدر و مادر کودک و شاهدان آن باید مجازات شوند. این مفتی تاکید کرد که باید قوانین بازدارنده ای در این زمینه وضع شود.


شنبه 91 دی 23 , ساعت 10:53 عصر
خالد القوبی گفت: «این قایق ها از نوع قایق ماهیگیری بودند و سرنشینان آن ها به دلیل تغییر سریع جهت باد و شرایط آب و هوا راه خود را در دریا گم کردند و خود را در آب های یک کشور دیگر یافتند و این امری طبیعی است».

تسنیم: عربستان با تایید ورود غیرقانونی دو قایق این کشور به آب های ایران تغییر سریع جهت باد و گم کردن راه را علت ورود این قایق ها به آب های ایران عنوان کرد.

عرب نیوز نوشت: سخنگوی گارد ساحلی عربستان در استان شرقی این کشور خبر توقیف دو قایق متعلق به این کشور توسط ایران را تایید کرد.

خالد القوبی گفت: «این قایق ها از نوع قایق ماهیگیری بودند و سرنشینان آن ها به دلیل تغییر سریع جهت باد و شرایط آب و هوا راه خود را در دریا گم کردند و خود  را در آب های یک کشور دیگر یافتند و این امری طبیعی است».

به گفته وی در برخورد با این گونه مسائل راهی عرفی و معمول وجود دارد و آن این است که قایق های وارد شده به آب های کشور مربوطه توقیف می شوند، مورد بازجویی قرار می گیرند و سپس آزاد می شوند.

وی افزود:«این مسئله می تواند برای هر شناوری در خلیج فارس پیش بیاید و پیش می آید».

سخنگوی گارد ساحلی عربستان گفت رویه مشابهی در مورد دو قایق ایرانی اجرا شد که هفته گذشته وارد آب های عربستان شده بودند.

وی افزود:«ما این قایق ها را توقیف کردیم، سرنشینان آن ها را بازداشت کردیم، از آن ها بازجویی کردیم و سپس همه آن ها را آزاد کردیم».

پیش تر یک مقام گارد ساحلی ایران در بوشهر از تجاوز دو قایق عربستانی به آب های ایران و توقیف آن ها و بازداشت 10 سرنشین این قایق ها خبر داده بود. پیش از آن نیز رسانه های عربستانی از بازداشت 21 ماهیگیر ایرانی به اتهام ورود غیرقانونی به آب های این کشور خبر داده بودند.


شنبه 91 دی 23 , ساعت 10:53 عصر

نظر رهبرانقلاب درباره خرافات شب اول ربیع/آیه ای که امشب در وصف علی (ع) نازل شد

نسخه مناسب چاپارسال به دوستان

آغاز ماه شادی شیعه/
نظر رهبرانقلاب درباره خرافات شب اول ربیع/آیه ای که امشب در وصف علی (ع) نازل شد
صدای اذان مغرب که بلند می‌شود، مژده آغاز ماه ربیع را با خود می آورد. ماه ربیع‌الاول، ماه شادی اهل بیت است.

به گزارش مرآت ؛ ربیع الاول ماه میلاد مبارک پیامبر گرامى اسلام(ص) و حضرت صادق(ع)، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه(عج) و ماه رخداد واقعه عظیم «لیلة المبیت» است و در مجموع از ماه‌هاى بسیار پربرکت و پرخاطره‌ای است که سزاوار است، همه علاقه‌مندان مکتب اهل بیت(ع) آن را ارج نهند و گرامى بدارند.

درباره عمل خرافی شب اول ربیع / رفتن به در مساجد و در زدن و شمع روشن کردن

اول ربیع الاول بنابر مستندات تاریخی و روایی معتبر شیعه و سنی، شب اول ماه ربیع الاول به واسطه واقعه مهم خوابیدن حضرت علی(علیه السلام) در بستر پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در سال سیزدهم بعثت ـ در همان شبی که کفار مکه تصمیم به قتل دسته جمعی حضرت رسول(ص) در بستر خواب گرفته بودند و در همان شب ایشان به مدینه هجرت فرمودند ـ به «لیلة المبیت» مشهور است.

بنابر نظر فقها و بر اساس آنچه در روایات مستند و معتبر آمده است، مستحب است که مومنین در این شب ـ به یاد آن مجاهدت امیرالمومنین(ع) ـ در مساجد حضور یافته و تا سحر به راز و نیاز و مناجات با خداوند متعال بپردازند و لذا آن چیزی که از رسانه ملی با عنوان باز بودن در مساجد تا صبح عنوان شده به این دلیل بوده است، نه تاکید و یا احیانا ترویج آن مسئله خرافی ـ رفتن به در مساجد و در زدن و شمع روشن کردن برای رفع حاجت ـ

به هر حال به نظر می رسد که اطلاع رسانی و آگاه ساختن صحیح، دقیق و به موقع مردم در مورد مسائل دینی ـ و کلا هر مسئله ای ـ از ضروریات و اصول کاری دستگاه های مربوطه و از جمله رسانه است که می تواند جلوی ترویج و گسترش خرافات ـ که همچون موریانه ریشه اعتقادات جامعه را می خورد ـ را گرفته و به تعالی جامعه یاری رساند.

واقعه مهم و تاریخی لیلة المبیت

اما خلاصه ای از واقعه مهم و تاریخی لیلة المبیت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مذهب:خلاصه آن واقعه از این قرار است که در سال سیزدهم بعثت سران قریش در یک شورای عمومی تصمیم گرفتند که ندای توحید را با زندانی کردن پیامبر یا کشتن و یا تبعید او خاموش سازند، چنان که قرآن کریم می فرماید: «وَ إذ یَمکُرُ بِکَ الَّذیِنَ کَفَرُوا لِیُثبِتوکَ اَوْ یَقتُلوکَ أَو یُخْرِجُوکَ وَ یَمکُروُنَ وَ یَمکُرُ اللهَ وَ اللهُ خَیرُ المَاکِرینَ»; [1]

به خاطر بیاور هنگامی را که کافران نقشه می کشیدند که تو را به زندان بیفکنند یا به قتل برسانند و یا از مکه خارج سازند. آنها چاره می اندیشیدند و نقشه می کشیدند، و خداوند هم تدبیر می کرد; و خدا بهترین چاره جویان و تدبیرکنندگان است. سرانجام سران قریش تصمیم گرفتند که از هر قبیله، فردی انتخاب شود تا افراد منتخب در نیمه شب یک باره بر خانه حضرت هجوم برده، او را قطعه قطعه کنند.

بدین طریق هم از تبلیغات او آسوده شوند و هم خون او در میان قبایل عرب پخش شود تا خاندان هاشم نتوانند با آنها به مبارزه برخیزند. فرشته وحی، پیامبر را از نقشه شوم مشرکان آگاه ساخت و به آن حضرت دستور داد تا از مکه به عزم مدینه خارج شود. پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) حضرت علی(علیه السلام) را از این نقشه آگاه کرد و به او فرمود: «امشب در خوابگاه من بخواب و رواندازِ سبزِ مرا به خود بپیچ تا آنان تصور کنند که من هنوز در خانه و در بستر آرمیده ام و مرا تعقیب نکند». آن گاه پیامبر مخفیانه به سمت غار ثور حرکت کرد و از خداوند درخواست نمود تا دشمن را از دست یابی به او گمراه کند و آنان نتوانند او را پیدا کنند ... . [2]

در روایات شیعه و اهل سنت آمده است که علی(علیه السلام) این کار را انجام داد و خداوند به خاطر این کار به فرشتگان مباهات نمود و موقعی که پیامبر به سوی مدینه در حرکت بود، این آیه را در شأن حضرت علی (علیه السلام) نازل فرمود: (وَ مِنَ النّاسِ مَن یشری نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ الله و اللهُ رَئوفٌ بالعباد); [3]

بعضی از مردم ـ با ایمان همچون علی(علیه السلام) به هنگام خفتن در جایگاه پیامبر ـ جان خود را به خاطر خشنودی خدا می فروشند، و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. از این رخداد بی نظیر می توان به نتایج ذیل پی برد: درجه ایثار فوق العاده امام علی(علیه السلام); تبعیت محض ایشان نسبت به فرمان الهی و نبوی (صلی الله علیه وآله); عشق و علاقه غیر قابل توصیف آن بزرگوار نسبت به رهبر و مقتدای خود; و این نکته که در مواقعی که اصل و اساس اسلام در خطر قرار می گیرد می باید بهترین شخصیت ها، حتی وجود مقدس علی بن ابی طالب(علیه السلام) فدا گردد. نظیر آن را در ماجرای شهادت امام حسین (علیه السلام) برای حفظ اسلام می توان دید.

منابع: 1] سوره انفال، آیه 30، ر.ک: تفسیر قرطبی، ج 7، ص 397، (داراحیاءالتراث العربی، بیروت).
[2] فروغ ولایت، استاد جعفر سبحانی، ص 45-57، بخش دوم از فصل سوم، مؤسسه امام صادق، 1374ش.
[3] احیاءالعلوم، الغزالی، ج 3، ص 378، (دارالهادی بیروت); تذکرة الخواص، ابن الجوزی، ص 35، (مکتبة النینوی الحدیثه، تهران); شواهد التنزیل، الحاکم الحسکانی، ج 1، ص 123، ش 4، (مجمع احیاء الثقافة اسلامیه); الغدیر، علامه امینی، ج 2، ص 49 ـ 47، (دارالکتاب العربی، بیروت، 1398 هـ ق).

نظر آیت الله رهبرانقلاب  درباره خرافات شب اول ربیع / وظیفه آقایان علما چیست؟

چند سالی است که در پایان ماه صفر مراسمی در برخی شهرها باب شده که در ظاهر مانند بسیاری از خرافات دیگر عملی نیکو وانمود می شود، اما هنگامی که در آن اندیشیده می شود نتیجه به آنجا می رسد که با خرافه و بدعتی دیگر مواجه هستیم.

این بدعت از آنجا آغاز می شود که در شب اول ماه ربیع الاول چند ساعتی قبل از نماز صبح روز اول این ماه، در هفت مسجد را می کوبند و با این کار پایان دو ماه عزاداری و آغاز ماه شادمانی حضرت زهرا(س) را اعلام می کنند و به این وسیله می خواهند از دستان حضرت زهرا (س) عیدی دریافت کنند و حاجات خود را برآورند.

در رابطه با شب اول ماه ربیع الاول در سال 1380 استفتایی از آیت الله خامنه ای صورت گرفته است. متن استفتای انجام شده این چنین است:

چند سالى است که در شب اول ماه ربیع الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است بدین ترتیب که از حدود نیمه شب تا اذان صبح افرادى با در دست داشتن شمع پشت در مساجد مراجعه و با کوبیدن به در مساجد و خواندن اذکارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‏نمایند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه می دهند،

1- آیا چنین عملی مستند روایی دارد؟

2- آیا چنین عملی (که در حال گسترش می باشد) می تواند به عنوان یک حرکت شایسته مورد تأسی دیگران قرار گیرد؟

3- در صورتی که عمل فوق از جمله خرافات و یا خدای نکرده نوعی بدعت باشد وظیفه ما (ائمه جماعات و متدینین) در این خصوص چیست؟

نظر آیت الله خامنه ای:

بسمه تعالی.

عمل فوق الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است.

آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مومنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب گردد، جلوگیری نمایند. والسلام/ سید علی خامنه ای.

 


پنج شنبه 91 دی 21 , ساعت 1:50 عصر
وبسایت نامزدهای احتمالی انتخابات!
پنجشنبه 21 دی 1391 ساعت 13:24
روزنامه مردم سالاری به بررسی «سایت‌» های برخی چهره‌های سیاسی که احتمال کاندیداتوری‌شان وجود دارد پرداخت است.

به گزارش افکارنیوز، مردم‌سالاری نوشت: یکی از راه‌های (شناخت) شخصیت‌های سیاسی، مراجعه به زندگینامه آنان است. در سال‌های اخیر با افزایش دسترسی مردم به اینترنت و عمومیت یافتن استفاده از آن، یکی از مهمترین راه‌های دسترسی به زندگینامه شخصیت‌های معروف به ویژه در عرصه سیاست، استفاده از اینترنت و مراجعه به سایت‌های مرجع همچون ویکی‌پدیا است. اما مشخص نیست که در این سایت‌های مرجع، اطلاعات صحیحی به مراجعان ارائه شود. به همین دلیل وب سایت‌های شخصی افراد، بهترین مرجع دستیابی به اطلاعات صحیح در مورد هر فرد است.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در کشور ما راه‌اندازی وب سایت شخصی توسط شخصیت‌های سیاسی چندان جدی گرفته نشده است، چرا که بسیاری از شخصیت‌های مطرح سیاسی به دلیل کمبود وقت، یا وب سایت شخصی برای خود راه‌اندازی نمی‌کنند، یا اینکه پس از مدتی، آن را به روز نمی‌کنند. در حالیکه بهره‌گیری از فضای مجازی، نه یک امتیاز، بلکه ضرورتی است که باید بیش از گذشته توسط فعالان سیاسی جدی گرفته شود.

کاندیداهای احتمالی و وب سایت شخصی

با نزدیک شدن به موسم انتخابات ریاست جمهوری، تمایل مردم به آشنایی با نظرات کاندیداهای احتمالی انتخابات افزایش می‌یابد و طبیعتا بهترین و مطمئن‌ترین راه برای آشنایی با زندگی، مواضع و دیدگاه‌های این افراد، مراجعه به وب سایت رسمی آنها است به همین دلیل آن دسته از کاندیداهای احتمالی انتخابات که وب سایت شخصی دارند، یک قدم جلوتر از سایر کاندیداها قرار می‌گیرند. اگر چه هنوز 5 ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی‌مانده اما فعالیت‌های انتخاباتی غیررسمی برخی از کاندیداهای احتمالی آغاز شده است. هر چند هنوز نمی‌توان با اطمینان ذکر کرد که چه افرادی کاندیداهای احتمالی انتخابات هستند اما می‌توان از بین کاندیداهای احتمالی، بررسی کرد چه کسانی وب‌سایت شخصی دارند؟ اگر بخواهیم براساس حروف الفبا این موضوع را بررسی کنیم، به نام‌های ذیل می‌رسیم:

غلامعلی حداد عادل: سایت شخصی حداد عادل که عکسی از او را در حال مطالعه با پس زمینه‌ای از اشعار فارسی در راس خود دارد، سایتی فعال است که خبرها و سخنرانی‌ها و تصاویر مربوط به حداد عادل را به طور مرتب در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد. نکته جالب در مورد سایت حداد، قرار گرفتن بخش‌هایی همچون ترجمه قرآن و همچنین اشعار سروده شده توسط حدادعادل با دستخط خود اوست؛ هر چند که تعداد اشعار او اندک و بیشتر دوبیتی است.

محسن رضایی: پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی با سرکلیشه آبی رنگ همراه با گل‌های لاله سفید که دو گل لاله قرمز رنگ هم در آن دیده می‌شود، سایتی فعال است که کلیه خبرها و سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای رضایی را پوشش می‌دهد. نکته جالب سایت رضایی، بخش نظرات خوانندگان است که در صفحه اصلی سایت دیده می‌شود و در آن حتی یک نمونه پیام یا نظر انتقادی هم پیدا نمی‌کنید. «آقای دکتر، مردم ایران رشادت‌های شما را در جنگ هرگز فراموش نمی‌کنند» و «همیشه سنگ را به سوی درختان استوار و ثمردار پرتاب می‌کنند که این چیزی از وقار آن کم نخواهد کرد» از جمله نظرات خوانندگان سایت محسن رضایی است.

محمد باقر قالیباف: سایت محمد باقر قالیباف هم همچون سایت رضایی، آبی رنگ است و سایتی فعال محسوب می‌شود که یکی از دلایل آن به روز رسانی خبرهای مربوط به عملکرد قالیباف در شهرداری تهران است. بخش زندگینامه سایت قالیباف حاوی نکات جالبی است از جمله اینکه شکست قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری 84 را که برای حامیان او در آن زمان غیرمنتظره به نظر می‌رسید «تجربه‌ای موفقیت‌آمیز» توصیف کرده است؛ چرا که به زعم تهیه کنندگان این مطلب، اولین حضور جدی او در عرصه سیاسی بوده است!

مصطفی کواکبیان: در بین کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی، تنها فرد اصلاح‌طلبی که سایت شخصی دارد کواکبیان است. سایت شخصی کواکبیان سبز رنگ است و براساس اطلاعیه کمیته اطلاع‌رسانی حزب مرد‌م‌سالاری، از این هفته دوباره فعال شده است. کلیه خبرها و سخنرانی‌های کواکبیان در این سایت قرار گرفته است. بخش جالب سایت شخصی کواکبیان زندگینامه اوست که تصاویر دیده نشده‌ای از او را در دسترس مخاطبان قرار داده است؛ هر چند که بخش خاطرات کواکبیان هنوز راه‌اندازی نشده است. کواکبیان به بهانه شروع به کار مجدد سایت، یادداشتی نگاشته و وعده داده «دیدگاه‌های شفاف و باورهای قطعی خود را نسبت به مهمترین موضوعات جاری کشور» در این سایت ارائه دهد.

علی لاریجانی: سایت علی لاریجانی هم همچون سایر اصولگرایان، رنگ آبی دارد و به طور مرتب به روز می‌شود. البته بخش اعظم خبرهای سایت شخصی لاریجانی، مربوط به خبرهای وی در مجلس است. بر خلاف سایت شخصی قالیباف که شکست در انتخابات 84 را تجربه‌ای موفق توصیف کرده، بخش زندگینامه سایت لاریجانی، از کنار موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال 84 با بی‌تفاوتی عبور کرده و از انتخاباتی که لاریجانی در آن در بین هفت کاندیدا ششم شده بود هیچ نکته‌ای ذکر نشده؛ گویی اصلا لاریجانی در انتخابات 84 شرکت نکرده بود!

علی اکبر ولایتی: سایت شخصی ولایتی همچنان در دسترس عموم قرار دارد ولی از بهمن ماه سال 88 تاکنون به روز نشده و علی‌رغم وعده مسوولان سایت مبنی بر راه‌اندازی سایت جدید، هنوز خبری از راه‌اندازی سایت جدید ولایتی نیست. سایت ولایتی هم آبی رنگ است اما طراحی آن بر خلاف سایر سایت‌های شخصیت‌های سیاسی فوق، ابتدایی و ضعیف است.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ