سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند کیست؟ ـ : آنکه از حرامها دوری کند . [امام علی علیه السلام ـ هنگامی که از او پرسیده شد]
 
چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:23 عصر
پای سیب‌زمینی با سبزیجات
مواد لازم:سیب‌زمینی پخته و رنده شده: نیم کیلو، آرد: 1 پیمانه، تخم‌مرغ: 2 تا 3 عدد
مواد داخل خمیر: سوسیس و کالباس از هر کدام: 100 گرم، گوشت چرخ کرده: 100 گرم، قارچ، فلفل دلمه‌ای، ذرت و برنج پخته شده: مقداری، سفیده‌ تخم‌مرغ: 1 عدد، زرده‌ تخم‌مرغ: 1 عدد.
طرز تهیه:سیب‌زمینی‌های پخته شده و رنده شده را با آرد مخلوط کرده و نمک و فلفل و ادویه را به میزان لازم اضافه می‌کنیم. 2 تا 3 عدد تخم‌مرغ را به این مخلوط اضافه کرده و کاملا هم می‌زنیم. نیمی از این مواد را در یک قالب که کف آن را چرب کرده پهن می‌کنیم. گوشت چرخ‌کرده، سوسیس و کالباس، ذرت، فلفل دلمه‌ای و برنج پخته شده را با هم مخلوط کرده و به آن سفیده تخم‌مرغ می‌افزاییم. این مخلوط را روی خمیر داخل قالب پهن می‌کنیم.
نیمه باقی مانده خمیر سیب‌زمینی را روی این پهن کرده و کاملا می‌پوشانیم. سپس با زرده‌ تخم‌مرغ روی خمیر را زرین کرده و در طبقه وسط فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار داده تا طلایی شود.

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:23 عصر
سبزی بخورید، زخم معده نگیرید
اگر می‌خواهید دچار زخم معده نشوید، بهتر است تا می‌توانید از سبزیجات سرشار از نیترات استفاده کنید. محققان سوئدی در آخرین تحقیقات خود دریافتند مصرف سبزیجات غنی از نیترات مانند اسفناج، کاهو، تربچه و لبو با تاثیر بر مکانیسم غشاهای موکوسی محافظت‌کننده دیواره معده، مشکلاتی مانند زخم معده را بشدت کاهش می‌دهند.

درواقع پس از جویدن این سبزیجات، باکتری‌های موجود در حفره دهانی، نیترات را به نیتریت تبدیل می‌کنند و در معده نیز این ماده در مواجهه با اسید معده به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود که این ماده اثر حفاظتی در غشای معده ایجاد می‌کند. نتیجه این تحقیق، بطلانی بر عقاید پیشین است، چراکه پیش از این تصور می‌شد نیترات موجود در سبزیجات و مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان را زیاد می‌کند.

منبع: Sciencedaily


چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:22 عصر
سبزی‌ها راه سرطان سینه را می‌بندند
گروه سلامت:‌ پژوهشگران دریافته‌اند که خطر بروز سرطان سینه زنانی که از رژیم غذایی گیاهی و غلات سبوس‌دار استفاده می‌کنند تا 17 درصد کاهش می‌یابد.
به گزارش مهر، استفاده از دستورالعمل غذایی عمومی برای یک رژیم غذایی سالم و معقول که حاوی میزان سرشار و متنوعی از میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس ‌دار(که همگی غنی از لیگنان هستند) باشد، می‌تواند مانع از بروز سرطان سینه در زنان شود.
لیگنان، گروهی از مواد شیمیایی موجود در گیاهان و یکی از بزرگترین طبقات فیتوستروژن بشمار می‌‌آید که مانند استروژن و آنتی اکسیدان عمل می‌‌کند.

این در حالی است که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از غذاهای گیاهی می‌‌تواند به‌عنوان ممانعتی برای ابتلا به سرطان سینه تلقی شود.

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:21 عصر
ارزش تغذیه
نعناع، سبزی هزارپا
این روزها از هر گوشه و کنار شهر بوی نوروز می‌آید؛ نوروزی که با آمدن بهار رنگ و بوی سبزی، طراوت و تازگی به همراه می‌آورد. بخصوص برای قدیمی‌ترها نوروز و آغاز فصل بهار یادآور سبز‌ی‌های تازه نیز هست.
در بین سبزی‌ها، نعناع یادآور طراوت بهار است. در زبان فارسی به نعناع، سبزی هزارپا می‌گویند، زیرا ریشه نعناع پاهای زیاد دارد و با سرعت در زمین جلو می‌رود و شاخه‌های نو از خود خارج می‌کند.

 در واقع یکی از راه‌های تکثیر نعناع این است که این شاخه‌های نو را وجین کرده و در جاهای دیگر می‌کارند. در شهر شیراز به نعناع رافویه می‌گویند. بیش از سه هزار نوع نعناع وجود دارد و تاکنون نام هشتاد گیاه از خانواده آن در کتاب‌های داروسازی وارد شده و استفاده از آنها در درمان بیماری‌ها تجویز شده است.

انواع نعناع‌

پونه‌ها و سوسنبرها برادران تنی نعناع هستند که انواع و اقسام زیاد دارند. ملایم‌ترین انواع آنها نعنای بومی ایران است که در شمال و مرکز ایران می‌روید و آن را در ردیف سبزی‌های خوردنی می‌فروشند، و نعنای اهوازی، نوع دیگری از آن است. یک نوع بومی آن نیز در جنوب، مخصوصا بلوچستان به طور وحشی می‌روید، و با این‌که عطر زیادی دارد هنوز مورد توجه صنعتگران واقع نشده و از اسانس فراوان آن بهره‌برداری نشده است.

عرق نعناع، تقویت‌کننده معده‌

 قسمت مورد استفاده نعناع خانواده برگ و شاخه‌های گلدار آن است که از آنها عرق نعناع و اسانس نعناع می‌گیرند. عرق و اسانس نعناع بادشکن، ضد تشنج، محرک و نیروبخش است. ترشحات زیادی معده را کم می‌کند و مسکن درد، زخم معده و سوزش آن است. دم‌کرده آن جهت تقویت معده و روده توصیه شده و در ایران معمولا برگ‌های آن را خشک کرده و برای خوش‌بو کردن ماست و دوغ به کار می‌برند و نیز آن را سرخ کرده و به نام نعناع داغ جهت خوش‌بو کردن آش‌ها و سوپ‌ها مصرف می‌کنند. برگ‌های آن پس از خشک شدن به صورت پودر درمی‌آید و به همین جهت است که قبل از خشک کردن باید آنها را شست و تمیز کرد. خانواده نعناع به دلیل داشتن عطر و خواص بسیار  دارای اهمیت بوده و دارای خواص ضدعفونی‌کننده، ضد سم و ضد حشرات هستند. حتی در خوزستان با بسته‌های خرما چند شاخه نعناع همراه می‌کنند تا از کرم گذاشتن آنها جلوگیری کنند.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:20 عصر
سالمند و سلامتی
کرفس دوست دوران سالمندی‌
برای این‌که به روده‌های خسته و پیر کمک شود، توصیه می‌شود که هر روز یک لیوان عصاره کرفس مصرف شود. از این طریق روده به روش طبیعی تخلیه می‌شود (برگ‌ها را همیشه مصرف کنید) طبق توصیه‌های کتب طب سنتی کرفس مواد مضر را دفع می‌کند کلیه و مثانه را تمیز می‌کند و از تولید سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می‌کند و ملین است.

دانشمندان بر این عقیده‌اند که کرفس برای عفونت مجاری ادراراسید اوریک بالا از طریق تمیز کردن کلیه و مجاری ادرار بهترین ماده غذایی است. ترپین ماده معطر کرفس مانع ماندن سنگ کلیه در مجاری ادرار و یا آلودگی میکروبی و درد می‌شود.

علاوه بر آن پتاسیم در غده و تنه آن که جریان ادرار را تحریک و کلیه و مثانه را تمیز می‌کند بیش ازهمه برای بیماران نقرسی مفید است.

زیرا در خون این افراد اسید اوریک با غلظت بالا غالباً دیده می‌شود. روغن اتری که در کرفس وجود دارد باعث گشاد شدن مجاری کلیه می‌شود به طوری که اسید اوریک بهتر دفع می‌گردد.

آلودگی میکروبی ضعیف در روده نیز در اثر ترپین از بین می‌رود. کرفس باعث تحریک شدیدتر روده شده و دیگر ناراحتی‌هایی از این قبیل دراثر خوردن کرفس بهبود می‌یابند.

کرفس بوی بددهان را از بین می‌برد. تجربه نشان داده است که یک وعده غذای کرفس‌دار بوی بد دهان را از بین می‌برد.

از دیگر خواص کرفس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تقویت‌کننده معده

 تقویت‌کننده اعصاب

‌ آب کرفس خام درمان خوبی برای گرفتگی صداست.

 خوردن کرفس حافظه را زیاد و قلب را پاک می‌کند.

 کرفس به علت دارا بودن فسفر زیاد، در ازدیاد هوش مؤثر است.

زردچوبه را فراموش نکنید

پژوهشگران می‌گویند، زردچوبه که از اجزای بسیاری از انواع «کاری» است، می‌تواند معالجه موثری برای بیماری آلزایمر باشد. براساس نظر آنان زردچوبه احتمالا سرعت گسترش این بیماری، که سبب از کار افتادن سلول‌های عصبی می‌شود، را کند می‌کند. این اکتشاف احتمالا علت این پدیده را که چرا نرخ ابتلا به آلزایمر در میان افراد مسن هند بسیار کمتر از همتایان آمریکایی آنهاست، توضیح می‌دهد. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که آلزایمر تنها یک درصد از ساکنان بالای 65 سال برخی روستاهای هند را مبتلا می‌کند. عنصر اصلی زردچوبه که در بسیاری از گیاهان یافت می‌شود، ماده‌ای شیمیایی به نام «کرکومین» است.



چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:19 عصر

چطور ابروی تاتو شده طبیعی دیده شود؟




در اکثر مواقع در صورتی که قبلا ابرویی مناسب داشته و تنها به دلایلی مثل پررنگ تر شدن ابرو یا تغیییرمدل ابرویتان ، دوست داشتید آن را تاتو کنید اما پس از مدتی احساس مصنوعی بودن چهره و یا خسته شدن از یکنواختی مدل باعث شده دست به پاک کردن قسمتهایی از ابرو و دوباره تاتو کردن بزنید که این علاوه بر صرف وقت و هزینه ممکن است همچنان رضایتتان را جلب نکرده باشد .

با این وجود به جز راههای درمان پزشکی مثل لیزرکردن و امثال آن که آن هم ممکن است نتیجه ی مطلوب را نداشته باشد ، تنها راهی که باقی می ماند آرایش و میک آپ کردن ابروی تاتو شده توسط خود ابروست به طوری که شما می توانید بر طبق آنچه که در زیر گفته خواهد شد عمل کرده و ابرویی طبیعی اما پررنگ و مرتب و زیبا داشته باشید:



هنگام تاتو فقط جاهای خالی را پر کنید نه بیشتر!


چیزی که مهم است و در طبیعی تر به نظر رسیدن ابروی تاتو شده کمک می کند در هنگام تاتو و موقع انجام آنست و آن اینکه از آرایشگرتان که می خواهد این کار را برایتان انجام دهد بخواهید حتی الامکان و تا جایی که می شود تاتو را بر روی فرم خود ابرو و در بین موهای ابرو، جایی که خالی است انجام دهد و خیلی خارج از محدوده ی ابرو، پایین و بالای آن را بی جهت پر نکند تا شما همیشه بتوانید به دلخواه، ابرویتان را نازک یا پهن تر کنید و تنها به آن فرم داده و ابرویی پر رنگ تر از قبل داشته باشید.

موهای ابرو را مماس و نزدیک به تاتو کوتاه نکنید و یا روی آن را تیغ نزنید!


موهای ابرویتان را به سمت بالا شانه کرده و نوک تاج آن را خیلی کم قیچی کرده، صاف کنید .بقیه ی قسمتهای ابرو را به سمت پایین شانه زده و کمی از نوک آنها را نیز بزنید .



رنگ تاتو همرنگ یا نزدیک به رنگ ابرو انتخاب شود!


بهترین رنگی که برای اکثر ابروها ازابروی مشکی تا قهوه ای پیشنهاد می شود رنگ تاتوی قهوه ای سوخته بدون قرمزی است که بر روی هر رنگ ابرویی، خود را نزدیک به آن نشان خواهد داد و نیز با هر رنگی که بر روی ابروها بعد از تاتو گذاشته می شود هماهنگ خواهد بود.

« برای زیباتر شدن به اصل زیبایی آسیب نرسانیم »

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:17 عصر
 


آموزش آرایش عروس به سبک عربی توسط استاد بزرگ مو مروان خیر ,قابل پخش در تمام پلیرها



چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:14 عصر

آرایش و اصلاح لب




آماده کردن

آماده کردن سطح لب ها برای آسانتر شدن استفاده از روژلب .طولانی کردن ماندگاری آن با استفاده از ثابت نگهدارنده روژلب وصاف کننده سطح لب ها



ترسیم

کشیدن خط لب ومتعادل کردن آن در صورت نیاز با قلم دور لب



رنگ کردن

با استفاده از روژلب با رنگ های متناسب با نوع آرایش درخشندگی و زنانگی را به لب های خود ببخشید

اگر لب هایتان بسیار باریک یا نامتعادل هستند می توانید به کمک یک قلم دور لب اطراف آن را طوری که زیاد مشخص نباشد فرم دهید




برای اصلاح کردن لب های باریک

دور لب خود خط مرتبی بکشید که از دور لب معمولی خودتان بیرون تر باشد سپس روژ لب بزنید




برای اصلاح لب های نامتناسب

اطراف قسمت های باریک لب خود یک خط بکشید طوری که خط لبتان از خط لب طبیعی کمی بیرون زده باشد سپس قسمت دیگر لبتان را درست روی خط لب ها بکشید در انتها از روژ لب استفاده کنید.

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:13 عصر

خط چشم حرفه ای داشته باشیم!


برای فهمیدن این که چگونه یک خط چشم را به صورت حرفه ای استفاده کنید اول تصمیم بگیرید که از میان انواع مختلف خط چشم کدام بهتر به پوست شما می‌آید و قابل استفاده است، سپس فکر کنید به اینکه چه رنگ‌هایی چهره تان را در روز و شب بهتر می‌کند.


انواع خط چشم


با مداد کشیدن، خط چشم مایع، نمد مالی کردن با یک وسیله نوک تیز، قالب خط چشم مداد ابرو. هر کدام از آن‌ها مزایایی دارند. همه آن‌ها اولویت دارند بر دیگری. هر نوع از خط چشم‌ها نحوه استفاده ی مخصوص به خود را دارد. بنابراین شما باید آن گونه ای را انتخاب کنید که توانایی استفاده از آن را داشته باشید.



مداد:

استفاده از این نوع خط چشم عادی است و شکلی مردمی دارد. بیشتر زن‌ها استفاده از مداد نرم برای خط چشم بهتر از استفاده از مداد‌های خشن و سخت می‌دانند مداد‌های گران قیمت معمولا نرم و ملایم‌اند و به راحتی با یک اسفنج پاک می‌شوند.

البته ممکن است خط چشم‌های موجود در محل زندگی شما از خط چشم‌های خوب و گران قیمت نباشد اما مطمئنا نرم هستند و با یک پارچه کتون و صابون پاک می‌شوند.

خط چشم مایع:

خط چشم‌های مایع از همه ی انواع خط چشم‌ها خشن تر و خطرناک تر‌اند. این خط چشم‌ها دست‌های محکم و توانایی و مهارت زیادی می‌خواهد بنا براین مهارت و توانایی زیادی می‌خواهد و باید به خوبی تمرین کنید تا نتیجه مورد دلخوه را به دست آورید.

زمانی که از خط چشم مایع استفاده می‌کنید باید آن را سفت تر از یک مداد بگیرید. این نوع خط چشم برای شب خوب است و مناسب به نظر می‌آید. اگر چه استفاده از خط چشم مایع سخت است اما تعداد زیادی از زنان از این نوع خط چشم برای دور چشمشان استفاده می‌کنند.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:12 عصر

واکسن آلزایمر در راه است


به زودی آزمایش واکسن جدید مبارزه با بیماری آلزایمر آغاز خواهد شد .به این ترتیب 420 بیمار در کشورهای اتریش ، کرواسی ، جمهوری چک ، فرانسه ، آلمان و اسلوواکی در این آزمایش‌های کلینیکی شرکت می کنند.
واکسن ADO2 توسط گلاکسو اسمیت کلاین از کشور بریتانیا ساخته شده است و قبلا آزمایش‌های امنیتی را در طول سال گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته است.
اما قرار است در این آزمایش که تا سال 2012 به طول خواهد انجامید کارایی این دارو مورد ارزیابی قرار بگیرد.
ADO2 با هدف پیشگیری از ساخت پلاک‌های بتا-آمیلوئید در مغز انسان می‌شود که باعث فرسایش سلول‌های عصبی می‌شوند و این اعتقاد وجود دارد که نقش مهمی در ابتلا به بیماری آلزایمر بازی می‌کنند.
این واکسن طوری ساخته شده است که با ساخت آنتی‌بیوتیک‌های بیش‌تر به این پلاک‌ها حمله می‌کند.در حقیقت این آنتی‌بادی‌ها فقط به قسمتی از پروتئین‌های بتا-آمیلوئید حمله می‌کنند که باعث تولید این پلاک‌ها می‌شوند.این باعث می‌شود که در مجموع خطراتی که متوجه بیماران هستند کاهش پیدا کند.
البته واکسن ساخته شده فعلی با هدف درمان بیماران مبتلا به آلزایمر ساخته شده است ، اما در صورتی که نتایج آزمایشات موفقیت آمیز باشد می‌تواند انواع دیگری از آن را ساخت که می‌تواند از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کند.
در سال 2001 آزمایش اولین واکسن ضد آلزایمر در آمریکا و اروپا آغاز شد ، اما به دلیل عوارض جانبی بسیار جدی آن ، آزمایش واکسن متوقف شد.در سال 2005 نیز واکسن دیگری در سوئد مورد آزمایش قرار گرفت.
بیماری آلزایمر یک بیماری عصبی است که فعالیت‌های ادراکی مغز را تحت تاثیر قرار داده می‌تواند از لحاظ رفتاری و اجتماعی زندگی مبتلایان را با مشکلات جدی روبه رو کند.
برای درمان آلزایمر هیچ درمان شناخته شده ای وجود ندارد و هر سال نزدیک به 6 میلیون نفر در اروپا به این بیماری دچار می‌شوند.

ارسال شده توسط در -

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ