سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به ابراهیم علیه السلام وحی کرد : ای ابراهیم! من دانایم و هر دانایی را دوست دارم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:12 عصر

آموزش طراحی ناخن


ابتدا یک لایه سفید روی ناخن بزنید.

سپس با رنگ نارنجی پوشش کاملی روی ناخن بدهید.



یک لایه رنگ قرمز را طوری روی ناخن بمالید که به سمت مرکز محو شود

سپس الگوی مورد نظر که در اینجا لوزی شکل است روی ناخن قرار داده و با رنگ مشکی آنرا رنگ کنید و به آرامی الگو را بلند کنید تا شکل مورد نظر بدست آید.



با لاک اکلیلی روی قسمت های لوزی شکل نقطه های ریز به شکل نگین بگذارید

در آخر با پولیش یا برق ناخن روی ناخن بمالید تا کار براق شود و دوام بیشتری پیدا کند.

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:11 عصر


 

هشدار دوباره پزشکان درباره مصرف شکر


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی هلث نیوز اگر چه بیشتر افراد در برنامه غذایی خود به استفاده از چربی و نشاسته بسیار اهمیت می دهند ولی معمولا از مصرف بی رویه دو ماده غذایی غافلند.

بر اساس گزارشی که در نشریه انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسیده است، افرادی که از شکر و مواد شیرین زیاد استفاده می کنند، بیش از دیگران با خطر ابتلا به بیماری های قلبی روبرو هستند.

در این تحقیق که در آن از اطلاعات پزشکی بیش از شش هزار شهروند آمریکا استفاده شد، اعلام شده است مصرف مواد شیرین و شکر در آمریکا روندی افزایشی دارد و این امر می تواند ضمن افزایش میزان تریگلیسیرید خون در برابر اچ دی ال یا کلیسرول مثبت خون، باعث ابتلای فرد به بیماری های مختلف شود.

ارسال شده توسط در -
در این تحقیق که در آن از اطلاعات پزشکی بیش از شش هزار شهروند آمریکا استفاده شد، اعلام شده است مصرف مواد شیرین و شکر در آمریکا روندی افزایشی دارد و این امر می تواند ضمن افزایش میزان تریگلیسیرید خون در برابر اچ دی ال یا کلیسرول مثبت خون، باعث ابتلای فرد به بیماری های مختلف شود.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:9 عصر
درمان بوی بد دهان با خوردن کرفس
جام جم آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: کرفس ضدالتهاب مفاصل است و یک وعده غذای آن، بوی بد دهان را از بین می‌برد.
مسعود کیمیاگر افزود: کرفس سرشار از ویتامین A و C است و می‌تواند تامین‌کننده بخشی از نیازهای بدن به این دو ویتامین باشد. کرفس بسیار کم‌کالری است و حجم آن در معده زیاد می‌شود. یک لیوان آب کرفس، 20 کالری و یک لیوان آب پرتقال 150‌کالری دارد.

وی گفت: در بین مردم رایج شده است که کرفس یا آب آن، انسان را لاغر می‌کند ولی اشتباه است. در کرفس ترکیبی وجود ندارد که لاغرکننده باشد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: کرفس سبزی زیبا، خوش‌عطر و پرخاصیتی است و در تغذیه مردم می‌تواند جا داشته باشد. یک وعده غذای کرفس‌دار بوی بد دهان را از بین می‌برد. احتمالا موادی که در معده تولید می‌شوند، با مواد معطر کرفس ترکیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند. کرفس 2 تا 3 درصد اسانس یا عطر دارد.

کیمیاگر گفت: کرفس تقویت‌کننده معده، تقویت‌کننده اعصاب، ضدالتهاب مفاصل، ضدباکتری، ضدافسردگی، ضدنفخ، هضم‌کننده، کاهش‌دهنده فشار خون، کاهش‌دهنده چربی خون و ادرارآور است.

وی افزود: کرفس گیاهی است علفی به ارتفاع 20 تا 60 سانتی‌متر که ساقه‌ای منشعب دارد. برگ‌های آن شفابخش، ضخیم، گل‌های آن کوچک و به رنگ سفید یا سفید مایل به سبز است. قسمت مورد استفاده این سبزی، قسمت‌های مختلف آن بویژه ریشه و برگ آن است.



چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:8 عصر

مرد ها در حال ملوس شدن هستند


دکتر باهر نوشته است : " مردها علیرغم سرو صداهای مردسالارانه خود که به صورت ژنتیک و بد آموزی به جنس خشن معروف شده اند وجودهای شکننده و رو به انقراضی هستند که اگر چنین شود باید بیشتر مراقب آنان بود. "

استاد دانشگاه شهید بهشتی در ادامه عنوان می کند : " براین اساس شاید بتوان چنین نتیجه گیری کرد که اولا کمیت مردها کمتر از زنان است، ثانیا کیفیت مردان رو به ضعف ژنتیک دارد (یعنی مردها در حال ملوس شدن هستند) و لذا ملاحظه می شود که نه تنها تعداد دختران مجرد بیشتر از پسران مجرد است بلکه ازدواج ها با درصد طلاق رو به تزایدی رو به رشد است ."

 

مردها علیرغم سرو صداهای مردسالارانه خود که به صورت ژنتیک و بد آموزی به جنس خشن معروف شده اند وجودهای شکننده و رو به انقراضی هستند که اگر چنین شود باید بیشتر مراقب آنان بود.

دلایل چندی بر این ادعا مطرح می شود که بعضی از آنهابه این شرح است:

1. تعداد مردها در کل همیشه کمتراز زنان بوده و هست.

2. نوزاد مذکر آسیب پذیرتر از نوزاد مونث است.

3. جنس نر دیرتر از جنس ماده بالغ می شود و زودتر از بلوغ خارج می شود.

4. نطفه اگر مذکر باشد به هنگام لقاح شکنندگی بیشتری نسبت به نطفه مونث دارد.

5. مرگ و میرمردان در اثر بیماریهای استرس زا (مانند سکته های قلبی و مغزی) بیشتر از زنان است.

6. پاره ای از متخصصین علم ژنتیک بر این باورند که در ترکیب کروموزوم های جنسی غلبه ایکس ها بر ایگرگ ها به نسبت دو به یک است. ( یک ایکس اززن و یک ایکس یا ایگرگ از مرد)

7. اصطکاک مردها با مشاغل زمخت موجب استهلاک بالاتر آنها نسبت به زنان می شود.

براین اساس شاید بتوان چنین نتیجه گیری کرد که اولا کمیت مردها کمتر از زنان است، ثانیا کیفیت مردان رو به ضعف ژنتیک دارد (یعنی مردها در حال ملوس شدن هستند) و لذا ملاحظه می شود که نه تنها تعداد دختران مجرد بیشتر از پسران مجرد است بلکه ازدواج ها با درصد طلاق رو به تزایدی رو به رشد است .

زن باید ناز داشته باشد اگر قبول کنیم که هرساختاری را رفتاری است متناسب با آن ساختار واگر بپذیریم که ساختار زن متفاوت با ساختار مرد است بدون آن که در مقام مقایسه بر آییم که کدام فراتر و کدام فروتر است باید به این نتیجه برسیم که زن باید زن باشد و مرد باید مرد. یعنی زن باید زنانگی کند و مرد هم مردانگی.

زنانگی یعنی صفات زنانه ، خصایل زنانه ، حالات و رفتار زنانه . و همین گونه است مردانگی، که عبارت است از صفات ،‌خصایل ، حالات و رفتار مردانه . و اما رفتار زنانه یعنی آنچه که معشوقیت ، معبودیت ، مقبولیت و نهایتا مطلوبیت را ایجاد می کند مانند : حال خوب ، آرامش ، عفت ، شگفتی ، غمزه حرکات موزون ، صدای نرم و آغوش گرم که همه اینها مجموعه ناز را تشکیل می دهد.

در نقطه مقابل مرد باید مکمل ایزومر ، تکیه گاه ،‌ با غیرت ، طالب ، آسایش آفرین ، خواهنده و در یک کلمه مجموعه نیاز را در قیاس با ناز تشکیل دهد.وجود این دوطرف عرضه و تقاضا ، کشش و کوششی را به ترتیب از طرف های زن و مرد به وجود می آورد که به آن عشق می گویند .

بدیهی است ازدواج به هر شکلی که صورت گیرد مطلوب نیست زیرا دوام و بقایی اگر در کار نباشد همان بهتر که آغازی نداشته نباشد ازدواج نکردن یک نقص و ازدواج بد کردن یک عیب است امید است موقعیت موجود یعنی باسوادتر شدن دختران از طرفی و بیکاری پسران از طرف دیگر به نوعی ساماندهی شود که به جای همتنی های رقابتی ، همسری های رفاقتی الگو شود.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:7 عصر
محقق بیماری‌های پوستی:
کرفس ، پوست را تیره می‌کند
جام جم آنلاین: ژنتیک و محل زندگی از جمله عوامل تعیین‌کننده رنگ پوست افراد هستند. این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد ؛ مواد غذایی مصرفی نیز بر رنگ پوست تاثیرگذارند.

دکتر فرید صفر ، محقق بیماری‌های پوستی در گفتگو با ایسنا گفت: در شرایطی که فرد دچار کمبود برخی ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها از جمله ویتامین B12 شود، این کمبود به‌صورت لکه‌های بی‌رنگ و در موارد شدیدتر لک‌های پررنگ روی پوست ظاهر می‌شود. در عین حال افرادی که کمبود اسید فولیک و ویتامین B12 دارند یا خام‌خواران از پوست روشن‌تری برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: برخی غذاها رنگ پوست افراد را تشدید می‌کند، به‌طوری‌که برخی افراد گونه سرخ رنگی دارند. مصرف زیاد فلفل، ادویه‌جات، مواد افزودنی یا خوردن غذای داغ باعث تشدید قرمزی صورت می‌شود. بعلاوه این عادات غذایی باعث تیره‌تر شدن رنگ پوست افراد سبزه می‌شود.

دکتر صفر در ادامه مصرف زیاد برخی مواد غذایی از جمله هویج و نارنگی را تشدیدکننده رنگ زرد در پوست دانست و افزود: موادی از این قبیل که حاوی کاروتئین فراوان هستند در صورت مصرف بیش از حد به چهره زردی خاصی می‌بخشند که البته این زردی با بیماری یرقان یا زردی قابل تمییز است.

وی توصیه کرد: از مصرف گیاهان به صورت خودسرانه خودداری شود ؛ چرا که مصرف زیاد برخی گیاهان از جمله گیاه کرفس خود بر تیره شدن رنگ پوست موثر است.



دوشنبه 89 اردیبهشت 6 , ساعت 2:44 عصر

بهترین زمان برای خوردن میوه


شبکه ایران: بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم و یا این که راه صحیح خوردن میوه‌ها چیست؟
به یاد داشته باشید که میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید، کارشناسان تغذیه بر این باورند که میوه‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.
اگر میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت، در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبرو می‌شود که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود.
برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید، تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌تان و سپس روده‌تان شود اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود.
در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می‌شود و به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن می‌کند .
پس لطفا میوه را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است و یا قبل از خوردن غذا باشد.
شما بارها شنیده‌اید که بسیاری شکایت می‌کنند که هر زمان که هنوانه می‌خوریم، غذا بالا می‌آید، و یا زمانی که موز می‌خوریم احساس می‌کنیم باید فورا به دستشویی برویم.
در حقیقیت همه این‌ها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است در غیر این صورت میوه‌ها با غذای فاسد شده ترکیب می‌شوند و گاز تولید می‌کنند و درنتیجه شما بالا می‌آورید.
سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم، همه‌شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.
باید بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه‌ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند چرا که همه میوه‌ها در بدن قلیایی می‌شوند.
اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

از خوردن میوه‌های پخته شده بپرهیزید
زمانی که نیاز دارید آب میوه بنوشید فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه‌هایی که بسیار غلیظ  هستند را ننوشید.
میوه‌های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه‌ها را دریافت نخواهید کرد تنها مزه‌شان را دریافت می‌کنید.
به خاطر داشته باشید که پختن میوه، تمام ویتامین‌ها را از بین می‌برد اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است.
اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام فرو دهید، چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از فرو دادن آن کاملا ترکیب شود.
می‌توانید برای پاکسازی بدنتان ? روز روزه میوه بگیرید. به مدت ? روز فقط میوه بخورید و در آخر متعجب می‌شوید از اینکه دوستانتان به شما می‌گویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.

با فواید انواع میوه آشنا شوید
سیب: اگرچه سیب مقدار کمی ویتامین سی دارد، اما دارای آنتی اکسیدان‌ها و فلاون‌هاست (ماده شیمیایی بیرنگ و متبلور) که هر دوی اینها فعالیت ویتامین سی در بدن را زیاد کرده و تسهیل می‌بخشند و درنتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا می‌کند.
توت فرنگی بالاترین قدرت اکسیدان‌ها را در میان اکثر میوه‌ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگی رگها و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.
پرتقال: مصرف روزانه ? تا ? عدد پرتقال جلوی سرماخوردگی را می‌گیرد، کلسترول را کم می‌کند، از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری کرده و یا سنگ‌های موجود در بدن را از بین می‌برد و همچنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.
هندوانه: بهترین تسکین دهنده تشنگی است چرا که از ??% آب تشکیل شده است، همچنین حاوی بالاترین دوز گلاتاتیون است که به بالارفتن سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند.
همچنین اصلی‌ترین منبع لیکوپین است که اکسیدانی برای مبارزه با سرطان است، دیگر مواد مغذی موجود در هندوانه ویتامین سی و پتاسیم هستند.
عنبه (انبه): بهترین برندگان برای داشتن بالاترین میزان ویتامین سی هستند، این میوه سرشار از کاروتین است که حاوی ویتامین آ بوده و برای چشم‌ها مفید می‌باشد.
در آخر این مطلب را هم به یاد داشته باشید که نوشیدن آب سرد بعد از غذا  مساوی با ابتلا به سرطان است؛ می‌توانید باور کنید؟
شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده‌اید را سفت می‌کند، روند هضم غذا را کند می‌کند.
زمانی که این رسوب‌ها با اسید واکنش نشان می‌دهند و شکسته می‌شوند و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب می‌شوند.
این موضوع بسیار سریع موجب چاقی و سپس سرطان می‌شود بنابر این بهتر است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید .

ارسال شده توسط در -

دوشنبه 89 اردیبهشت 6 , ساعت 2:38 عصر

عفونت قارچی را با این روغن برطرف کنید


* برای رفع برونشیت حاد، کمی عسل طبیعی، آب زنجبیل و روغن میخک را با هم مخلوط کنید و روی قفسه سینه بمالید.

* روغن آن خاصیت ضدمیکروبی، ضد قارچی و ضدعفونی کننده دارد.

* روغن میخک برای رفع درد دندان، سوءهاضمه، سردرد و استرس به کار برده می شود.

* روغن میخک سرشار از کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، ویتامین C ، A و… است.

* برای رفع گل مژه به چشم خود کمی روغن میخک بمالید.

* روغن میخک سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

* روغن میخک، با افزایش گردش خون و کاهش دمای بدن باعث بالا رفتن سوخت و ساز می شود.

* برای جلوگیری از حالت تهوع به خصوص در زنان باردار موثر است.

* مخلوطی از روغن ولرم میخک و روغن کنجد، درمان خوبی برای گوش درد به حساب می آید.

* این روغن که خاصیت ضدالتهابی و خنک کننده دارد مجرای تنفسی را باز می کند. خاصیت خلط آور آن برای اختلالات تنفسی مانند سرفه، سرماخوردگی، برونشیت، آسم، سینوزیت و سل نیز مفید است. جویدن غنچه میخک، گلودرد را تسکین می دهد.

* مخلوطی از این روغن و کمی نمک را روی پیشانی بمالید تا سردرد شما تسکین یابد.

* روغن میخک می تواند برای درمان ناراحتی هایی مانند از دست دادن حافظه، اضطراب و افسردگی به کار رود.

* استعمال آن برای مراقبت از پوست به خصوص آکنه توصیه می شود.

* به علت خاصیت ضدعفونی کننده روغن میخک برای درمان زخم، بریدگی، عفونت قارچی انگشتان و گزیدگی مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جا که این روغن به طور طبیعی تاثیر زیادی می گذارد استفاده از آن به افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی شود.

* این روغن با روغن گریپ فروت، لیمو، پرتقال، نعناع، رزماری و رز به خوبی مخلوط می شود.

* کمی از این روغن را با روغن دیگری مخلوط کنید و بدن را ماساژ دهید تا حرارت بدن افزایش یابد.

* چند قطره از این روغن را به آب وان اضافه کنید تا باعث افزایش گردش خون، شل شدن عضلات و دفع سموم شود.
* مخلوطی از روغن میخک و سرکه سیب عفونت قارچی پا و عفونت های مشابه را از بین می برد.

ارسال شده توسط در -

دوشنبه 89 اردیبهشت 6 , ساعت 2:37 عصر

دستور تهیه سس تارتار


مواد لازم:
خیار شور: 100 گرم
آب لیموی تازه: یک قاشق غذاخوری
سس مایونز: 500 گرم
پیازچه: 50 گرم
تخم‌مرغ آب‌پز: یک عدد
سیر: یک حبه
جعفری: ‌2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه:
• خیار شور را رنده کنید و آبش را بگیرید.
• پیازچه را ساطوری خرد کنید.
• تخم‌مرغ را رنده کنید (استفاده از تخم‌مرغ، اختیاری است).
• همه مواد را با هم مخلوط کنید.

ارسال شده توسط در -

دوشنبه 89 اردیبهشت 6 , ساعت 2:36 عصر

10 ماده غذایی برتر برای مصرف هر روز


این موادغذایی اگر مرتباً خورده شوند، به شما کمک خواهند کرد که راهبردها و توصیه های غذایی که در سال  از طرف وزارت بهداشت ارائه شده را برآورده کرده و موادمغذی به بدنتان برسانید که به طور معمول در رژیم غذایی کشور ما کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. طبق این توصیه های غذایی، ما ایرانی ها باید از مقدار بیشتری میوه و سبزیجات، حبوبات کامل و محصولات لبنی کم چرب در برنامه غذاییمان استفاده کنیم.

این لیست همه غذاهای مغذی که باید بخشی از رژیم غذایی شما را تشکیل دهد را در خود دارد.

آنچه که برای سالم ماندن اهمیت زیادی دارد داشتن یک الگوی غذایی است که همه این موادغذایی را در کنار موادغذایی مغذی دیگر و فعالیت جسمی در خود داشته باشد.

و فراموش نکنید که سهم های غذایی در خورد و خوراک شما اهمیت زیادی دارند، حتی درمورد غذاهای سالم. البته درخوردن سبزیجات آزادی بیشتری دارید اما در خوردن سایر موادغذایی جز آن باید سهم غذایی سالم را مد نظر قرار دهید.

موادغذایی مثل آجیل بسیار مغذی هستند اما اگر بیش از حد از آن مصرف کنید وزنتان بالا خواهد رفت و این با هدفی که در ذهنتان دارید که سلامت و کاهش وزن است، متناقض است.

10 ماده غذایی چند کاره

1. ماست ساده کم چرب یا بدون چربی نسبت به سایر محصولات لبنی  کلسیم بیشتری در خود دارد و حاوی میزان قابل توجهی هم از سایر موادمغذی مثل پروتئین و پتاسیم است. خیلی مواد مفید دیگر هم جز اینها در خود دارد مثل پربیوتیک ها که برای سلامت نگه داشتن توازن باکتریایی در  روده بسیار مفید است. همچنین افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند، ماست را خیلی بهتر از شیر تحمل می کنند. ماست ساده که حاوی ویتامین D باشد تهیه کنید و می توانید خودتان هم کمی میوه به آن اضافه کنید. می توانید از ماست در دستورالعمل غذاها و نان و شیرینی هم استفاده کنید. ماست دوست ندارید؟ شیر کم چرب هم یک ماده لبنی بسیار عالی است که هر فنجان آن فقط 83 کالری دارد و می توانید خیلی راحت از آن داخل قهوه خود استفاده کنید تا آن سه سهم لبنیات که در روز باید استفاده کنید را مصرف کنید. موادلبنی هر نوع ماده مغذی که برای تغذیه سالم به آن نیاز دارید را در خود دارد و دقیقاً با توازنی عالی. هیچ گروه غذایی دیگری به این حد کامل یا مقرون به صرفه نیست.

2. تخم مرغ هم جزئی از این لیست است چون بسیار مغذی، مقرون به صرفه و عالی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن است. تحقیقات نشان می دهد که اگر در وعده صبحانه خود از تخم مرغ استفاده کنید، کالری کمتری در طول روز مصرف خواهید کرد و بدون اینکه روی سطح کلسترول بدن تانتاثیر منفی داشته باشد، وزنتان پایین خواهد آمد. تخم مرغ همچنین حاوی 12 ویتامین و ماده معدنی ازجمله کولین که برای رشد مغز و حافظه بسیار مفید است می باشد. از تخم مرغ می توانید در هر وعده غذایی که دوست داشتید و به هر شکلی که دوست داشتید استفاده کنید.

3. آجیل به خاطر محتوی چربی بالای آن، آوازه چندان خوبی ندارد اما پروتئین، چربی هایی که برای قلب سالم هستند و محتوی آنتی اکسیدان های آن، می تواند آنرا جزء این لیست 10 تایی موادغذایی برتر بیاورد. رمز کار در مصرف آجیل کنترل سهم غذایی است. همه آجیل ها اگر در سهم های کوچک مصرف شوند، سالم هستند و تحقیقات نیز نشان می دهد که می توانند به پایین آوردن سطح کلسترول در بدن و کاهش وزن کمک کنند. چه پسته دوست داشته باشید چه بادام یا فندق، یک سهم 30 گرمی در روز می توانید از آجیل ها استفاده کنید. می توانید از آن در سالاد، سیریال صبحانه و غذاها استفاده کنید. به تنهایی هم تنقلات بسیار خوب و سالمی به شمار می روند.

4. کیوی جزء مغذی ترین میوه ها و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. یک عدد کیوی بزرگ، نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می کند و همچنین منبع بسیار خوبی از پتاسیم، فیبر به شمار می رود و کیوی جزء تنها میوه هایی است که  ویتامین A و E که جزء موادغذایی کم یاب هستند را هم در خود دارد. ظاهر زیبا و طعم جالب آن علاقه همه را به خوردن جلب می کند. می توانید آن را به تنهایی استفاده کنید یا داخل سالاد و دسر بریزید. همچنین به خاطر محتوی فیبری که دارد خاصیت ضد یبوست هم دارد.

5. گنه گنه الان دیگر در اکثر سوپرمارکت ها یافت می شود و یکی از بهترین حبوبات است. این ماده یک حبوبات قدیمی است که استفاده آن بسیار ساده است و سرشار از پروتئین (8 گرم پروتئین در هر یک فنجان پخته آن)، فیبر (5 گرم در هر فنجان) و آهن می باشد. گنه گنه همچنین محتوی مقدار قابل توجهی روی، ویتامین E و سلنیوم است که به کنترل وزنتان و پایین آوردن احتمال بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند. پختن گنه گنه به اندازه برنج ساده است  و می توانید آن را به تنهایی یا مخلوط با سبزیجات، آجیل یا گوشت مصرف کنید. علاوه بر گنه گنه می توانید جو، گندم سیاه، گندم کامل، برنج وحشی و ارزش را هم امتحان کنید.

6. حبوبات واقعاً برای سلامت قلبتان مفید هستند. حبوبات هم سرشار از فیبر حل نشدنی هستند که به پایین آوردن کلسترول کمک می کند و هم حاوی فیبر حل شدنی هستند که سیرتان می کند و به کاهش چربی های اضافه تان کمک می کند. همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین کم چرب، کربوهیدرات، منیزیوم و پتاسیم می باشد. می توانید از آنها در کنار غذا، در سوپ خورش و غیره استفاده کنید. میزان توصیه شده برای مصرف حبوبات، سه فنجان در هفته است.

7. ماهی سالمون نیز به خاطر محتوی اسیدچرب امگا 3 خود، جزء موادغذایی برتر است. تحقیقات نشان می دهد که اسیدچرب امگا3 به حفظ سلامت قلب کمک می کند به همین خاطر است که انجمن قلب در امریکا مصرف ماهی های چربی مثل سالمون را در هفته پیشنهاد می کند. سالمون بسیار کم کالری است (100 گرم آن چیزی در حدود 200 کالری دارد) و سرشار از پروتئین و آهن است و میزان بسیار پایینی چربی اشباع (چربی مضر) در خود دارد. ماهی سالمون را می توانید به صورت کبابی، آب پز یا پخته به همراه سس سالسا یا سایر سس های کم چرب به همراه سبزیجات تازه مصرف کنید. اگر سالمون دوست ندارید، می توانید از سایر انواع ماهی مثل ماهی تن کنسروی استفاده کنید.

8. کلم بروکلی امروزه به یکی از پرطرفدارترین سبزیجات تبدیل شده چون هم خوشمزه است و هم درتمام طول سال موجود است. بروکلی منبع بسیار خوبی از ویتامین A و C، ویتامین K که استخوان ساز است و میزان قابل توجهی فیبر برای کمک به سیر کردنتان و کنترل وزنتان می باشد. برخی تصور می کنند که بتا-کاروتین (ویتامین A) فقط در سبزیجات نارنجی و زرد رنگ یافت می شود اما کلم بروکلی منبع بسیار خوبی از این ویتامین به شمار می رود. کلم بروکلی را می توانید به صورت خام، بخارپز، سرخ شده، یا کبابی استفاده کنید. می توانید آن را در کنار غذا، در سالاد و سوپ استفاده کنید.

9. سیب زمینی شیرین یکی از خوشمزه ترین اعضای سبزیجات نارنجی رنگ تیره است که محتوی بسیار خوبی از ویتامین A دارد. می توانید آنرا جایگزین سیب زمینی معمولی کنید و قبل زا اینکه برای خوردن آن کره یا شکر استفاده کنید، حتماً شیرینی آن را بچشید و تا حد امکان کمتر از آنها استفاده کنید. هرچه بیشتر  از موادغذایی مثل سیب زمینی که منبع خوبی از پتاسیم به شمار میروند  هرچه کمتر از موادغذایی با سدیم بالا استفاده کنید، می توانید تاثیر سدیم بر فشارخون و پوکی استخوان را کاهش دهید. کدو تنبل، هویج، فلفل دلمه ای نارنجی هم سبزیجاتی تقریباً مشابه سیب زمینی شیرین هستند.

10. توت ها میزان بسیار قابل توجهی از فواید غذایی را در جثه کوچک خود جمع کرده است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان،  بسیار کم کالری، و سرشار از آب و فیبر برای کمک به کنترل قند خون و سیر نگه داشتنتان می باشد. مزه شیرین آن میل شما به شیرینیجات را هم ارضاء می کند. تمشک آبی یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان است. همه توتها را می توانید بعنوان طعم دهنده به غذاهای مختلف، از سالاد گرفته تا سیریال و ماست اضافه کنید.

ارسال شده توسط در -

دوشنبه 89 اردیبهشت 6 , ساعت 2:35 عصر

تقویت بدن با گوجه سبز



سکینه شب بیدار ، کارشناس ارشد تغذیه در خصوص این میوه به «جام جم» می گوید: گوجه سبز
میوه ای آبدار و خوشمزه است که منشأ آن از قاره آسیا بوده اما هم اکنون در قاره های دیگر هم

گسترش یافته است.

وی با اشاره به این که مزه ترش این میوه می تواند در یک روز گرم تابستانی احساس شادابی به

فرد ببخشد، یادآور می شود، ترکیبات سودمندی در این میوه وجود دارد که از آن جمله می توان به

فیبر رژیمی اشاره کرد که در فرد باعث بهبود سیستم گوارشی می شود.

این کارشناس ارشد تغذیه خاطرنشان می کند: تازه این میوه منبع خوبی از ویتامین C است که

نقش آنتی اکسیدانی دارد. حتی خشک شده این میوه نیز دارای فیتونوترینت هایی است که کارکرد

آنتی اکسیدانی دارند.

وی با عنوان این که دارا بودن این مواد مغذی ، به این میوه ویژگی های منحصربه فردی داده است ،

می افزاید: غنی بودن از مواد مغذی با قابلیت آنتی اکسیدانی ، بدن را در مقابل عوامل عفونی مقاوم

کرده و با التهاب و رادیکال های آزاد مخرب مقابله می کند و از این رو موجب تقویت سیستم ایمنی

می شود.

شب بیدار با بیان این که گوجه سبز منبع خوبی از ویتامین های گروه B است، اذعان می کند: ویتامین های

گروه B باعث کاهش استرس و افسردگی می شود، سلامت پوست و اعصاب را به همراه می آورد و در

متابولیسم طبیعی کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش مثبتی دارد.

این کارشناس ارشد تغذیه می گوید: گوجه سبز غنی از پتاسیم و فلوراید است و بجز اثر اعجاب انگیز

پتاسیم بر فشارخون، این ماده معدنی در انقباض طبیعی عضله، فعالیت الکتریکی طبیعی در قلب و

انتقال سریع تکانه های عصبی در بدن نیز تاثیر دارد.

افراد معمولا از این میوه به عنوان تنقلات استفاده می کنند، به همین دلیل باید توجه داشت مصرف زیاد

این میوه با وجود مزایایی که دارد، می تواند موجب نفخ شود.

به گفته شب بیدار، بسیاری از افراد سرد بودن این میوه را موجب عوارضی از قبیل دل به هم خوردگی،

تهوع، اسهال، سردرد و دل درد می دانند، در صورتی که گرد و غبار نشسته بر این میوه حاوی بسیاری از

میکروب هاست که موجب چنین عوارضی می شود.

وی ارزش غذایی این میوه را در هر 100 گرم، دارای 47 کیلوکالری انرژی ، بیش از 11 گرم کربوهیدرات،

7 / 0 گرم پروتئین، 28 / 0 گرم چربی کل و بیش از یک گرم فیبر رژیمی ذکر کرده و درباره ویتامین های این

میوه می افزاید: گوجه سبز دارای 5 میکروگرم فولات، 417 / 0 میلی گرم ویتامین3 B ، 135 / 0 میلی گرم

ویتامین5 B و 29 0/ 0 میلی گرم ویتامین6 B است که البته ویتامین های B1،B2، C، A، E، K، کلسیم،

منیزیم، آهن، مس، فسفر، روی، سدیم و پتاسیم آن را نیز نباید فراموش کرد.

شب بیدار تصریح می کند: باید توجه داشت که گوجه سبز حاوی اگزالیک اسید است که به طور طبیعی

در میوه ها و سبزی ها وجود دارد و می تواند کریستاله شود و گاهی سنگ های اگزالات در مجاری ادراری

تشکیل دهد. بنابراین دریافت کافی آب به منظور بیرون دادن کافی ادرار لازم است و به افرادی که سنگ

مجاری ادراری از نوع اگزالات دارند، توصیه می شود مقدار کمتری از این میوه را مصرف کنند.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ